4. 3. 2009 20:16 − 2529× − 13

Preview Rally Internacional de Curitiba 2009

Se startovním číslem jedna se na trať vydá úřadující mistr IRC Nicolas Vouilloz s Peugeotem 207 Super 2000.

Místo konání: Curitiba (BRA)
Datum konání: 6. – 7. března 2009
Ročník: 1.
Šampionát: Intercontinental Rally Challenge
Délka trati: 678 km (z toho v RZ 220)
Rozvržení RZ v etapách: 7 – 6
Povrch: Šotolina
Počet přihlášených posádek: 38

Letošní ročník IRC odstartoval velkolepým způsobem, když úvod obstarala snad vůbec nejznámější rally na světě, slavná Rallye Automobile Monte Carlo. Na atraktivitě podniku vedle slušného jezdeckého obsazení přidalo i nebývale rozsáhlé živé televizní pokrytí rychlostních zkoušek. Nyní se však bude odehrávat jeden z vůbec nejslabších článků letošního kalendáře. A to jak z pohledu kvantity a kvality seznamu přihlášených, tak z pohledu mediálního pokrytí.

Pořádající společnost se rozhodla premiérově pokusit o společné uspořádání podniku IRC a WTCC a zvolila si k tomu brazilské město Curitiba, kde se nachází vhodný okruh i dostatek rychlostních zkoušek pro uspořádání rally. Tato destinace pro evropské týmy ale není zrovna lákavá a z pravidelných účastníků jich sem zavítá pouze pět. Všichni budou startovat s vozy Super 2000 a soupeřit budou s brazilskými a argentinskými piloty produkčních aut. Duel Evropanů s Jihoameričany se odehraje na třinácti šotolinových úsecích dohromady čítajících 220 kilometrů.

Se startovním číslem jedna se na trať vydá úřadující mistr IRC Nicolas Vouilloz s Peugeotem 207 Super 2000. Na Monte Carlu se mu nedařilo a rally nakonec po jezdecké chybě ani nedokončil. Z výletu do daleké Brazílie si jistě bude chtít přivézt daleko bohatější výslužku. To samé by se dalo říci i o lídrovi druhé stáje, italského Abarthu. Giandomenico Basso si v Monaku sice připsal čtyři body, ale s tím jistě nebyl vůbec spokojen. Během monacké soutěže se vůbec piloti Fiatu příliš nepředvedli, Basso z nich nakonec dopadl nejlépe. Jeho finský kolega Anton Alen cíl kvůli technické závadě vůbec nespatřil, ovšem jeho chvíle by měla přijít právě nyní.

Není žádným tajemstvím, že jeho nejsilnějším povrchem je šotolina. Ta brazilská by měla být i relativně rychlá, což finským jezdcům náramně sedí. Na takových testech se cítí jako ryba ve vodě i Argentinec Marcos Ligato, který bude chtít evropským hostům se svým Mitsubishi Lancer EVO X pořádně zatopit. Jak již bylo zmíněno, ze starého kontinentu na start dorazí pět jezdců. Kromě Vouilloze, Bassa a Alena to budou ještě další dva borci s vozy belgického Kronosu. Do Peugeotů 207 Super 2000 usednou Freddy Loix a Kris Meeke. Mezinárodní soutěžní scéna tak tímto podnikem vstupuje na novou neprobádanou půdu, která může i přes skromnější počet startujících přichystat zajímavé sportovní zápolení.

Komentářů celkem: 13
4. 3. 2009 20:411
0 0
Jedeme tam všichni ne???smajlík
4. 3. 2009 20:462
0 0
Do brazílie bych jel leda na karnevalsmajlík New zelan,finsko,mote carlo,norsko jo to by šlosmajlík Ale letos neuvidím ani barumkusmajlík
4. 3. 2009 20:593
0 0
jsem zvědavej kolik fanoušků rally tam přijede z evropy, vážně famózní seriál
4. 3. 2009 21:004
0 0
Jo, je vidět že vysavače táhnou smajlík
4. 3. 2009 21:005
0 0
No...těžká zívačka!!! Opravdu netuším proč tak daleko!!! Vždyď tam není ani potencialni trh!!! Oravdu nezajímavá lokalita!! ..a popravdě mě na této rally nezajímá ani celkový výsledek!! ..což se tak často nestává!! Příště už raději někde jinde!smajlík
4. 3. 2009 21:046
0 0
Myslí že by měly pomocí IRC nahradit nikomu nic neříkajíci mistrovství evropy a ne se hnat do švětasmajlík Jo je to sice vysavač ale spestříl miší cupsmajlík
4. 3. 2009 21:107
0 0
Ligato jede s Evo IX, ne s desítkou. A Brazílie má z marketingového hlediska podstatně větší význam, než třeba nám Evropanům mnohem bližší Kypr.
4. 3. 2009 21:278
0 0
Valasskyfanatik: Že tam není trh??? V Brazílii se ročně prodá 2,5 milionu aut. Fiat loni na místním trhu prodal přes půl milionu aut! Brazílie je vůbec největším trhem Fiatu. PSA zde prodává cca 150 tisíc aut ročně, což je pořád 20x víc než v ČR... Olala, to jsou odborníci smajlík
4. 3. 2009 21:369
0 0
To ovšem soukromé jezdce se sponzory s evropskym zájmem fakt hodně vytrhne...
4. 3. 2009 21:3810
0 0
to brouk pytel : a ty si myslíš že na MS by jich tam jelo víc ? ani náhodou a co Argentina tam jich bylo snad víc? MS je v pytli už dávno.
4. 3. 2009 21:4211
0 0
2Mirek-607: Presne tak, jizansky automobilky tam maji uspech, a uz se tam zacinaji prosazovat i "premiovejsi" vyrobci..
5. 3. 2009 09:1912
0 0
Mirek-607 smajlík
5. 3. 2009 12:1213
0 0
V brazilii jsem zil rok a neco, mam i manzelku brazilku, jak rekl Mirek-607, tento trh je obrovsky nejen pro Fiat, ale i VW, Chevrolet, PSA. Brazilci maji vubec radi kazdy sport, automobilovy taktez. Myslim, ze s hlediska marketingu je to velice dobry tah. A to spojeni s WTCC je uplne bomba.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!