Preview Rally Internacional de Curitiba 2009
Místo konání: Curitiba (BRA)
Datum konání: 6. – 7. března 2009
Ročník: 1.
Šampionát: Intercontinental Rally Challenge
Délka trati: 678 km (z toho v RZ 220)
Rozvržení RZ v etapách: 7 – 6
Povrch: Šotolina
Počet přihlášených posádek: 38
Letošní ročník IRC odstartoval velkolepým způsobem, když úvod obstarala snad vůbec nejznámější rally na světě, slavná Rallye Automobile Monte Carlo. Na atraktivitě podniku vedle slušného jezdeckého obsazení přidalo i nebývale rozsáhlé živé televizní pokrytí rychlostních zkoušek. Nyní se však bude odehrávat jeden z vůbec nejslabších článků letošního kalendáře. A to jak z pohledu kvantity a kvality seznamu přihlášených, tak z pohledu mediálního pokrytí.
Pořádající společnost se rozhodla premiérově pokusit o společné uspořádání podniku IRC a WTCC a zvolila si k tomu brazilské město Curitiba, kde se nachází vhodný okruh i dostatek rychlostních zkoušek pro uspořádání rally. Tato destinace pro evropské týmy ale není zrovna lákavá a z pravidelných účastníků jich sem zavítá pouze pět. Všichni budou startovat s vozy Super 2000 a soupeřit budou s brazilskými a argentinskými piloty produkčních aut. Duel Evropanů s Jihoameričany se odehraje na třinácti šotolinových úsecích dohromady čítajících 220 kilometrů.
Se startovním číslem jedna se na trať vydá úřadující mistr IRC Nicolas Vouilloz s Peugeotem 207 Super 2000. Na Monte Carlu se mu nedařilo a rally nakonec po jezdecké chybě ani nedokončil. Z výletu do daleké Brazílie si jistě bude chtít přivézt daleko bohatější výslužku. To samé by se dalo říci i o lídrovi druhé stáje, italského Abarthu. Giandomenico Basso si v Monaku sice připsal čtyři body, ale s tím jistě nebyl vůbec spokojen. Během monacké soutěže se vůbec piloti Fiatu příliš nepředvedli, Basso z nich nakonec dopadl nejlépe. Jeho finský kolega Anton Alen cíl kvůli technické závadě vůbec nespatřil, ovšem jeho chvíle by měla přijít právě nyní.
Není žádným tajemstvím, že jeho nejsilnějším povrchem je šotolina. Ta brazilská by měla být i relativně rychlá, což finským jezdcům náramně sedí. Na takových testech se cítí jako ryba ve vodě i Argentinec Marcos Ligato, který bude chtít evropským hostům se svým Mitsubishi Lancer EVO X pořádně zatopit. Jak již bylo zmíněno, ze starého kontinentu na start dorazí pět jezdců. Kromě Vouilloze, Bassa a Alena to budou ještě další dva borci s vozy belgického Kronosu. Do Peugeotů 207 Super 2000 usednou Freddy Loix a Kris Meeke. Mezinárodní soutěžní scéna tak tímto podnikem vstupuje na novou neprobádanou půdu, která může i přes skromnější počet startujících přichystat zajímavé sportovní zápolení.