5. 3. 2009 11:09 − 8650× − 13

Jiří Vrba: Vždy dojet do cíle a zkusit bavit diváky

Posádka Jiří Vrba – Daniel Bůcha odjela s vozem Škoda 130 Rapid vloni tři soutěže Rallye Cupu, Rally Legend a Erzetku Tetín-Koněprusy.

Posádka Jiří Vrba – Daniel Bůcha odjela s vozem Škoda 130 Rapid vloni tři soutěže Rallye Cupu 2008, dále Rally Legend v Příbrami a volnou soutěž Erzetka Tetín-Koněprusy. Šlo především o test nového vozu, se kterým chtějí v letošní sezóně bavit diváky poháru Rallye Cup 2009 a třeba i Rallye Legend v rámci mistrovské příbramské soutěže. Na otázky odpovídá pilot týmu Rellik Motorsport – Jiří Vrba.


Začátky v roli předjezdce – Vítání léta 2005

Začínáme klasicky. Kdo Tě dovedl ke sportu zvanému automobilové soutěže?

Chytlo mě to, když mi bylo asi 14 let a Luboš Kaminiecki měl u nás na zahradě na víkend odloženou Škodu 130 RS v barvách Monte Carlo. Pak jsme začali jezdit jako diváci na soutěže a v osmnácti přišel první závod ve Chříči se Škodou 100.

Jiří Vrba
věk 25
bydliště Strašice (u Rokycan)
povolání řidič
v rallye od 2003
auto Škoda 130 Rapid, předtím Škoda 100
spolujezdec Daniel Bůcha (záložní: Jirka Moller)
největší úspěch 3. místo Erzetka Zadní Třebáň
soutěžácký vzor Emil Triner
vysněné závodní auto Citroen Saxo Kit Car
zajímavá vzpomínka Na Příbrami 2007 mi Dan řekl na křižovatce „levá“ místo „pravé“.
Nic se nestalo, jen couvání za tmy
s blesky fotoaparátů do očí bych nikomu nepřál.


Foto: Irena Študantová, Pošumavský pohár historic rallye 2007

Daniel Bůcha
věk 25
bydliště Rokycany
povolání řidič
v rallye od 2004
auto Škoda 130 Rapid, předtím Škoda 100
největší úspěch 3. místo Erzetka Zadní Třebáň
soutěžácký vzor Miloš Hůlka
vysněné závodní auto Citroen C2 S1600
zajímavá vzpomínka Ve Švihově 2007 jsme skončili na louce,
aniž bych to postřehl. :-)

Zkus zhodnotit svoji loňskou sezónu. Co jsi vše odjel a jak se na ty závody zpětně koukáš.

Tak loňská sezóna byla v první řadě testovací, protože jsme jeli s od základu nově postaveným (seriovým) autem. Odjeli jsme 5 závodů z toho 3 v rámci Rallye Cupu a dva volné závody – Rallye Legend v Příbrami a Erzetku Koněprusy.


Rallye Legend při Rally Příbram 2007

Nově poskládané auto se projevilo hned na prvním závodě ve Tmaňi drobnými závadami. Moc nefungoval rozdělovač a asi na 3. RZ zhruba 1 km před cílem praskla hadice od topení, takže jsme jí dojížděli volně.

Na druhém závodě v Lážovicích fungovalo vše bez problémů, jen docela kopcovitý profil tratě nebyl na Rapida úplně ideální.

Po zhruba tří měsíční pauze jsme jeli Rallye Legend, která je součástí Rallye Příbram. Na autě přibyl nový výfuk (p. Hlušička) a dva dvojté karburátory Solex. Bohužel se nám objevila opět lehká závada na rozdělovači a ani karburátory nefungovaly jak měly (a to nakonec až do konce sezóny) a auto jelo pouze nad 4200 ot./min. I přesto jsme si závod užili a dojeli do cíle.


Foto: Irena Študantová, Erzetka Tmaň 2008

Do Kramolína na IC WEST Nostalgie rallye jsem se moc těšil, protože od roku 2004 jsem zde nevynechal jediný závod. Byla škoda zrušení páteční noční etapy, ale nakonec jsme si i tak závod užili. Oproti minulým závodům na sedadlo spolujezdce usedl Jirka Moller, na kterého sem si zvykl během chvilky a bylo to jako jet s Danem. Konečně poprvé v sezóně začaly vypadat celkem dobře i časy, ale až do RZ 5, kde jsme po výjezdu z retardéru skončili levou půlkou auta mimo cestu, zůstali sedět na lyžině a ztratili skoro 5 minut. Tímto bych chtěl poděkovat všem, co nám pomohli zpět na trať a mohli jsme tak závod dojet až do cíle.

Posledním závodem byla Erzetka Koněprusy, kde se nám povedlo přes problémy s karburátory dostat auto na stupně vítězů. Po tomto závodě jsme se rozhodli ukončit sezónu a šetřit peníze na nové Webery.

Loni jsi nakonec v konečném hodnocení Rallye Cupu klasifikován nebyl, chyběl Ti jeden absolvovaný závod. Letos podmínka 4 soutěží odpadá, takže se znovu vydáš na tratě Rallye Cupu?

Ano, letos pojedeme asi 4 – 5 závodů v rámci Rallye Cupu a pokud to půjde, chtěli bychom opět do Příbrami.


Rallye Legend při Rally Příbram 2008

Jaké si dáváš cíle v tomto šampionátu?

Tak hlavní a jediný cíl je: dojet všechny závody do cíle a pokud to půjde, tak aspoň trošku zkusit bavit diváky.

Výsledky v Rallye Cupu 2008
soutěžcelkověsk.H3pozn.
Erzetka Tmaň54.9.Prasklá hadice od topení = během
pár vteřin zamlžené celé auto.
Erzetka Lážovice40.7.
M.V. Matrix Rallye Kostelec nad Orlicí//
Rallye Pardubice referentskevozy.cz //
IC West Historic Nostalgie Rallye 60.18.Z neznámých důvodů povolené lanko na plyn
(na přejezdu).
Pongratz Rallye Kralovice//

Dvakrát si v rámci doprovodné soutěže absolvoval Rally Příbram. Jak vzpomínáš na toto závodění?

Na Příbram vzpomínám rád, protože nikdy předtím jsme nejeli v noci a k tomu tolik ostrých kilometrů. Co se mi na Příbrami líbí nejvíc jsou rychlostní zkoušky, které jsou docela rychlé, v roce 2007 byli i dlouhé, a také to, že nejde o čas, ale o zábavu. Takže se dá si závod užít více než když jde o vteřiny.


Foto: Irena Študantová, IC West Historic Nostalgie Rallye 2008

Kterou z Tvých absolvovaných soutěží považuješ v životě za nejlepší? Na kterou naopak nevzpomínáš vůbec rád?

Nejlepší určitě Rallye Legend Příbram v roce 2007. Hlavně protože jsme jeli poprvé tak dlouhý závod a nebyl jediný problém s autem a vše perfektně fungovalo. Naopak nevzpomínám moc rád na podzimní Švihov 2007, kde jsme nedokončili závod pro poruchu karoserie.

Za těch několik let, co soutěžíš, Tě musela potkat již nějaká havárie. Která byla největší a kde se stala?

Byl to právě podzimní Švihov 2007, kde jsme po průjezdu retardérem skočili do louky a odnesl to celý předek auta. Byla to zatím jediná soutěž, kde jsme nedojeli do cíle (pokud nepočítám Kramolín 2005, kde jsme jeli jako otevírací vůz a nedokončili jsme pro poruchu spojky)


Erzetka Tetín – Koněprusy 2008

Sezónu 2008 jsi načal s čistě modrým autem a v průběhu roku jsi jej doladil do válečných barev. Je to již definitivní verze?

Ano, co se barev týká je to definitivní verze. Do sezóny 2009 ovšem jdeme s předělaným autem. Přes zimu se konečně dostalo na nápravy, takže seriové šly ven z auta a nyní jsou vyztuženy jak přední, tak zadní ramena, nápravnice a příčka pod převodovkou. Dále se dodělaly výztuhy na rámu v prostoru dveří a vyztužena byla i zadní část karoserie. Změnou prošly i brzdy, které jsou bez posilovače a mají dvě brzdové pumpy bez posilovače přes vahadla podle Škody 130 LR. Zadní čelo podle vzoru Škoda 130 LR a nakonec připravujeme nový motor s obsahem 1450 ccm.

Škoda 130 Rapid
Rok výroby 1984
Motor Škoda Fabia 1450ccm, T–písty, sání přes hlavu + výfuk 4-1 výroba pan Hlušička, 2x Weber 40 DCOE, 2X benzínová pumpa Facet, rozdělovač Bosch bez podtlakové regulace
Max. rychlost cca 150 km/hod
Převodovka 5ti stupňová odstuňování seriové, stálý převod 4.44
Tlumiče HP Racing
Přední náprava Vyztužená nápravnice + ramena, tvrdé kratší pružiny, stabilizátor 19mm, řízení 2,5 otáčky
Zadní náprava Vyztužené ramena, předělaná a zesílená příčka pod převodovkou
Pneu 175/50 – 13"
Ráfky 6J x 13 ET 30
Brzdy Brzdová konzole Š 130 LR (2x brzd. pumpa bez posilovače), přední chlazené kotouče 4 pístkové třemeny, zadní kotouče Š 130 LR 4 pístkové třemeny, hydraulická ruční brzda
Váha cca 940 kg


Erzetka Tetín – Koněprusy 2008

Kteří sponzoři Ti na závodění přispívají? Zkus je představit.

Pneuservis a zásobování pneuservisů Jiří Vrba – bez tátovy podpory by jsme jen těžko něco odjeli, protože se podílí jak na přípravě auta, tak na financování a zázemí při závodech.

Auto a pneu Servis Milan Kratochvíl, Cheznovice – Milan zajišťuje konečné doladění a nastavení auta před závody a servis během závodů. Zato bych mu chtěl moc poděkovat, protože bez něj by to nešlo.

Foto a Video Duda Design – zpracování videa ze všech závodů, kde jedeme.

Kamax VRT – návrh konečné podoby Rapida.

Plzeňský Skart – výkup železa a barevných kovů, ekologická likvidace autovraků, výkup elektrošrotu, likvidace odpadů občejných i nebezpečných, skartace písemností, autodoprava 1 – 5 tuny.

A ještě Lukáš Novotný, který dělá a spravuje naše stránky www.rellikmotorsport.xf.cz.

Děkuji za rozhovor.

Sestřih posádky, autor: Blesky:

Komentářů celkem: 13
5. 3. 2009 13:06
0 0
preju hodne stesti,, taky se nam v teto sezone moc nedarilo,, hlavne at se dari vam kluci smajlíksmajlíkjinak do ce muze mrknout na nase stranky http://www.peklo-rallye-team.wgz.cz
5. 3. 2009 13:45
0 0
Relliku přeji hodně štěstí a ještě více super výsledků v letošní sezoně smajlík
5. 3. 2009 15:02
0 0
Držím palce,at to jde,a doufám že vyjde zase letos Příbram smajlík
5. 3. 2009 16:08
0 0
Ta jedna fotka ve smyku je fakt luxus smajlík smajlík
5. 3. 2009 16:54
0 0
Tak Relliku ať to jezdí. Ať mám co fotit smajlík Btw. jak šlape patnáctka ?? smajlík
5. 3. 2009 17:33
0 0
Blazen: Vím, že si každý může zaregistrovat jakoukoliv web adresu.
Peklo Rallye Team má zvuk a s Vámi si ho nějak nedokážu spojit. Nevidím tam jediné jméno Vodehnal, nebo legendární závodní stroj Moskvič...
5. 3. 2009 17:41
0 0
pro filip lr no vodehnal mel myslim peklo team smajlík my sme peklo rallye team ale uz bude novy nazev za par dni jak se dodela nove auto tak bude aji novy team smajlík
5. 3. 2009 18:00
0 0
blazen: ty jsi opravdu blázen, vysněný vůz - škoda supersport ferat?!? smajlíksmajlíksmajlík
5. 3. 2009 18:08
0 0
blazen: Pár lidí by Ti bylo vděčných. Peklo Rallye Team stále je. A je tu spousta lidí, kteří si pamatuji auta, která tento vyjímečný název mohlo na svém autě vozit. Jen pro upřesnění. Peklo Team opravdu používal Josef Vodehnal a Stanislav Malina. Peklo Rallye Team zkus vyhledávač a pochopíš, že hlavně minulost je pro mě srdeční záležitostí.
5. 3. 2009 23:42
0 0
zdravím, chtěl bych se zeptat jestli se v rámci RC objevují na startu i auta s tzv. erkovejma zančkama. kamoš třeba jel nechci menovat kdo ani co nedávno jeden proslulý zimní závod a na otázku jak to má vymyšlený kdyby někde na přejezdu do někoho nedej-B klepl krčil ramenama. Moc to nesleduju ale vzhledem k tomu že je krize tak se dívám po levnějším závodění. ta Příbram by nebyla špatná.
MPI
6. 3. 2009 06:12
0 0
nellospeed: ta Příbram jak ty říkáš, ale nemá nic společného s RC.... Ale k těm eRkovým značkám - určitě se čas od času pár těhle aut v RC objevilo a letos to jistě nebude jinak (stačí se podívat na seznam přihlášených na první ErZetku), dokonce, pokud jsem to správně pochopil, tak letos už by za to jezdcům vlastnícím licenci neměl hrozit žádný postih ze strany FAS.
6. 3. 2009 19:00
0 0
nejde mi o postih za licenci tu ať si fas nechá, ale když mám auto otestované tzn. od letoška pouze se značkou R pokud těm řádům tak nějak rozumím může auto pouze na podniky pod vedením fas navíc na který jsem přihlášen. To bylo i doposud ale vzhledem k civilním značkám to nebylo na první pohled moc rozlišitelný. třeba ve zlíně jsem slyšel že se stal případ že borec vzal závodku a jel ji do normálního provozu projet(tak kam jinam že jo když třeba chci zkusit motor, nebo cokoliv jestli funguje)někdo jinej mu nedal přednost a havárie. nemohl zato ten kluk co měl závodničku ale ten viník se hájil tím že ač způsobil havárii není vinen protože to druhý auto byla závodnička se sportovním průkazem a tudíž neměl na cestě vůbec co dělat- tzn. pojistný krytí povinnýho ručení neexistuje. jak to dopadlo nevím ani co je natom ve skutečnosti pravdy ale nedivil bych se tomu. o tohle se mi jedná, nechcu do toho nějak šťourat, řikám nesleduju to jedu se svíst když čas a peníze dovolí sem tam závod v MCR hist. protože dokud se nic nestane tak je to lala ale jak je průser každej hned podrobně zná postup. Nevim, nebo jezdit pohár.
MPI
6. 3. 2009 20:08
0 0
nellospeed: zkus ten dotaz adresovat třeba na adresu pořadatele, ale mluvilo se o tom, že Rallye Cup se letos pojede jako volná klubová soutěž pod FAS, nebo něco na ten způsob, ale jak říkám, podrobnosti ti určitě sdělí na požádání Robert Valečko nebo Dan Krob.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!