MML představuje Mitsubishi Lancer Evo X
Společnost MML Sports Ltd, která vznikla z bývalého týmu Mitsubishi World Rally Teamu, v tomto týdnu představila Mitsubishi Lancer Evo X skupiny N. Vůz byl vyvinut s využitím odborných znalostí a zkušeností, které tým nasbíral za léta svého působení v mistrovství světa v rally. Již brzy bude k dispozici „Evo desítka“ od MML Sportu pro ty, kteří chtějí jezdit s nejnovější technikou. Lancer Evo X skupiny N byl postaven podle platné homologace FIA, tudíž s ním lze startovat v mistrovství světa produkčních vozů, v IRC i mnoha dalších národních šampionátech.
mml-sports.com
"Předpokládáme, že nejvyšší specifikace EvoX bude k dispozici kolem 120.000 liber, což je příznivé ve srovnání s konkurencí a je podstatně levnější než srovnatelný vůz Super2000. I provozní náklady pro skupinu N jsou podstatně nižší než S2000, u kterých se tyto hodnoty odhadují na úrovni vozů WRC,“ řekl šéf MML Sports John Easton. "Jsme moc spokojeni s tím, jak náš projekt Lanceru Evo X skupiny N dopadl. Když jsme se rozhodli vyvinout vlastní verzi této specifikace vozu, dobře jsme věděli, že jsme ve výhodě díky zkušenostem získaným ze světového šampionátu s vozy skupiny A a WRC.“
mml-sports.com
Vzhledem k tomu, že Lancer EvoX je relativně nové auto, je k dispozici málo dílů k přestavbě na soutěžní vůz. Proto se MML Sports vrhli do vývoje dílů ke stavbě vozu v nejvyšší specifikaci skupiny N. Hodně dílů bylo navrženo a postaveno od nuly, včetně bezpečnostního rámu a palivové nádrže. Nádrž od firmy ATL je umístěna pod podlahou vozidla ke zvýšení bezpečnosti a co největšího snížení těžiště vozu. "Od začátku naším cílem bylo vyvinout vůz, který bude konkurenceschopný, spolehlivý a co je dnes velmi důležité, finančně dostupný. MML Sport Lancer Evo X je k dispozici podle homologace FIA, tak věřím, že bude konkurenceschopný v PWRC, IRC a dalších národních šampionátech v levnější základní specifikaci, kde je například standardní palivová nádrž,“ dodal John Easton.
mml-sports.com
Systém zavěšení zůstal beze změn, při vývoji tlumičů spolupracovala MML se specialisty z firmy BOS, jejich tlumiče se používají ve vozech Mitsubishi WRC, úmyslem bylo přenést tuto technologii tlumičů do vozu skupiny N. Transmise a převodovka dodala firma Ricardo, přední a zadní diferenciály má MML homologovány od Ralliart Inc s tím, že mají dovoleno jemné doladění nastavení trakce. MML se ve vlastním vývoji zaměřilo na vývoj centrálního diferenciálu a motoru. Na obě oblasti byl použit MOTEC control system ve spolupráci s firmou HKS, se kterou spolupracují na dlouholetém vývoji motorů.
mml-sports.com
Testy nové EvoX od MML začnou v březnu, první ostrý start vozu proběhne v dubnu v Lotyšsku. Jaký řidič usedne za volant, zatím ještě není rozhodnuto, ale je potvrzeno, že to bude někdo, kdo perfektně předvede, co se v novém Lanceru skrývá. "Očekáváme, že od dubna si zájemci začnou automobily objednávat, samozřejmě nabízíme kompletní technický servis. Náhradní díly lze objednat přímo z našich stránek, potenciálním zájemcům budeme nabízet možnost přijít auto otestovat do Velké Británie před samotnou koupí vozu,“ doplnil závěrem Easton. "Doufáme, že s našimi zkušenostmi a díky práci nejen nás ale i našich partnerů byl realizován tento projekt a MML Sports se stane synonymem pro vozy Mitsubishi skupiny N, podobně jako další společnosti s ostatními značkami."
paces neboj ja si taky pamatuju zadni sedacky a platicka...kdyby ti ted vratili sedacky tak budes brblat...co vubec delaj zadni sedacky v zavodaku.
aby jste se z toho netozplakaly ze uz to neni Nko ze vam to u 9tky nevadilo
jinak ten komentar ke me a muvl...a? o tom nepadla ani zminka o koncepcnost iatd...proc nam to pises. opet jsi mimo
IPK...to jsi si myslel opravdu naivne