7. 3. 2009 14:14 − 4112× − 34

MML představuje Mitsubishi Lancer Evo X

Nové Mitsubishi Lancer Evo X z dílen anglického týmu MML Sport bylo odhaleno tento týden.

Společnost MML Sports Ltd, která vznikla z bývalého týmu Mitsubishi World Rally Teamu, v tomto týdnu představila Mitsubishi Lancer Evo X skupiny N. Vůz byl vyvinut s využitím odborných znalostí a zkušeností, které tým nasbíral za léta svého působení v mistrovství světa v rally. Již brzy bude k dispozici „Evo desítka“ od MML Sportu pro ty, kteří chtějí jezdit s nejnovější technikou. Lancer Evo X skupiny N byl postaven podle platné homologace FIA, tudíž s ním lze startovat v mistrovství světa produkčních vozů, v IRC i mnoha dalších národních šampionátech.


mml-sports.com

"Předpokládáme, že nejvyšší specifikace EvoX bude k dispozici kolem 120.000 liber, což je příznivé ve srovnání s konkurencí a je podstatně levnější než srovnatelný vůz Super2000. I provozní náklady pro skupinu N jsou podstatně nižší než S2000, u kterých se tyto hodnoty odhadují na úrovni vozů WRC,“ řekl šéf MML Sports John Easton. "Jsme moc spokojeni s tím, jak náš projekt Lanceru Evo X skupiny N dopadl. Když jsme se rozhodli vyvinout vlastní verzi této specifikace vozu, dobře jsme věděli, že jsme ve výhodě díky zkušenostem získaným ze světového šampionátu s vozy skupiny A a WRC.“


mml-sports.com

Vzhledem k tomu, že Lancer EvoX je relativně nové auto, je k dispozici málo dílů k přestavbě na soutěžní vůz. Proto se MML Sports vrhli do vývoje dílů ke stavbě vozu v nejvyšší specifikaci skupiny N. Hodně dílů bylo navrženo a postaveno od nuly, včetně bezpečnostního rámu a palivové nádrže. Nádrž od firmy ATL je umístěna pod podlahou vozidla ke zvýšení bezpečnosti a co největšího snížení těžiště vozu. "Od začátku naším cílem bylo vyvinout vůz, který bude konkurenceschopný, spolehlivý a co je dnes velmi důležité, finančně dostupný. MML Sport Lancer Evo X je k dispozici podle homologace FIA, tak věřím, že bude konkurenceschopný v PWRC, IRC a dalších národních šampionátech v levnější základní specifikaci, kde je například standardní palivová nádrž,“ dodal John Easton.


mml-sports.com

Systém zavěšení zůstal beze změn, při vývoji tlumičů spolupracovala MML se specialisty z firmy BOS, jejich tlumiče se používají ve vozech Mitsubishi WRC, úmyslem bylo přenést tuto technologii tlumičů do vozu skupiny N. Transmise a převodovka dodala firma Ricardo, přední a zadní diferenciály má MML homologovány od Ralliart Inc s tím, že mají dovoleno jemné doladění nastavení trakce. MML se ve vlastním vývoji zaměřilo na vývoj centrálního diferenciálu a motoru. Na obě oblasti byl použit MOTEC control system ve spolupráci s firmou HKS, se kterou spolupracují na dlouholetém vývoji motorů.


mml-sports.com

Testy nové EvoX od MML začnou v březnu, první ostrý start vozu proběhne v dubnu v Lotyšsku. Jaký řidič usedne za volant, zatím ještě není rozhodnuto, ale je potvrzeno, že to bude někdo, kdo perfektně předvede, co se v novém Lanceru skrývá. "Očekáváme, že od dubna si zájemci začnou automobily objednávat, samozřejmě nabízíme kompletní technický servis. Náhradní díly lze objednat přímo z našich stránek, potenciálním zájemcům budeme nabízet možnost přijít auto otestovat do Velké Británie před samotnou koupí vozu,“ doplnil závěrem Easton. "Doufáme, že s našimi zkušenostmi a díky práci nejen nás ale i našich partnerů byl realizován tento projekt a MML Sports se stane synonymem pro vozy Mitsubishi skupiny N, podobně jako další společnosti s ostatními značkami."

Komentářů celkem: 34
7. 3. 2009 20:3221
0 0
to triple K doufám že meca jen neumí přísadit do textu smajlíkysmajlíksmajlíksmajlík jinak smajlík Ale souhlas. a tak jsem to myslel. Já si ještě zadní sedadla a plato v závoďáku pamatuji. Dokonce jsem pro plato do Fáva jel zpět do servisu z půlky přejezdu.smajlíksmajlíksmajlíksmajlík
8. 3. 2009 00:3222
0 0
KKK to neres at se to jmenu je jak koliv...proste to je to co je a jede jak to jede. nevaz se na nazev ten uz je stejne davno passe.

paces neboj ja si taky pamatuju zadni sedacky a platicka...kdyby ti ted vratili sedacky tak budes brblat...co vubec delaj zadni sedacky v zavodaku.
smajlík
8. 3. 2009 05:2923
0 0
pačes: mecírek se učí rychle smajlík
IPK
8. 3. 2009 08:0824
0 0
Naivně jsem si vždy myslel, že vozy skupiny "N" musí přesně odpovídat homologaci - copak homologace umožňuje vyvíjet vlastní díly? A ta poznámka, že mají cosi dovoleno (asi nad rámec homologace) - no tak já tedy nevím...
8. 3. 2009 08:3625
0 0
milane ty ses porad stejnej kus volasmajlíksmajlík
aby jste se z toho netozplakaly ze uz to neni Nkosmajlík ze vam to u 9tky nevadilo
jinak ten komentar ke me a muvl...a? o tom nepadla ani zminka o koncepcnost iatd...proc nam to pises. opet jsi mimosmajlík
IPK...to jsi si myslel opravdu naivne
8. 3. 2009 12:4426
0 0
smajlíksmajlíksmajlík Meco když budopu dělený, tak mi sedačky nebude vadit. smajlíksmajlíksmajlík a plato na klobouk mi taky nevadísmajlíksmajlíksmajlík Hlavně že je sranda smajlíksmajlík to IPK Pojem homologace je zcela jistě něco jiného než myslíš.
Ho!
8. 3. 2009 14:0527
0 0
Ty tlumice BOS, nejsou to ty krumply, co na nich Subaru WRC nikdy nic nezajelo??
8. 3. 2009 15:1828
0 0
Ho!: Ano jsou to ty krumply, co mají na kontě jen několik titulů ve WRC, v JWRC, Dakaru, Rallycrossu, či Formuli 3 a minimálně třetinu všech vyhraných RZ v PWRC 2008...
Ho!
8. 3. 2009 16:2129
0 0
Mirek: Hm, tak sorry, nechtel jsem te nastvat. Statistika pekna (podobnou nebo lepsi ma asi kazdy jiny dodavatel tlumicu). Jen jsem narazel na to, jestli je to ta firma, co se s jejich tlumici tak trapilo Subaru ...
8. 3. 2009 16:3630
0 0
Mě jsi nenaštval smajlík Ano, je to ten dodavatel, otázka ale je, kde byla chyba, protože BOS dodává většinu komponent tlumičů i na C4 WRC nebo 207 S2000. Jedou na nich i C2 S1600 včetně Ogiera loni, Pajera Evolution a Lancer MRX09, Dallary F3, Pinömaki v rallycrossu, loni Hänninen v PWRC a řada dalších...
8. 3. 2009 16:5431
0 0
je hezký,ale EVO VI je srdcová záležitost na to auto nemá nic..........
8. 3. 2009 19:2732
0 0
8. 3. 2009 19:2833
0 0
je to to poslední video v nabídce
9. 3. 2009 06:4034
0 0
Opravdu toto EVO se povedlo ale at žije VI to byl parádní kousek. Toto je zepředu opravdu agresivní a to se mi líbí. Nedávno jsem se ploužil ve své fiestě po olomocu a něco bílého prosfištělo kolem mě až když zastavil o kosek dál tak jsme si všiml, že je to lancer EVO civilní verze a má fakt nádhernej zvuk až jsem stoho měl husinu.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!