Vlastimil Resl - eWRC.cz
14. 3. 2009 14:46 − 2911× − 3

Sutr a Veselá přezbrojili na fabii

Přestože posádka Jiří Sutr – Petra Veselá zůstává věrna sprintům, třídě A5 a týmu Montcar Autosport, jednu důležitou změnu učinila.

Přestože rokycanská posádka Jiří Sutr – Petra Veselá zůstává i pro nadcházející sezónu věrna sprintům, třídě A5 a hlubošskému týmu Montcar Autosport, jednu důležitou změnu učinila. Místo přece jen již zastaralé úzké felicie ji budeme na tratích vídat v mnohem modernější a „nadupanější“ fabii.

Rozhodnutí vsadit na novější techniku se zrodilo již před koncem uplynulé sezóny. „V srpnu jsme pochopili, že pro rok 2009 bude nezbytné přezbrojit. Vzhledem k přání zůstat ve třídě A5 a v týmu Montcar Autosport, se kterým máme vynikající spolupráci, padla volba na jeho vůz Škoda Fabia. Sponzoři se k tomuto rozhodnutí postavili vstřícně a přislíbili peníze zajišťující účast ve sprintech i určitou rezervu. Až do ledna jsme usínali spokojeni a těšili se na novou sezónu.

Bohužel však přišla tolik omílaná ekonomická krize a rozpočet se nám zbortil jako domeček z karet. Klidný spánek byl tatam a vše začalo nanovo – jednání s partnery a netrpělivé čekání. Nejhorší byla ta nejistota, co vlastně bude, a tak všichni byli ve slibech opatrní. Nakonec vše dobře dopadlo a sponzoři potvrdili v létě slíbenou podporu. Musím před nimi smeknout. Krize se všech více či méně dotkla a jejich slova o dodržení slibů za každé situace mi přijdou v českých krajích až neuvěřitelná a moc si jich vážím."

"Chtěl bych proto všem poděkovat a věřím, že je nezklameme. Startovat budeme opět za XTG Rally Team Zdeňka Pekárka. Našimi reklamními partnery jsou firmy XTG Group a.s., Bevestav s.r.o., Jiří Bejček – zemní práce, Dinotruck s.r.o., Bejček s.r.o. a Dinotruck plus. Opustil nás pouze jeden sponzor, čímž jsme přišli o onu potřebnou finanční rezervu,“ netají se rokycanský pilot svým vděkem ke svým seriózním sponzorům.

Jiří Sutr už stačil s fabií absolvovat několik testovacích kilometrů. „Byl to parádní zážitek a proti feldě úplně něco jiného. V první rychlé zatáčce jsem ji poslal do louky. Naštěstí to nezakoplo, přesto mi srdce pořádně bušilo. Na místě spolujezdce sedící Petr Brynda se jen smál: „Jen klid, ono to někde zastaví :-)“

Pak už to bylo o něco lepší, ovšem respekt z auta mám stále. Sekvenční převodovka je skvělá věc, zároveň však trochu potvora. Kvalty totiž padají dolů tak hezky, až se člověk zapomene a podřadí více, než by si přál. Alespoň se budu mít na co vymlouvat, až budu v nájezdu do zatáček pomalý :-),“ popisuje Jirka své první svezení se špičkovým áčkem a přidává cíle pro sezónu: „Na výsledek nemáme žádné ambice. Prioritou je učit se s autem a pokud možno ho nerozbít.

Hlavní bude porážet Martina Lošťáka, protože v opačném případě nebudu smět k němu do dílny. Už nyní to nemám lehké, protože při kterémkoliv setkání mě s Jardou Pelcnerem hecují a provokují :-) Škoda, že jim nevyšel pronájem kitové felicie. Loni jsme soupeřili a bylo to moc fajn. Teď budeme mít technickou převahu a jen doufám, že nezklame článeček mezi sedačkou a volantem :-)“

Prvním společným startem Jirky, Petry a fabie budou Lužické hory. „Loni se nám v okolí Hrádku moc líbilo. Bohužel jsme na druhé vložce museli odstoupit. Snad se nám bude letos dařit lépe. Loni jsme na těchto stránkách psali o absenci na vyškovském sprintu vzhledem k narození mého syna. V komentářích mě moc potěšilo velké množství kladných ohlasů a přání šťastného konce, aby byl Vojta zdravý. Mohu říci, že vše je v naprostém pořádku a všem za podporu děkuji. Vojtík nám dělá jen samou radost. 12. března oslavil první narozeniny a váží přes deset kilogramů. Když si vezmu původní váhu kilo a půl, je to slušný výkon :-)

Je trošku tvrdohlavý, ale však má být po kom. Děda by z něj chtěl mít cyklistu a tak ho už posazuje na své kolo. Já s ním zase dělám jiné věci, jak koneckonců vidíte na fotkách, tak uvidíme, co z něj bude. Třeba upřednostní šachy a my s dědou utřeme nos :-),“ raduje se ze svého syna Jiří Sutr a závěrem zmiňuje přání pro nadcházející sezónu: „Přál bych si na sprintech stejně kvalitní konkurenci, jako loni, a média si třeba konečně všimnou, že soutěže netvoří pouze třída N4.“

Komentářů celkem: 3
14. 3. 2009 17:331
0 0
Petře, hodně štěstí s Fábkou smajlík, že jsi měl hodně práce bylo poznat i tady na diskuzi smajlík Montcarsmajlík
14. 3. 2009 17:342
0 0
Jirko a Petrosmajlík Já tam popleta přemýšlím nad formulací a pak tohlesmajlík
16. 3. 2009 08:123
0 0
Hodně rychlých kilometru s Fabkou přeje Kubajs smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!