Ondřej Plšek - eWRC.cz
5. 4. 2009 11:09 − 2888× − 39

Mosley: Z IRC se mistrovství světa nestane

Max Mosley sice IRC vychvaluje, ale zároveň dává najevo, že se z tohoto šampionátu mistrovství světa nestane.

Během Portugalské rally oznámil Max Mosley své představy ohledně budoucnosti mistrovství světa. Hlavním úkolem je snížení nákladů, kterého má být dosaženo rychlým přestupem na vozy S2000. Pojďme se tedy spolu podívat na nejnovější výroky šéfa FIA.

"Chceme S2000 a těch je už dost," řekl Max Mosley. "V aktuální krizi je zpoždění. Továrny mají potíže, snižují se jim počty prodaných aut a trochu později dojde ke zkrácení rozpočtů. Až se vyhrabeme z krize, tak opět stoupnou prodeje, ale než zase potečou peníze do motorsportu, tak to bude ještě chvíli trvat. Čím vyšší třída v motorsportu, tím déle to bude trvat, protože smlouvy se uzavírají na delší období. Z tohoto důvodu jsou S2000 odpovědí, protože existuje celá řada výrobců, kteří mohou do MS vstoupit již nyní – a to bez přídavných peněz od šéfů továren. Jak to celé dáme dohromady, to se musí ještě přezkoumat. Máme velký počet konkurenceschopných vozů S2000 a potřebujeme je v MS, je jedno jestli jako továrny, týmy nebo soukromníky."

Jenže vozy S2000, které si Mosley přeje v MS, jezdí hlavně v šampionátu IRC. Přesto nevidí Mosley žádný důvod, aby se z této série stalo mistrovství světa. "IRC je excelentní a lidé, kteří ho pořádají, jsou s ním velmi spokojeni. Když tam budou jezdit stejné vozy jako v MS, tak je to dobře. Lidé tak budou mít více možností na výběr. A také je to dobře pro promotéry, protože tak vznikají alternativy pro roční přestávku v mistrovství světa (rotace). Jsem s IRC velmi spokojen, také jsem velmi spokojen s osobou, která za tím vším stojí. Marcello Lotti je excelentním promotérem. Ale z IRC se nikdy nestane mistrovství světa, to je úplně jiná úroveň."

A jak se FIA staví ke skomírajícímu Mistrovství Evropy? "Potřebujeme regionální mistrovství jako Asijsko-pacifické mistrovství, Mistrovství Středního východu nebo Mistrovství Evropy. Potřebujeme strukturu pyramidy, která lidem umožní se dostat až nahoru. Nevidím v tom žádný problém. Pokud budou k dispozici vozy a nebudou příliš drahé, tak bude vždy dostatek lidí, kteří budou chtít provozovat rallysport na nejrůznějších úrovních," dokončil své vyprávění šéf FIA.

rallye-magazin.de

Komentářů celkem: 39
5. 4. 2009 18:50
0 0
Mosley,Mosley.....smajlík
5. 4. 2009 19:13
0 0
pačesi smajlíksmajlík
5. 4. 2009 19:41
0 0
Ono už neplatí, že auta v MS mají být exlusívní a nestartovat v jiným šampionátu? Maxi, Maxi...
Některým tady jen připomenu, že tento víkend se jela další soutěž IRC a moc by mě zajímalo srovnání rallye v Keni a v Portugalsku. Až bude vítěz kterékoli soutěže IRC schopen dojet alespoň na bednu v MS, pak bude o čem mluvit a co srovnávat.
5. 4. 2009 19:43
0 0
Zdá se mi to, nebo od tý doby co sem chodí brouk.pytlík se tu v komentářích skoro nevyskytuje jiný Sekorův hmyz. Navíc jednou Shaki psal, že by sme se divili o koho se jedná. Kdo si myslí, že pytlík je ferda ať sem dá piváka smajlík
5. 4. 2009 19:48
0 0
Těžko asi může MravenecZ psát, když je v Portugalsku, nemyslíš?
5. 4. 2009 19:54
0 0
Stanis: V Portugalsku nejni Internet?smajlík (To neznamená, že bych si myslel, že MravenecZ je Brouk Pytlík)
5. 4. 2009 20:49
0 0
Je to jen zavis mad Max jen závidí popularitu IRC smajlík
Už jsem to prokoukl brouk.pytlik je Frank Mosleysmajlíksmajlíksmajlík
5. 4. 2009 20:52
0 0
K+K+K: to já nevím, já tam nikdy nebyl smajlík
5. 4. 2009 21:03
0 0
Bylo by hezke vidět Škodu, před Loebem.smajlík
5. 4. 2009 21:12
0 0
smajlík
5. 4. 2009 21:35
0 0
Stejně jako Ty nikdy nebudeš oblíbený!!!smajlík
6. 4. 2009 02:07
0 0
K čemu je 1. liga když v ní jedou 3 (max 5) prvoligoví jezdci včetně Marcuse, a nějaká "nadějná Juniokra" jezdící s WRC, pomalu přecházející do IRC. Reklama tam už nějak moc taky nefunguje.
Stačí Mikrofon v IRC s Velkýma Reklamama BFG,Pirelli,Yokohama a hned jde vidět že ono to jde.
Ted když už WRC dodělává tak se jim S2000 KUPODIVU nějak hodí.smajlík
Někteří by ale radši ještě 10 let sledovali Fordy ESCORT WRC v silném stádiu rozkladu i kdyby to řídíl Kááárel Trněný, a i S1600 by ho předjížděli v každé RZ.
6. 4. 2009 02:36
0 0
Dobrá, ale taky naprosto logická věc co z FIA za 10 vypdlo jsou
Budoucí WRC 1,6 Turbo to je krok správným směrem a pokud nepřeženou omezení max výkonu jako je ted, tak to bude super. Navíc můžou částešně vycházet z vůzu S2000. vývoj by pak nebyl tak eXtra drahý.
6. 4. 2009 04:29
0 0
... to je ten pán, co si potrpí na kožené obušky a esesácké uniformičky...?...
6. 4. 2009 09:57
0 0
Mosley je normální deb..!smajlík
6. 4. 2009 10:18
0 0
...bla bla bla...normalne si u kaficka pockaji a az se ukaze,kdo je medialne silnejsi tak ten bude "MS"... to nam muze pan Mosley,podle toho jak casto meni sve nazory,oznamit znicehonic klidne treba zitra.. a nikdo nenadela vubec nic
6. 4. 2009 20:11
0 0
Bobor [6.4.2009 04:29:38]: Ano, to je on.

Nicmene bych se pozastavil spis nad smysluplnosti jeho vyjadreni ve spojitosti s temi predchozimi (stejny auta v MS i IRC :D ) smajlík
7. 4. 2009 14:28
0 0
Petr_Zlín: podle mého jsi tam, kde on - úplně mimo. S2000 nejsou výrazně levnější než WRC. Až budou S200 natvrdo jezdit MS, jsme rozpočtově tam, kde dneska.
V čem jsme si pomohli? Snížili jsme drasticky výkon - logické, k tomu dojít muselo - a to je asi tak všechno. Naopak jsme přišli o hromadu diváků = o hromadu peněz. V dobách "slávy" WRC jsme tam měli 6 fabrik, v S2000 dneska máme 3. To je pořád půlka, takže nechápu ty řeči o spokojenosti. Do WRC přestaly fabriky vrážet peníze po tom, co FIA začala kličkovat a intrikovat.
Ano, raději bych sledoval stejné startovní pole jako v letech 1998, kdy jely ty Escorty WRC, jak píšeš.
7. 4. 2009 23:46
0 0
Magic:
To jsme ale .zase u toho "kam FIA šlápne 100 let tráva neporoste" a když jo tak to bude stát hrozné peníze. A to je důvod proč už z principu fandím IRC protože tam je vliv FIA aspoň částečně omezený.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!