Mosley: Z IRC se mistrovství světa nestane
Během Portugalské rally oznámil Max Mosley své představy ohledně budoucnosti mistrovství světa. Hlavním úkolem je snížení nákladů, kterého má být dosaženo rychlým přestupem na vozy S2000. Pojďme se tedy spolu podívat na nejnovější výroky šéfa FIA.
"Chceme S2000 a těch je už dost," řekl Max Mosley. "V aktuální krizi je zpoždění. Továrny mají potíže, snižují se jim počty prodaných aut a trochu později dojde ke zkrácení rozpočtů. Až se vyhrabeme z krize, tak opět stoupnou prodeje, ale než zase potečou peníze do motorsportu, tak to bude ještě chvíli trvat. Čím vyšší třída v motorsportu, tím déle to bude trvat, protože smlouvy se uzavírají na delší období. Z tohoto důvodu jsou S2000 odpovědí, protože existuje celá řada výrobců, kteří mohou do MS vstoupit již nyní – a to bez přídavných peněz od šéfů továren. Jak to celé dáme dohromady, to se musí ještě přezkoumat. Máme velký počet konkurenceschopných vozů S2000 a potřebujeme je v MS, je jedno jestli jako továrny, týmy nebo soukromníky."
Jenže vozy S2000, které si Mosley přeje v MS, jezdí hlavně v šampionátu IRC. Přesto nevidí Mosley žádný důvod, aby se z této série stalo mistrovství světa. "IRC je excelentní a lidé, kteří ho pořádají, jsou s ním velmi spokojeni. Když tam budou jezdit stejné vozy jako v MS, tak je to dobře. Lidé tak budou mít více možností na výběr. A také je to dobře pro promotéry, protože tak vznikají alternativy pro roční přestávku v mistrovství světa (rotace). Jsem s IRC velmi spokojen, také jsem velmi spokojen s osobou, která za tím vším stojí. Marcello Lotti je excelentním promotérem. Ale z IRC se nikdy nestane mistrovství světa, to je úplně jiná úroveň."
A jak se FIA staví ke skomírajícímu Mistrovství Evropy? "Potřebujeme regionální mistrovství jako Asijsko-pacifické mistrovství, Mistrovství Středního východu nebo Mistrovství Evropy. Potřebujeme strukturu pyramidy, která lidem umožní se dostat až nahoru. Nevidím v tom žádný problém. Pokud budou k dispozici vozy a nebudou příliš drahé, tak bude vždy dostatek lidí, kteří budou chtít provozovat rallysport na nejrůznějších úrovních," dokončil své vyprávění šéf FIA.
rallye-magazin.de
Některým tady jen připomenu, že tento víkend se jela další soutěž IRC a moc by mě zajímalo srovnání rallye v Keni a v Portugalsku. Až bude vítěz kterékoli soutěže IRC schopen dojet alespoň na bednu v MS, pak bude o čem mluvit a co srovnávat.
Už jsem to prokoukl brouk.pytlik je Frank Mosley
Stačí Mikrofon v IRC s Velkýma Reklamama BFG,Pirelli,Yokohama a hned jde vidět že ono to jde.
Ted když už WRC dodělává tak se jim S2000 KUPODIVU nějak hodí.
Někteří by ale radši ještě 10 let sledovali Fordy ESCORT WRC v silném stádiu rozkladu i kdyby to řídíl Kááárel Trněný, a i S1600 by ho předjížděli v každé RZ.
Budoucí WRC 1,6 Turbo to je krok správným směrem a pokud nepřeženou omezení max výkonu jako je ted, tak to bude super. Navíc můžou částešně vycházet z vůzu S2000. vývoj by pak nebyl tak eXtra drahý.
Nicmene bych se pozastavil spis nad smysluplnosti jeho vyjadreni ve spojitosti s temi predchozimi (stejny auta v MS i IRC :D )
V čem jsme si pomohli? Snížili jsme drasticky výkon - logické, k tomu dojít muselo - a to je asi tak všechno. Naopak jsme přišli o hromadu diváků = o hromadu peněz. V dobách "slávy" WRC jsme tam měli 6 fabrik, v S2000 dneska máme 3. To je pořád půlka, takže nechápu ty řeči o spokojenosti. Do WRC přestaly fabriky vrážet peníze po tom, co FIA začala kličkovat a intrikovat.
Ano, raději bych sledoval stejné startovní pole jako v letech 1998, kdy jely ty Escorty WRC, jak píšeš.
To jsme ale .zase u toho "kam FIA šlápne 100 let tráva neporoste" a když jo tak to bude stát hrozné peníze. A to je důvod proč už z principu fandím IRC protože tam je vliv FIA aspoň částečně omezený.