Josef Peták v Portugalsku mezi vozy A6 třetí

V závěru letošního roku oslaví příbramský jezdec Josef Peták padesátiny, což vedlo tým ke splnění největšího snu.

Příbramský jezdec Josef Peták má za sebou dva víkendy plné rally, když před čtrnácti dny startoval se svým speciálem Peugeot 207 Super 2000 na Valašské rally a hned následující víkend usedl do vozu Citroën C2 Super 1600.

Valašskou rally dokončila posádka Hroch Rally Teamu na desáté pozici, nicméně je jasné, že na tomto umístění nijak nezáleželo, jelikož tragicky skončená Valašská rally si vyžádala tři lidské životy. Následně byla rally zrušena a započítávaly se výsledky pouze po sedmi odjetých testech.

Tímto by chtěl Hroch Rally Team vyjádřit upřímnou soustrast všem pozůstalým a také jako ostatní týmy a jezdci apelovat na všechny diváky a fanoušky motoristického sportu, aby stáli opravdu jen tam, kde je to bezpečné a poslouchali pokyny proškolených organizátorů.

Hned následující den v neděli čekal na Petáka a Alenou Benešovou odlet do dějiště jeho první světové rally – Portugalska. Proč jsi si zvolil jako svůj první světový start právě Portugalsko? „Není žádný tajemstvím, že jsem tento start dostal jako předčasný dárek k mým letošním padesátým narozeninám. Mám je sice až ke konci roku, ale volba padla na Portugalsko a jsem za to rád,“ řekl ke svému premiérovému startu v mistrovství světa Peták.

A nyní již k samotným tréninkům. „Musím říci, že hned při trénincích jsem věděl, že je to úplně něco jiného, než na co jsem byl doposud zvyklý. Auto jelo přes různé balvany a nerovnosti a já si v duchu říkal, jestli vůbec Citroën C2 Super 1600 dokáže všechno toto zdolat. Jak se následně ukázalo v závodě, tak Citroën z týmu Martina Prokopa pracoval výborně.“

Jel jsi poprvé s týmem Jipocar Racing, jak spolupráce fungovala? „Vše fungovalo na jedničku a moc nám pomohly rady od Martina Prokopa a Jana Tománka. Dělali pro nás naprosté maximum a to nejen po logistické stránce, ale i v přípravě a servisování vozu. Je vidět, že je to již plně profesionální tým, který přesně ví, jak si na soutěži seriálu mistrovství světa počínat. Za to patří celému týmu obrovský dík!“

Portugalskou rally jste dokončili na třetím místě ve skupině A6. Vládla v týmu spokojenost? „Tak na úvod musím říci, že tak náročnou rally jsem ještě v životě nejel. Absolutně vůbec se to nedá srovnat se soutěžemi v Česku. Před startem jsem měl ze závodu velký respekt, který byl rozhodně na místě. Poučil jsem se také v tom, že rozpis, který je kvalitní na české asfalty, nemusí být až tak dobrý na šotolinové rally. Problémy jsem měl především v nepřesnostech, když se střídaly rychlé pasáže s pomalými a navíc byly proloženy několika horizonty.“

„O výsledek až tolik nešlo, mám velkou radost především z toho, že jsme dojeli až do cíle a to bez nějakých vážnějších krizovek. Byli jsme sice dvakrát mimo trať, ale nebylo to nic hrozného. Mrzí mě však ztráta z RZ 2, která byla zaviněna pomalým jezdcem před námi. Když jsme ho totiž na testu dojeli, tak nám neuhnul a já ztratil přes dvě a půl minuty, jelikož jsme za ním jeli krokem deset kilometrů. Při druhém průjezdu stejným testem jsme ho zajeli o 2:40 min rychleji, takže bylo jasné, kolik jsme tou pomalou jízdou za ním ztratili. Nebýt toho, mohlo to být v absolutním pořadí ještě o nějaké místečko lepší. I tak jsme ale s celkovým 26. místem spokojeni.“

Je náročné absolvovat soutěž seriálu mistrovství světa? „Absolvovat takovou rally stojí každou posádku spousty sil a my se o tom přesvědčili na vlastní kůži. Určitě to pro nás všechny byl perfektní zážitek a budeme na něj rádi vzpomínat a chceme moc poděkovat všem, kteří se na tomto startu podíleli a to jak týmu, tak i partnerům.“

Čím vás mistrovství světa nejvíce překvapilo? „Nejvíce nás mile překvapily hned dvě věci. První je ta, že je naprosto dokonalý přístup diváků k samotným jezdcům. Všude nám uhýbali a vycházeli nám maximálně vstříc. Za druhé je to obrovské nasazení policie, která stojí úplně všude a když jedou rallyové vozy přes křižovatku, tak mají volný průjezd. V tomto směru to mají organizačně vychytané naprosto dokonale. Co k tomu dodat – je to holt mistrovství světa…“

Další soutěží posádky Josef Peták – Alena Benešová bude v polovině dubna Mogul Šumava Rallye Klatovy, kde opět usednou do svého Peugeotu 207 Super 2000.

Komentářů celkem: 11
10. 4. 2009 21:42
0 0
Parádní počin dostat se až do cíle. Gratuluju. smajlík
10. 4. 2009 21:48
0 0
napoprvi a na bedně super výsledek jen tak dálsmajlíksmajlíksmajlík
10. 4. 2009 22:16
0 0
Jo jo pěkná jízda už se těšim za tejden na Šumavěsmajlík
11. 4. 2009 02:33
0 0
báječná práce těším se na Šumavusmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
11. 4. 2009 07:09
0 0
Tak na tu Šumavu jsem zvědavej , věřím že tam zajede dobrý výsledek.
11. 4. 2009 07:17
0 0
Jo jo, tym jipocaru jsou fakt profíci a Martin u nás top jezdec,jinak je dobře Pepíku že jsi zkusil i MS a jsem rád že jste dojeli v pohoděsmajlíksmajlíksmajlík
11. 4. 2009 09:18
0 0
Gratuluju, sledoval jsem a držel palce až na tu cílovou rampu.
11. 4. 2009 09:18
0 0
Veliká gratulace, první start v MS hned cíl, bedna a parádní zážitek.
11. 4. 2009 09:37
0 0
bezva vykonsmajlík
MPI
11. 4. 2009 11:23
0 0
Veliká gratulacesmajlík
11. 4. 2009 13:54
0 0
Gratuluju, těším se na Šumavusmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!