Mistrovství světa se přesouvá za moře

Máme za sebou první třetinu letošního okleštěného mistrovství světa obsahujícího pouze 12 podniků.

Máme za sebou první třetinu letošního okleštěného mistrovství světa obsahujícího pouze 12 podniků. Celá úvodní část se odehrála v evropských destinacích, nyní ovšem čeká světovou karavanu dlouhý přesun na daleký jih Ameriky. Pátý podnik se odehraje v malebné přírodě Argentiny, která dnes patří k tradičním místům světového kolotoče. Atmosféru soutěži dodávají temperamentní diváci, kterých se vždy kolem trati schází obrovská kvanta. V roce 2003 kvůli nim dokonce muselo být několik rychlostních zkoušek zrušeno a následně došlo k něčemu ve světě rally neobvyklému. Zrušené zkoušky byly až na jednu výjimku přesunuty do harmonogramu nedělní závěrečné etapy.


Capilla del Monte – San Marcos Sierra 2006

Doufejme, že se takovéhle problémy letošnímu ročníku vyhnou a atmosféru soutěže budou více zdobit překrásné argentinské rychlostní zkoušky. Argentinská rally se v dřívějších ročnících jezdila jako podnik tří rozdílných etap. V pátek se soutěžící přesouvali na sever od Vila Carlos Paz, kde na ně čekaly techničtější úseky plné pro Argentinu tolik typických brodů. Sobota byla od roku 2004 pravidelně v režii zkoušek na jih od centra soutěže. V okolí městečka Santa Rosa de Calamuchita se soutěžilo na rychlejších a širších cestách, které samozřejmě k potěše diváků rovněž protínalo několik místních potoků a říček.


Santa Rosa de Calamuchita 2005

V neděli se pak zbylí šťastlivci mající ještě možnost soutěžit vyšplhali na nejvyšší nadmořská místa, kam se vůbec světový šampionát během sezóny dostane. V horách na západ od Cordoby se nachází zejména veleznámý úsek El Condor, jenž se mezi obřími kameny měsíční krajinou šplhá až vysoko nad mraky. Letos však na všechny zúčastněné čeká několik podstatných změn. Podobně jako v roce 2003 bude chybět jižní etapa v okolí Santa Rosy de Calamuchity. Nahradí jí několik staronových testů v okolí Cordoby a zároveň dojde k rozšíření horské etapy o úsek El Mirador – San Lorenzo.


El Condor – Copina 2007

Úvod soutěže se po roční přestávce znovu přesouvá již na čtvrteční podvečer. Na programu bude divácká superspeciálka vytýčená na fotbalovém stadionu v Cordobě. Leckdo by se pomalu mohl začít obávat toho, že nastane situace z roku 2007, kdy byla kvůli úvodní divácké zkoušce zrušena celá první etapa. Ovšem letos se ve čtvrtek nebude soutěžit na dalekém stadiónu v hlavním argentinském městě, nýbrž v centru soutěže. V Cordobě se pak pojede ještě na konci sobotní a závěrečné nedělní etapy.


Estadio Crodoba 2006

Úvodní páteční etapa se ponese v duchu loňského harmonogramu. Bude ji tvořit osm rychlostních zkoušek vytýčených na čtyřech klasických úsecích, které patří do itineráře argentinské soutěže již pěknou řádku let. Nejdelší Capilla del Monte – San Marcos Sierra (22,95 km) odehrávající se z části kolem jednoho místního jezera je jednou z nejčastěji fotografovaných zkoušek. Za zmínku stojí i to, že právě tato zkouška byla jednou z těch, které byly v roce 2003 během rally kvůli divákům přesunuty ze sobotní na nedělní etapu. Následně na tento úsek navazuje nejkratší páteční test San Marcos Sierra – Charbonier (9,61 km).


Capilla del Monte – San Marcos Sierra 2008

Menu úvodního dne dotvoří dvojice nedaleko od sebe se odehrávajících zkoušek La Cumbre – Aqua de Oro (14,94 km) a Ascochinga – La Cumbre (22,38 km). Na druhou jmenovanou si budou muset dát pozor hlavně oba tovární piloti týmu BP Ford. V loňském roce jim totiž přichystala dva nepříjemné okamžiky, které jim sebraly veškeré šance na jihoamerický triumf. Napřed v prvním průjezdu v husté mlze zachyboval Jari-Matti Latvala a poslal vůz mimo trať. V druhém průjezdu potkala obrovská smůla Mikko Hirvonena, když v levé zatáčce za skálu o obnažený kámen poškodil zavěšení.


Ascochinga – La Cumbre 2008

V sobotu se posádky vydají vysoko do hor. Na rozehřátí je čeká nově zařazený úsek El Mirador – San Lorenzo (20,81 km), který se v rámci Rally Argentina jel naposledy v roce 2002, kdy celou soutěž zakončoval. Druhým sobotním testem bude první průjezd tratí Mina Clavero – Giulio Cesare (22,79 km). Právě zde vloni kvůli poruše elektroinstalace zastavilo Subaru Pettera Solberga a znemožnilo Norovi dojet si pro již skoro jisté stříbro. Hned záhy pak jezdecké pole zavítá na první průjezd legendárním úsekem El Condor – Copina (16,29 km). Tady snad ani není třeba dodávat, že se jedná o snad nejznámější argentinskou zkoušku. Cestu do poledního servisu pak všem ukrátí změření sil na zbrusu novém testu Icho Cruz – Carlos Paz (9,73 km). Odpolední část druhého dne se odehraje na identických úsecích a večer vše zakončí již zmiňovaná superspeciálka.


Mina Clavero – Giulio Cesare 2008

V neděli se zbylí šťastlivci setrvávající v soutěži znovu vydají na sever od Cordoby, kde je budou čekat testy Villa Giardino – La Falda (15,78 km) a Valle Hermoso – Casa Grande (10,95 km), které se do harmonogramu vracejí po roční přestávce. Zbytek „přírodního menu“ krátké závěrečné etapy obstarají rychlostní zkoušky Cosquin – Tanti (11,27 km) a Tanti Nuevo – Villa García (7,6 km). V pravé nedělní poledne soutěž zakončí třetí průjezd superspeciálkou na stadionu v Cordobě. S celkovou tratí čítající pouhých 332 kilometrů se bude jednat o vůbec nejkratší argentinskou soutěž v její historii, neboť bude měřit dokonce o devět ostrých kilometrů méně než v roce 2005. I tak se ale bude jednat o náročný podnik odehrávající se na atraktivních zkouškách v překrásné přírodě a jistě i při slabší účasti vozů nejvyšší specifikace bude co sledovat.


Typický vodní brod – shakedown 2008

Časový harmonogram

Mapy

Komentářů celkem: 2
20. 4. 2009 22:56
0 0
EL CONDOR - nejlepší zkouškasmajlík
21. 4. 2009 00:57
0 0
doufám, že Bros pojede a udělá nějakej snímečeksmajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!