Červená nám docela sedí
V Klatovech se na sedadlo spolujezdce vedle Vladimíra Barvíka vrátil Josef Bartončík. V týmu panovalo očekávání zda dokáže posádka navázat na poměrně úspěšný vstup do sezóny na Valašce, kde se nová červená zbraň objevila na 11. místě a také zrychlila svou posádku i opticky.
Již na úvodním klatovské okruhu obsadila posádka Anvel racing teamu osmé místo, takže vše nasvědčovalo v pokračování nastoleného trendu z předchozího závodu. Jak lze vidět, nové auto posunulo tým o kus dál. „Nové červené auto je opravdu o pořádný krůček dál, než naše loňské bílé. Na stavbu byl docela čas a hlavně bylo k dispozici trošku víc financí. To se samozřejmě odrazilo v rozhodování, jestli ušetřit na úkor kvality a nebo pořídit dražší komponenty. Zdá se, že se to vyplatilo a nové auto jede opravdu velmi dobře. Považuju za malý zázrak, že na sériový benzín a starých ojetých pneumatikách bojujeme s jezdci jako Arazim, Trojan, Jelínek apod. Ale to se nám asi vrací investice do poměrně důkladné a nákladné stavby,“ pochvaluje si nový vůz pilot.
V první ranní sekci Šumavy se sice posádka mírně propadla na jedenáctou pozici, ale časově zůstávala i nadále na stejné úrovni jako jezdci před nimi. Ve druhé sekci se dokonce propracovala zpátky na 8. pozici před Arazima s Trojanem a do těsného závěsu za Jelínka. Vše bylo nakonec trochu jinak po dodatečném přičtení penalizace. V poslední sekci sobotního dne se posádka vyhoupla ještě o pozici výše, když havaroval Štajf. I když šla posádka spát s vědomím sedmého místa, ve skutečnosti usínala jako osmá.
V závěrečné etapě se diváci mohli těšit na pokračování souboje Ládi Barvíka s Václavem Arazimem a Karlem Trojanem. Karel Trojan za to hned od rána vzal a přiblížil se až k Jelínkovi. Tak se souboj zúžil jen na duel. Před poslední sekcí hájil Arazim osmou příčku s náskokem pěti vteřin na Barvíka. Nemohlo se zapomenout ani na Petra Hozáka, který se ztrátou více jak deseti vteřin čekal na případnou chybu. Na předposledním testu již dělilo Arazima s Barvíkem jen dvě desetiny a rozhodnout měla poslední zkouška. Na té zajel Barvík pátý čas a Arazima zdolal. Jaké bylo ale překvapení, když v pondělí ráno již byla posádka na 9. místě s desetivteřinovou penalizací…
„Popravdě nevím moc, co k tomu říct. Vlastně oficiálně nevíme za co. Z Klatov jsme odjížděli a i na rampě nás vyhlásili jako 8. V pondělí na internetu jsem zjistil, že máme pentli a jsme 9. Údajně za pozdní příjezd do ČK 7. Jsem si ale jistý, že jsme nikam pozdě nedojeli, tak jsem volal výsledkářům a dozvěděl jsem se, že je to za předčasný start v nějaké sobotní RZ. Nejsem si toho vědomý, ale mohl jsem něco udělat špatně. Spíš mě zarazilo, že jsme o tom neměly vlastně 24 hodin po údajném spáchání přestupku ani zdání a poslední 2 RZ vlastně úplně zbytečně spolu s Vaškem Arazimem jeli v ostrém souboji a riskovali nehodu!!! Tohle by se asi pořadatelům stávat nemělo.“ Přesto panuje v týmu spokojenost: „Z naší strany si myslím proběhlo všechno na jedničku. Mechanici odvedli skvělou práci při dvou problémech co nás potkali a já s Pepou se taky nemáme asi za co stydět. Ale to by spíš měli posoudit diváci okolo trati,“ shrnul na závěr Vladimír Barvík účast na Mogul Šumava rallye Klatovy.