10. 1. 2005 00:00 − 2318× − 7

Jan Kopecký zvládl náročnou soutěž

Posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek v Jänner Rallye obhajovala druhé místo z loňského roku, tentokrát ovšem s produkčním vozem Mitsubishi Lancer EVO VII

Posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek v Jänner Rallye obhajovala druhé místo z loňského roku, ale tentokrát startovala s produkčním vozem Mitsubishi Lancer EVO VII v barvách týmu Matador Pneusport.


Foto: Petr LUSK eWRC.CZ

Pochopitelně se nedalo očekávat, že by Honza s Filipem obhájili loňské druhé místo v absolutním pořadí proti vozům třídy „A8“ včetně čtyř speciálů WRC. Přestavba červeného Mitsubishi z původního tréninkového vozu na soutěžní produkční vůz byla dokončena těsně před samotnou soutěží a čekalo se, zda Honza bude schopen konkurovat specialistům ve skupině produkčních vozů. Honza nezklamal a od počátku soutěže se pohyboval v samotné špičce této skupiny a sváděl pěkné souboje s domácími piloty a vynikajícím Hermannem Gassnerem z Německa.

Bohužel v polovině první etapy došlo na neodzkoušeném voze k poruše ruční brzdy. Bez funkční ruční brzdy se na kluzkých a náročných rychlostních zkouškách nedalo dosahovat tak kvalitních časů a Honza s Filipem ztratili kontakt se Stenggem i Gassnerem a posunuli se až na čtvrté místo průběžného hodnocení. Odstranění závady nově homologované hydraulické ruční brzdy je však na produkčním voze časově náročné a proto byla oprava naplánována až na poslední páteční 45 minutový servis. Do sobotní etapy startovala posádka týmu Matador Pneusport ze čtvrtého místa v hodnocení produkčních vozů se ztrátou necelých 8 vteřin na třetího Krise Rosenbergera. Během sobotní etapy dokázal Honza zajet několik pěkných časů a postupně se posunul až na druhé místo za Hermanna Gassnera ve třídě a na celkové sedmé místo v absolutním hodnocení. Skvělý výkon předvedl Honza především ve 3.rychlostní zkoušce, když dosáhl absolutně druhého času za velezkušeným domácím pilotem Baumschlagerem.


Foto: Marek FELT eWRC.CZ

„Paradoxně má Honza větší zkušenosti s řízením vozu WRC než s produkčním vozem. A proto jsme chtěli, aby si Honza ještě před startem ve Švédsku zvykl na odlišné chování vozu. Zvolili jsme start v Rakousku, i když jsme dokončovali přestavbu vozu prakticky těsně před odjezdem na soutěž. Honza si jízdní vlastnosti vozu vyzkoušel až při našem soukromém shakedownu na Malontech. Jänner Rallye byla velmi náročná a nejlépe o tom svědčí počet posádek v cíli, ale my můžeme být s výsledkem i výkonem spokojeni. Kluci soutěž zvládli velmi dobře. Honza stejně jako mnoho dalších sice v jednom kritickém úseku opustil trať, ale přálo mu štěstí a mohl v soutěži pokračovat. Především mě potěšilo srovnání s Hermannem Gassnerem, který patří mezi špičkové piloty produkčních vozů,“ řekl vedoucí týmu Josef Kopecký.

„Jänner Rallye byla opět velmi náročná. Je to těžká, ale krásná soutěž. Start s produkčním vozem byl pro nás nezvyklý, ale postupně jsem si na chování vozu zvykal. Bylo těžké odhadnout nastavení vozu a zvolit optimální pneumatiky. Jízdní vlastnosti produkčního vozu jsou dost odlišné od vozu WRC. Obrovský rozdíl je v brzdách a ovladatelnosti vozu v krizových situacích. Co se týká povrchu a charakteru tratě, tak je Jänner Rallye odlišná soutěž od zasněženého Švédska, ale najeté kilometry jsou pro nás velmi důležité. Přítomnost českých fanoušků jsme vnímali a cítili jsme se jako na domácí soutěži. S Filipem jsme se již velmi těšili, jak se opět svezeme na náročné soutěži a to se nám splnilo,“ řekl Jan Kopecký.

„Náročnost a zrádnost soutěže tkví především v neustále měnících se podmínkách na rychlostních zkouškách. Podmínky se výrazně mění i mezi jednotlivými průjezdy, natož od seznamovacích jízd. Samozřejmě se povrch mění pro všechny posádky a pro nás byly takto náročné podmínky vynikající školou. Rozdíl mezi produkčním vozem a vozem specifikace WRC jsme poznali na 6.rychlostní zkoušce. Na zrádném úseku Mitsubishi nezvládlo dobrzdit z nájezdové rychlosti a my jsme se ocitli na nezpevněném povrchu. Bohužel produkční vůz nebyl schopen na rozdíl od vozu WRC se dostat zpět rychle na trať. Ztratili jsme tam asi 40 sekund, s vozem WRC bychom ztratili asi 5 vteřin,“ doplnil Filip Schovánek.

Komentářů celkem: 7
10. 1. 2005 22:25
0 0
Hoši blahopřeji bylo to perfektní a by od vás zde čekal víc tak je bláhovej. Smečku zkušených N -kařů jste dokázali udržet a výsledek je perfektí!!! Přeji plnou fůru štíska v dalších startech s FABINKOU
Anonym
11. 1. 2005 07:07
0 0
Na to,že s tím vozem trénuje už velmi dlouho-nic moc,jen výmluvy.
11. 1. 2005 08:15
0 0
Opět jeden geniální anonym. Tréninkový vůz a závodní vůz je velký rozdíl! Na novym autě, u kterýho se mu rozbije ručka, je to perfektní výkon! Kluci blahopřeju a přeju hodně dalších úspěchů ve světě!
sfan
11. 1. 2005 11:01
0 0
Paráda jen tak dál. Doufám že vás uvidím s fabkou WRCem aspon na bohemce
11. 1. 2005 15:42
0 0
Než začnete držkovat, tak se podepište!!!!!Ale pěkný výkon jen tak dál.smajlík
12. 1. 2005 14:38
0 0
Milý Anonyme, máte dost divné jméno, zato názor ještě divnější. Jen bláhový člověk nepochválí, ale kritizuje, protože neví, co se každou soutěží (a tady navíc s dobrým umístěním) skrývá dřiny celého týmu!!
Anonym
9. 2. 2005 11:07
0 0
az dostane sanci s wrc fabkou v ms tak dostane od Loeba 15 min. to neni kritika,je to diskuze,od toho tu je.myslite,ze dokaze konkurovat?v nemecku jel na plno az za nkama
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!