Skoupil Ponďovým osudem na Šumavě

Obrovský souboj s Jiřím Skoupilem provázel Ponďovo vystoupení na 44. ročníku Rally Šumava.

Obrovský souboj s Jiřím Skoupilem provázel Ponďovo vystoupení na 44. ročníku Rally Šumava. Všechno začalo v pátek tradičním deštěm, který provází letošní první dny rally již pravidelně. Přejezd rampy na náměstí a pak cesta zpátky na hotel a dlouhé čekání na start první rychlostní zkoušky je asi jediné, co tentokrát Ponďa vytýkal pořadatelům. Po jediné páteční zkoušce z toho bylo pro začátek slušné páté místo ve třídě s odstupem pouhých 10 s na druhého. Sobota začala brzkým odjezdem mechaniků do servisu ve Vimperku, vzdáleného cca 70 km od Klatov.

„Ještě u snídaně při pohledu z okna jsme se s Pavlem domlouvali, že pojedeme mokré gumy, mechanici dostali stejnou informaci. Ale při následném přejezdu do Vimperka po víc a víc suchých silnicích jsme se nakonec rozhodli obout alespoň na předek media,“ říká Ponďa.

Dva třetí a jeden čtvrtý čas znamenal posun na čtvrté místo i přes problémy se zavzdušněnými brzdami. S minimální ztrátou 6,6 s na třetího Skoupila, přenastavenými tlumiči, odvzdušněnými brzdami a na suchých gumách odjel Ponďa z prvního, trochu hektického, sobotního servisu. Výborný výkon Ponďa předvedl ve druhé sobotní sekci. V šesté RZ přišel posun až na druhé místo celkově o 7,5 s před Skoupila. Parádní jízda v následující zkoušce znamenala rychlejší čas, než vedoucí Vlček. Lidé v týmu se již v tu chvíli radovali, že přijde první Ponďova vyhraná RZ, ale Skoupil, bohužel, vrátil úder a zkoušku vyhrál právě on. Do dalšího servisu ale Ponďa přijel jako druhý s minimálním náskokem na Skoupila. Další odvzdušnění brzd, výměna jedné poškozené pneumatiky a běžná kontrola auta. Ponďovi konečně zbyl čas i na jídlo.

Do konce dne zbývají tři RZ. Rychlou jízdou bez krizovek Ponďa povtrdil druhé místo po sobotě a dokázal navýšit náskok na více než dvacet vteřin. Auto fungovalo, v posledním servisu proběhla opět pouze kontrola. Ponďa dodává: „Všechno zkontrolované, auto zpátky na kolech na zemi. Tak jsem si do něj sednul a čekal, až mě mechanici vytlačí z pod stanu. Nic se nedělo, všichni postávali kolem a bavili se. Jenom Pavel mi povídá: „Co tam děláš? Mámě ještě 11 minut čas“. Stane se…“

Následující 80 km dlouhý přejezd do Janovic, kde byl servis pro nedělní etapu, se Ponďovi líbil: „I když je přejezd dlouhý, jelo nás ve vláčku za sebou pět áček, část cesty po trase RZ z minulých ročníků. Myslím, že jsme si to všichni užili. Cestou jsem i zapomněl, že za námi jede naše civilní auto, které nás mělo odvézt na hotel. Ale uvisel to :-)“

Mlhavá a studená neděle začala opět brzkým odjezdem mechaniků, kteří postavili a připravili servis a zahřáli gumy na první nedělní sekci. Díky zimě padla volba na řezané nuly, ale ty díky zpožděnému startu opět vychladly. Už první RZ naznačila, že boj o druhé místo se Skoupilem nebude jednoduchý. Ponďa to komentuje: „Více než polovina náskoku ze soboty zmizela cestou do kopce na Korábu, kde náše C2 prostě na S1600 nestačí.“

Další RZ znamenala i přes výbornou jízdu další ztrátu. Stále ještě druhé místo, ale již s minimálním náskokem. Po dalším dlouhém přejezdu do Plzně na diváckou RZ a po této Ponďou neoblíbené zkoušce však šel Skoupil před Ponďu s náskokem 4,7s. Při příjezdu do servisu Ponďa jenom krátce a výstižně prohlásil: „Tak už mě dal :-(“ V servisu už čekaly zahřáté gumy a celý tým Ponďu burcoval k útoku zpátky na druhé místo.

Bylo jasný, že to Ponďa zkusí, ale ne za cenu jízdy za hranou. Trochu vrásek na čele plešouna při čekání v časové kontrole na odjezdu ze servisu přidělal pohled na displej ukazující údaje o autu a hlavně údaj o napětí, ze kterého vyplývalo, že nemusí být všechno v pořádku s alternátorem. Na výměnu pozdě, do cíle ještě 70 km. Z boje o druhé místo se rázem stal tak trochu i boj o dokončení. Ponďa to nevzdával, dokázal se proti prvním průjezdům zlepšit o 9 vteřin, ale ani to nestačilo. Alespoň auto vydrželo, takže do cíle na náměstí v Klatovech Ponďa dojížděl jako třetí v hodnocení třídy A6 a čtvrtý v áčkách i dvoukolkách.

I přes očividné zklamání z neúspěšného boje o druhé místo, které bylo patrné z tváře Pondi až na cílovou rampu, znamená tento výsledek posun na průběžné druhé místo v MMČR v hodnocení třídy A6 a čtvrté ve skupině A. Ponďa vše krátce hodnotí na závěr: „Líbilo se mi to, krásně jsme se svezli, auto funguje a věřím, že bude ještě lepší, až se nám po přestavbě podaří najít ideální nastavení. Štve mě ten prohraný souboj o druhé místo, ale to je sport. Auto je celé v cíli a my se už začínáme připravovat na dlouhou cestu do Ljubljany na Saturnus Rally druhý týden v květnu, kde si to rozdáme s Aleksem Humarem. Pak už nás bude čekat Krumlov a první závod v rámci Citroen Racing Trophy CZ.“

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!