29. 4. 2009 13:11 − 3973× − 22

Corolla S2000 na Thermica Rally Lužické hory!

Dalším vozem specifikace S2000 v domácím šampionátu automobilových soutěžích je Toyota Corolla S2000.

Dalším vozem specifikace S2000 v domácím šampionátu automobilových soutěžích je Toyota Corolla S2000. Tento v Evropě zcela ojedinělý soutěžní speciál zažije svou závodní premiéru ve dnech 1. -2. května 2009 v rámci Thermica Rally Lužické hory, prvního dějství seriálu MČR Sprintrally. Posádku bude tvořit Karel Macek a Aleš Pilný.

Do České republiky přivezl tento soutěžní vůz automobilový závodník Karel Macek, který je znám především svou účastí v automobilových soutěžích s vozem Toyota Corolla WRC. Nová Toyota Corolla S2000 byla postavena v Jihoafrické republice, kde se Toyota oficiálně účastní domácího mistrovství v automobilových soutěžích. Do České republiky byla zakoupena přes významný britský soutěžní tým. „Splnil se mi velký sen startovat na domácí soutěži s tímto vozem specifikace S2000. Je to naprostá rarita ve startovním poli, neboť moje Corolla S2000 je v tuto chvíli jediným originálním exemplářem v Evropě. Bohužel auto bylo zakoupeno až příliš pozdě na zajištění kompletního finančního pokrytí startů v celé sezoně Mistrovství ČR. Nejen proto, ale také z důvodů testování tohoto vozu jsem se rozhodl startovat v roce 2009 výhradně v seriálu MČR Sprintrally. Lužické hory tak budou moji letošní premiérou,“ uvedl dnes Karel Macek z týmu Motor Team Macek.

Toyota se tak po dlouhých letech vrací do české rallye, kde v 90. letech dominovala s předními českými jezdci za volantem. Mezi nimi byli například příbramský jezdec Milan Dolák nebo bratři Vojtěchové, kteří v minulosti jezdili v soutěžních modelech Celica i Corolla WRC.

Toyota Corolla S2000 – Technická data

  • Motor 3SGE, atmosférický – 1998 ccm
  • Výkon: 258 k / 8000 ot. /min.
  • Točivý moment 240 Nm / 8500 ot. /min.
  • Počet válců: 4 (řadový)
  • Počet ventilů: 16
  • Rozvod: 2x OHC
  • Max. otáčky: 8500
  • Diferenciály: 3x mechanické s omezenou svorností
  • Pohon: 4x4
  • Převodovka: Sadev 6-ti rychlostní sekvenční
  • Max. rychlost: 170-190 km/hod.
  • Brzd. kotouče průměr: Vpředu 355 mm asfalt (300 mm šotolina), vzadu 300 mm
  • Zavěšení McPherson – tlumiče Proflex .
  • Délka: 4175 mm Šířka: 1760 mm
  • Výška: dle nastavení
  • Rozvor: 2619 mm
  • Hmotnost: 1265 kg
  • Ráfky: 18" asfalt, 15" šotolina
Komentářů celkem: 22
30. 4. 2009 17:5221
0 0
To by sice bylo skutečně veeeelmi slušné, ale je to nesmysl smajlík
1. 5. 2009 09:0322
0 0
Další krasavec S2...smajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!