Jakub Urban s Jirkou Švecem si odvážejí zlatý pohár

Královéhradecký rally klub se při víkendové Rally Lužické hory letos poprvé představil v plné síle.

Královéhradecký rally klub se při víkendové Rally Lužické hory letos poprvé představil v plné síle, když se na startu úvodního podniku MČR sprintrally objevil s oběma svými vozy. Zatímco Pavla Urbana s Ivou Víchovou ze soutěže vyřadila porucha turbodmychadla jejich Škody Fabie, Jakub Urban s Jirkou Švecem a vozem Volkswagen Polo vyhráli třídu N1.

Po smutné Valašské rally, na jejíž start se z týmových posádek postavila pouze dvojice Jakub Urban - Jirka Švec s Polem, se populární Rally Lužické hory zúčastnil Královéhradecký rally klub v plné síle a obě posádky hájící jeho barvy začaly v sobotu ráno velmi dobře. Pavel s Ivou si na RZ 1 připsali druhý nejrychlejší čas ve třídě D9, zatímco Jakub s Jiřím se okamžitě ujali vedení v hodnocení N1. Pro posádku Fabie se startovním číslem 50 bohužel neměla soutěž dlouhého trvání. Už na následujícím měřeném úseku začal vůz ztrácel výkon a po třetí vložce se definitivně zastavil. Příčinou byla porucha turbodmychadla.

Jakub s Jirkou pokračovali v souboji s Josefem Koupalem pilotujícím Škodu Fabii třídy N1 a postupně nad svým soupeřem získávali několikasekundovou převahu. Navíc se probíjeli vzhůru startovním polem a za svými zády nechali i několik vozů silnějších tříd. V cíli nakonec obsadili 66. příčku mezi posádkami hodnocenými do MČR sprintrally, pětatřicátí skončili v klasifikaci skupiny N, ale především zvítězili ve třídě N1.

Pavel Urban, jezdec (Škoda Fabia): „Rally Lužické hory jsem měl vždycky rád, protože zdejší tratě jsou technické, což se mi líbí. Letos jsem si jich ale moc neužil. Problémy se objevily na druhé rychlostní zkoušce, kde nám dvakrát zhasl motor. Po třetí erzetě pro nás soutěž skončila definitivně. Porouchalo se turbodmychadlo, ale zatím přesně nevíme, v čem byl problém konkrétně. Budeme muset turbo rozebrat, ale po soutěži na to nebyla úplně nálada a v garáži jsme se raději věnovali dalším činnostem spojeným s přípravou vozů. Turbodmychadlo přijde na řadu v následujících dnech.“ „Každopádně mám radost z toho, jak si vedli mladí, i když výsledky jsou zatím druhořadé. Já jsem vždycky rád, když hlavně dojedou v pořádku do cíle. Kuba je letos ve třeťáku, takže do maturity má daleko, Jirka promuje až na podzim, proto se letos kluci mohou poměrně dost soustředit na závodění. Proto jsou jejich starty také prioritou týmu. Já bych se letos samozřejmě chtěl také ještě svézt, ale zatím nevím, kde se znovu postavím na start. Ale jak říkám, bude záležet na tom, jak se bude mladým dařit dojíždět a na co bude potřeba finančních prostředků.“

Jakub Urban, jezdec (Volkswagen Polo): „Mně se v Lužických horách líbilo, opravdu hodně jsem si užíval jízdu s novým autem. Zvlášť v prvních průjezdech to bylo super, i když nás na první erzetě zdržel Jiří Kulhan, kterého jsme dojeli a poslední asi tři kilometry „tlačili“ na nárazníku. Na druhé vložce jsme zase chvíli stáli, protože trať byla zablokovaná po havárii jednoho ze soupeřů, takže nám byl přidělen náhradní čas. Jinak to bylo vážně pěkné. Jeli jsme bez chyb, auto fungovalo výborně, jen jsem chvílemi trpěl za něj, protože ve druhých průjezdech byla šotolina už hodně rozbitá.“

„Užili jsme si také souboj s Pepou Koupalem, protože až do Rally Lužické hory patřil k soupeřům, které se nám nepodařilo porazit. Stále hlavně sbíráme zkušenosti, ale je příjemné, když je s kým změřit síly. Samozřejmě je také dobré, když díky srovnání se soupeři vidíme, že jezdecky rosteme. Protože pokud jde o techniku, v tomto ohledu určitě už nyní patříme ke špičce třídy N1.“

Dalším startem Královéhradeckého rally klubu bude Rallye Český Krumlov, která se na jihu Čech uskuteční jako třetí podnik MMČR rally ve dnech 22. až 24. května.

Posádky Královéhradeckého rally klubu podporují firmy FILTR ZEOS s.r.o., MONTS s.r.o., KOVOLAK PROFI s.r.o., Autoopravna JAN ZÁKOUTSKÝ a VITAMÍN – velkoobchod elektro, kterým tímto za podporu děkujeme.

Komentářů celkem: 3
5. 5. 2009 18:17
0 0
Koupal jel na nouzový režim, porucha škrtící klapky. Ale i tak pěkný výkon od Kuby. Škoda že těch nejmenších enek neni víc.
5. 5. 2009 19:08
0 0
Pepu Koupala postihly technické problémy až v poslední RZ, kde nabral přes šest minut. Do té doby "nouzově" rozhodně nejel. Ohledně počtu nejmenších enek naprostý souhlas...
5. 5. 2009 22:26
0 0
Před poslední RZ jel nouzově z jinýho úhlu pohledu. Nechtěl ublížit autu před domácí RČK. smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!