Vlastimil Resl - eWRC.cz
5. 5. 2009 14:42 − 2301× − 4

Michal Křemen se vrátil na rallyové tratě

Hned několik premiér si při Thermica Rally Lužické hory odbyl mladoboleslavský pilot Michal Křemen.

Hned několik premiér si při Thermica Rally Lužické hory odbyl mladoboleslavský pilot Michal Křemen. Při svém prvním startu na sprintu s centrem v Hrádku nad Nisou jel svou vůbec první soutěž s produkčním vozem a poprvé spolupracoval se spolujezdcem Pavlem Kacerovským.

Již při seznamovacích jízdách si Michal Křemen uvědomil náročnost rychlostních zkoušek v Lužických horách. „Tratě byly na malý mistrák obtížnější, než jsem čekal. Přesto se mi velmi líbily. Hodně se při nich střídal rytmus i povrch. Menší výhrady mám jen k uskákané šotolině. Nebýt tak rozbitá, nemělo by to chybu. Přežít se dalo i několik rychlejších úseků,“ chválí volbu tratí rychlostních zkoušek Michal.

Menší komplikace pak ale potkaly nově sestavenou posádku hned v úvodním odbočení. „Zhruba po sto metrech se odbočovalo do úzké uličky mezi obrubníky. V rozpisu jsem měl jako záchytný bod „odboč za značku“, kterou jsem hledal marně. Neviděl jsem ani mlíko. Když už jsme byli u odbočky, začal jsem brzdit. Pavel mi chladně řekl: „Tady byla.“ Měli jsme ještě zcela studené brzdy a pneumatiky. Brždění mi připomínalo zastavení vlaku. Považuji to za svoji chybu, ale naštěstí jsme couváním ztratili jen pár vteřin a následně se tomu zasmáli,“ vrací se mladý závodník k prvním metrům soutěže.

Od té doby se již krizí vyvaroval a zaměřil se především na sbírání zkušeností a sžívání s novým vozem a spolujezdcem. „V první sekci toho bylo pro nás oba až příliš nového. To pak bylo znát na naší nepříliš čisté jízdě, navíc s většími rezervami. S každým ujetým kilometrem jsem ale více a více poznával chování vozu, začínal jsem si věřit a získával více klidu. Tomu odpovídala druhá sekce, v níž už jsme s Pavlem měli z jízdy opravdu dobrý pocit. Dbali jsme na výrazně čistší stopu a posunutí brzdných bodů. Jízdu s mitsubishi jsme si skutečně užívali,“ svěřil se Michal, jehož prioritou bylo především absolvovat celou soutěž a dojet až na cílovou rampu.

Priorita sbírat zkušenosti se odráží i na úsporných opatřeních. „Nepovažuji za nutné momentálně řešit top techniku, ale především dohnat kilometry ztracené vynecháním téměř celé loňské sezóny. Proto jedeme s vozem EVO VII, sériovou převodovkou, stovkovým benzínem a šetříme také na pneumatikách. Jinak však auto funguje skvěle a pro náš plán naprosto vyhovujícím způsobem.“

Lužické hory byly rovněž prvním Michalovým startem s ochranným prvkem HANS. „HANS mi nevadil. Hned jsem si na něj zvykl a při startu do rychlostní zkoušky jsem ho ani nevnímal. V té euforii bych zřejmě necítil ani nůž v zádech :-) Jen mě po delších vložkách (například Hrádek a Kunratice) bolela krční páteř. Jiný problém s touto novinkou nemám a určitě má při čelním nárazu své opodstatnění. Osobně to ale zkoušet nehodlám,“ řekl Michal Křemen s úsměvem.

Také pro Pavla Kacerovského se jednalo o první ostrý start v silné čtyřkolce. „Byla to pro mě další zajímavá zkušenost. Poprvé jsem se ve voze této kategorie svezl před třemi lety v Bělé pod Bezdězem s Jirkou Volfem, ovšem pouze při testu. Soutěž byla zcela o něčem jiném. Postupně jsme ladili vzájemnou spolupráci a ve všech druhých průjezdech dokázali zrychlit,“ popisuje své dojmy jihočeský navigátor.

Dalším podnikem Michala Křemena bude o posledním květnovém víkendu sprint s centrem v historické Telči. „Představíme se opět s Pavlem Kacerovským a „sedmičkou“ týmu Montrago Racing. Cílem zůstává sbírání zkušeností a absolvování co největšího počtu kilometrů. Závěrem bych rád poděkoval rodině, vedení týmu, sponzorům, Jiřímu a Martinu Mičánkovým, mechanikům a dalším lidem majícím zásluhu na našem startu.“

Foto: Robert Balcar

Komentářů celkem: 4
5. 5. 2009 17:39
0 0
Mimochodem teď mě napadá, nemá Michal odjeté nějaké kopce s EVO IX? Ne že by se to dalo srovnávat se soutěží, spíš mě zajímá jestli se pamatuji dobře a nebo mám přes svůj relativně nízký věk sklerozusmajlík
5. 5. 2009 17:54
0 0
to MPI: ano máš pravdu a dokonce se o něm psalo jako velkém talentu, dokonce snad "větší" než Tonda Tlusťáksmajlík
Walach
5. 5. 2009 18:01
0 0
Tak to je spousta jezdců...
5. 5. 2009 22:12
0 0
to Walach smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!