Znovuzrození Subaru Impreza – 1. díl
Vojtěch Štajf s Jurou Černochem na Rallye Šumava 2009 asi dlouho nezapomenou. Se skoro novou Imprezou STI N14 odstartovali teprve do druhé společné soutěže. Natestované kilometry přišly vhod a Vojtěch Štajf si s Imprezou náramně rozuměl. S každým odjetým kilometrem na Šumavě přicházela větší a větší jistota, a pravidelně zajížděné časy v TOP 5 dávaly tušit, že Vojtěch Štajf se s novu zbraní od Subaru sžil velmi dobře. Pak ale přišel zrádný horizont na rychlostní zkoušce s číslem osm.
Karoserie nového Subaru po vyvaření, ještě bez rámu. Vedle stojí starší sestra, která ukončila souji pouť na Rallye Šumava.
I zde na eWRC jsme vám ukázali fotografie následků havárie, která právě na osmé rychlostní zkoušce potkala posádku Štajf – Černoch. Jejich Subaru Impreza po doskoku vybočilo z cesty a následně střechou porazilo vzrostlou borovici. „Celý incident jsem si snad stokrát prohlížel na fotkách i videu. Příčina je téměř jasná. Neměli jsme dobře nastavený podvozek pro skoky, zadek auta se po dopadu odrazil a auto vybočilo doleva. Pak už se seběhlo všechno hrozně rychle. Jsem rád, že jsme s Jurou z auta vylezli relativně v pořádku, za což vděčíme tuhé konstrukci Subaru a hlavně skvělému rámu Custom Cages.
Rána to byla opravdu hodně velká a z auta nejde použít prakticky nic. Hodně mě to mrzí, protože jsme si na Šumavě hodně věřili a dosahované časy nás naplňovaly optimismem. Bohužel jsme při testech zkoušeli všechno možné, ale skoky jsme netrénovali. Hned po návratu ze Šumavy jsme ale rychle museli řešit co dál. Bylo rozhodnuto postavit znovu úplně nové auto a to v šibeničním termínu do Rally Český Krumlov,“ říká Vojtěch Štajf.
Mechanik obrušuje sváry. Karoserie je bez tlumících nátěrů.
Protože stavba soutěžního speciálu Subaru Impreza STI bude probíhat opravdu rychle, rozhodli jsme se ve spolupráci s Vojtou Štajfem a Subaru, že vám ji na stránkách eWRC budeme průběžně ukazovat. Nyní tak máte možnost shlédnout první várku fotek, které jsou doslova pár hodin staré. Nová Impreza nám bude postupně vyrůstat před očima, a vy tak budete mít možnost sledovat, jak se rodí soutěžní automobil pěkně od začátku. Mechanici Subaru Rally Teamu ČR mají přesný harmonogram na dny a nové auto by mělo poprvé zavrčet těsně před Rally Český Krumlov. Věříme, že seriál pro vás bude zajímavý a současně vám nabízíme možnost se ke stavbě vozu, či k posádce ptát v diskusi pod článkem.
Zpevňování karoserie novými sváry
Na závěr pro vás máme ještě jedno překvapení v podobě chystané soutěže se Subaru, kde budete moci soutěžit o velmi atraktivní cenu v podobě zapůjčení nového vozu Subaru ! Více se dozvíte na stránkách eWRC.
Karoserie s čerstvě vevařeným rámem
Podlaha Imprezy STI
A zase vaříme…
Karoserie Subaru Impreza STI s vevařeným rámem
Dival jsem se na video Stajfovy rany s lidma, kteri maji nejakou praktickou rally zkusenost a vsichni nezavisle na sobe rekli, ze to byla hruba jezdecka chyba.
Taky jsem si myslel (jako laik) ze auto melo blbe nastaveny podvozek.
Chyba ovsem byla jinde. Cele to bylo o vysoke najezdove rychlosti na hranu horizontu. Tam Stajf zjistil, ze je moc rychly a sundal nohu z plynu a auto slo do vzduchu aniz by bylo pod mirnym plynem (kdyz je auto pod plynem tak je slyset protoceni motoru). Nasledoval dopad ale auto nebylo pod plynem a v tahu, tak aby po dopadu zabralo a jelo pryc. Proto uskocilo.
V podstate stejnou vec udelal Lapdavksy na nestastne Valassce.
Kdyz pohledate, tak nekde je video Pecha ze stejneho horizontu kde to rozbil Stajf. Pech pred hranou mirne pribrzdil aby zredukoval rychlost, pak mirne podrzel plyn, auto dopadlo jako do perin a po plynem odjelo.
Tolikero rozbor))
stačí ti úplně obyčejnejná sériovka na to,abys pochopil,jakej je rozdíl dopadnout po skoku pod plynem,bez plynu a při brzdění. Nechci nikoho nijak hodnotit,kritizovat nebo opravovat,ale přikláním se k variantě jezdecké chyby - nejspíš vyšší nájezdové rychlosti,než bylo možno zvládnout. Podle fotek,které jsem viděl,Vojta letěl nejdál ze všech. A taky si nemyslím,že Vojtův tým by udělal nějakou zásadní chybu v nastavení,která by měla za následek tak fatální následky. Po tolikaleté praxi s vozy Subaru to snad ani není možné....
Vojto,držím palce aj pěsti,aby se vám podařilo všechno to,na čem pracujete!!!!!
Se stejným problémem se celosvětově potýká 99 % posádek na Imprezách, které přešly na N14. Navíc se změnily i komponenty, na N14 se většinou používá Riegger. Bude potřeba ještě nějaký čas, než se to usadí a vyladí, to auto se chová výrazně jinak než třeba N13.
N12; N12B; N14