Targa Florio – komentář
4. podnik italského mistrovství, 9. května, asfalt, Palermo, 9 RZ – 134 km
Na Sicílii se odehrála čtvrtá soutěž letošního prvoligového italského šampionátu. Ten odstartoval bojkotem oficiálních stájí Abarthu, Peugeotu a Subaru, které vynechaly dvě z úvodních tří rally. Od aktuální soutěže by už ale neměly chybět na žádném ze zbylých podniků a po svých absencích mají co dohánět. Paolo Andreucci si už během Rally Adriatico, které se zmíněná trojka účastnila, připsal jedno vítězství. Zatím ale stejně jako pilot Subaru Andrea Navarra a tovární dvojka Abarthu Luca Rossetti s Umbertem Scandolou za vedoucím pilotem C.I.R. Renatem Travagliou zaostává.
Foto: www.rallylink.it
Na světově proslulý „mafiánský“ ostrov dorazil Travaglia s novou technikou a dodržel tím trend své letošní sezóny, kdy vozy střídá snad častěji než čisté overaly. Úvodní dva podniky absolvoval za volantem Fiatu Punto Super 2000, na evropské Mille Miglii se představil s Peugeotem 207 Super 2000 a nyní pro změnu okusil Škodu Fabia Super 2000. Tím se tak zasloužil o premiéru českého speciálu v hlavním italském mistrovství. Na shakedownu Travagliu čekalo mnoho práce s hledáním ideálního setupu. Bohužel však svou chybou a poškozením levé přední části vozu více práce přichystal mechanikům, kteří tak měli před startem plné ruce práce.
Foto: www.rallylink.it
Vše ale nakonec včas zvládli a vedoucí muž C.I.R. mohl bez problémů odstartovat do prvního testu. Absence testovacích kilometrů na něm ovšem byla významným způsobem znát a v první sekci se tak nezmohl s nenastaveným vozem na nic víc než devátou příčku s odstupem 53 sekund. Od RZ 4 jakoby se ale jednalo o jiného Travagliu. S přenastavenou Fabií mu to šlo daleko lépe a během opakovaných průjezdů úvodní trojice úseků se dokázal propracovat až na průběžnou třetí pozici.
Foto: www.rallylink.it
Tu se snažil držet lokální pilot Salvatore Riolo s Fiatem Punto Super 2000. Kromě Travaglii jej ale nakonec překonala i další dvojice pilotů. Riolo totiž na RZ 6 zachyboval a svůj Fiat v jedné pasáži přetočil. Toho okamžitě využili Davide Medici s Peugeotem 207 Super 2000 a Umberto Scandola s druhým továrním Abarhem. Harmonogram soutěže byl letos výrazným způsobem okleštěn, vše se odehrálo jen na třech úsecích, které jezdci absolvovali třikrát a to pouze v rámci jediného soutěžního dne.
Závěr tedy obstaralo druhé opakování předešlého programu. V boji o finální bronzovou pozici zaznamenal nejlepší nástup Travglia, když navýšil převahu nad Medicim na 2,4 sekundy. Další vteřinky si dokázal připsat i během zbylých dvou testů a nakonec pilota Peugeotu o rovných 5 sekund porazil. Premiéra Škody Fabia Super 2000 v C.I.R. se tak vcelku povedla a bude jistě zajímavé sledovat, jak na ni naváže Piero Longhi. Ten svůj letošní první start stále odkládá, ale snad by se již měl objevit na následujícím San Marinu.
Foto: www.rallylink.it
Nyní se ale konečně podívejme na nejdůležitější náplň sicilského podniku, kterým byl strhující duel o vítězství. V něm se spolu utkali Luca Rossetti v Abarthu a Paolo Andreucci s Peugeotem. Nejlepší nástup zaznamenal první jmenovaný. Na úvodním testu byl rychlejší o dvě a ve druhém o šest desetin. Celou jeho snahu však Ucci sfouknul na RZ 3, kde byl o 5,1 sekundy rychlejší. Ze servisu však Rossetti vyrazil jako politý živou vodou a pro změnu to byl on, kdo soupeři nadělil přes pět vteřin. Nejdůležitější moment ovšem přišel v následné RZ 5.
Foto: www.targa-florio.it
Tam Andreucci za svým soupeřem zaostal o 9,8 sekundy a rázem přijížděl do servisu po šesté zkoušce s časem o devět sekund horším oproti rivalovi. Závěrečnou sekci začal pilot Peugeotu rychleji, ovšem na předposlední zkoušce bylo znovu lepší tovární Punto. V posledních čtrnácti kilometrech sice Ucci dokázal zajet rychleji, ale nakonec těsnou přetahovanou o 6,1 sekundy prohrál. Loňský triumf tak obhájil Rossetti a hodně radosti tím přinesl hlavně do tábora Abarthu, kterému se letos příliš nedaří prosazovat proti konkurentům od Peugeotu. Soutěž zcela ovládly speciály Super 2000 a nejlepším z jezdců na produkčním voze byl jedenáctý Navarra se Subaru.
Pořadí v cíli | |||
---|---|---|---|
1. Luca Rossetti/Matteo Chiarcossi | (I) | Fiat Punto Abarth S2000 | 1:20.05,5 |
2. Paolo Andreucci/Anna Andreussi | (I) | Peugeot 207 S2000 | +6,1 |
3. Renato Travaglia/Lorenzo Granai | (I) | Škoda Fabia S2000 | +1.31,0 |
4. Davide Medici/Daniele De Luis | (I) | Peugeot 207 S2000 | +1.36,0 |
5. Salvatore Riolo/Maurizio Marin | (I) | Fiat Punto Abarth S2000 | +1.45,1 |
6. Umberto Scandola/Guido D’Amore | (I) | Fiat Punto Abarth S2000 | +1.54,6 |
7. Rudy Michelini/Michele Perna | (I) | Peugeot 207 S2000 | +2.20,7 |
8. Alessandro Perico/Fabrizio Carrara | (I) | Peugeot 207 S2000 | +2.43,5 |
9. Alfonso Di Benedetto/Alessandro Michelet | (I) | Peugeot 207 S2000 | +2.47,6 |
10. Marco Signor/Maurizio Barone | (I) | Fiat Punto Abarth S2000 | +3.15,4 |
Stav šampionátu C.I.R: 1. Travaglia 28, 2. Rossetti a Andreucci 18, 4. Cavallini 14, 5. Michelini 12, 6. Signor 8
Fakt super, výsledky současného Škoda Motorsportu jsou naprosto úžasné, díky všem, kdo se na nich jakkoli podílejí!!!