10. 5. 2009 20:25 − 2531× − 13

Targa Florio – komentář

Na Sicílii se odehrála čtvrtá soutěž letošního prvoligového italského šampionátu, již za účasti oficiálních stájí.

4. podnik italského mistrovství, 9. května, asfalt, Palermo, 9 RZ – 134 km


Na Sicílii se odehrála čtvrtá soutěž letošního prvoligového italského šampionátu. Ten odstartoval bojkotem oficiálních stájí Abarthu, Peugeotu a Subaru, které vynechaly dvě z úvodních tří rally. Od aktuální soutěže by už ale neměly chybět na žádném ze zbylých podniků a po svých absencích mají co dohánět. Paolo Andreucci si už během Rally Adriatico, které se zmíněná trojka účastnila, připsal jedno vítězství. Zatím ale stejně jako pilot Subaru Andrea Navarra a tovární dvojka Abarthu Luca Rossetti s Umbertem Scandolou za vedoucím pilotem C.I.R. Renatem Travagliou zaostává.


Foto: www.rallylink.it

Na světově proslulý „mafiánský“ ostrov dorazil Travaglia s novou technikou a dodržel tím trend své letošní sezóny, kdy vozy střídá snad častěji než čisté overaly. Úvodní dva podniky absolvoval za volantem Fiatu Punto Super 2000, na evropské Mille Miglii se představil s Peugeotem 207 Super 2000 a nyní pro změnu okusil Škodu Fabia Super 2000. Tím se tak zasloužil o premiéru českého speciálu v hlavním italském mistrovství. Na shakedownu Travagliu čekalo mnoho práce s hledáním ideálního setupu. Bohužel však svou chybou a poškozením levé přední části vozu více práce přichystal mechanikům, kteří tak měli před startem plné ruce práce.


Foto: www.rallylink.it

Vše ale nakonec včas zvládli a vedoucí muž C.I.R. mohl bez problémů odstartovat do prvního testu. Absence testovacích kilometrů na něm ovšem byla významným způsobem znát a v první sekci se tak nezmohl s nenastaveným vozem na nic víc než devátou příčku s odstupem 53 sekund. Od RZ 4 jakoby se ale jednalo o jiného Travagliu. S přenastavenou Fabií mu to šlo daleko lépe a během opakovaných průjezdů úvodní trojice úseků se dokázal propracovat až na průběžnou třetí pozici.


Foto: www.rallylink.it

Tu se snažil držet lokální pilot Salvatore Riolo s Fiatem Punto Super 2000. Kromě Travaglii jej ale nakonec překonala i další dvojice pilotů. Riolo totiž na RZ 6 zachyboval a svůj Fiat v jedné pasáži přetočil. Toho okamžitě využili Davide Medici s Peugeotem 207 Super 2000 a Umberto Scandola s druhým továrním Abarhem. Harmonogram soutěže byl letos výrazným způsobem okleštěn, vše se odehrálo jen na třech úsecích, které jezdci absolvovali třikrát a to pouze v rámci jediného soutěžního dne.

Závěr tedy obstaralo druhé opakování předešlého programu. V boji o finální bronzovou pozici zaznamenal nejlepší nástup Travglia, když navýšil převahu nad Medicim na 2,4 sekundy. Další vteřinky si dokázal připsat i během zbylých dvou testů a nakonec pilota Peugeotu o rovných 5 sekund porazil. Premiéra Škody Fabia Super 2000 v C.I.R. se tak vcelku povedla a bude jistě zajímavé sledovat, jak na ni naváže Piero Longhi. Ten svůj letošní první start stále odkládá, ale snad by se již měl objevit na následujícím San Marinu.


Foto: www.rallylink.it

Nyní se ale konečně podívejme na nejdůležitější náplň sicilského podniku, kterým byl strhující duel o vítězství. V něm se spolu utkali Luca Rossetti v Abarthu a Paolo Andreucci s Peugeotem. Nejlepší nástup zaznamenal první jmenovaný. Na úvodním testu byl rychlejší o dvě a ve druhém o šest desetin. Celou jeho snahu však Ucci sfouknul na RZ 3, kde byl o 5,1 sekundy rychlejší. Ze servisu však Rossetti vyrazil jako politý živou vodou a pro změnu to byl on, kdo soupeři nadělil přes pět vteřin. Nejdůležitější moment ovšem přišel v následné RZ 5.


Foto: www.targa-florio.it

Tam Andreucci za svým soupeřem zaostal o 9,8 sekundy a rázem přijížděl do servisu po šesté zkoušce s časem o devět sekund horším oproti rivalovi. Závěrečnou sekci začal pilot Peugeotu rychleji, ovšem na předposlední zkoušce bylo znovu lepší tovární Punto. V posledních čtrnácti kilometrech sice Ucci dokázal zajet rychleji, ale nakonec těsnou přetahovanou o 6,1 sekundy prohrál. Loňský triumf tak obhájil Rossetti a hodně radosti tím přinesl hlavně do tábora Abarthu, kterému se letos příliš nedaří prosazovat proti konkurentům od Peugeotu. Soutěž zcela ovládly speciály Super 2000 a nejlepším z jezdců na produkčním voze byl jedenáctý Navarra se Subaru.

Pořadí v cíli
1. Luca Rossetti/Matteo Chiarcossi (I) Fiat Punto Abarth S2000 1:20.05,5
2. Paolo Andreucci/Anna Andreussi (I) Peugeot 207 S2000 +6,1
3. Renato Travaglia/Lorenzo Granai (I) Škoda Fabia S2000 +1.31,0
4. Davide Medici/Daniele De Luis (I) Peugeot 207 S2000 +1.36,0
5. Salvatore Riolo/Maurizio Marin (I) Fiat Punto Abarth S2000 +1.45,1
6. Umberto Scandola/Guido D’Amore (I) Fiat Punto Abarth S2000 +1.54,6
7. Rudy Michelini/Michele Perna (I) Peugeot 207 S2000 +2.20,7
8. Alessandro Perico/Fabrizio Carrara (I) Peugeot 207 S2000 +2.43,5
9. Alfonso Di Benedetto/Alessandro Michelet (I) Peugeot 207 S2000 +2.47,6
10. Marco Signor/Maurizio Barone (I) Fiat Punto Abarth S2000 +3.15,4

Stav šampionátu C.I.R: 1. Travaglia 28, 2. Rossetti a Andreucci 18, 4. Cavallini 14, 5. Michelini 12, 6. Signor 8

Komentářů celkem: 13
10. 5. 2009 20:391
0 0
to musí byt moc pěknej domácí pohrá tolik s2000 parádásmajlík
10. 5. 2009 20:412
0 0
zadny WRCo? same s2k? smajlík aspon to jedno subarko aspon na fotce smajlík
10. 5. 2009 20:433
0 0
na fotce mozna .)) ale v prvni desitce ani omylem .))
10. 5. 2009 20:474
0 0
tam je lepsi obsazeni nez v IRC:-D
10. 5. 2009 20:485
0 0
samozrejme jsme myslel postem S2000
10. 5. 2009 21:586
0 0
Tenhle závod je zase jeden z těch, kde je vidět, že by bylo lepší, aby auta S2000 a N4 byly v rozdílných třídách a ne všichni v N4. Ale ve FIA taková praktická věc asi nikoho nenapadne a radši se stále zabývají nesmyslama.
11. 5. 2009 05:147
0 0
ta Fabia je pěknásmajlíkuž vidím co by napsal brouk.pylík:samý vysavače....smajlíksmajlík
11. 5. 2009 14:138
0 0
by me zajimalo co o fabce rika renato...
11. 5. 2009 16:019
0 0
To Jeleň, mě říkal, zlatý Fiat Punto Abarth S2000 !!!
11. 5. 2009 18:2110
0 0
Koudy-smajlík
11. 5. 2009 18:2211
0 0
Koudy: ??? Zkus to prosím tě trochu rozvést?
12. 5. 2009 11:1712
0 0
Abarth, Peugeot, Škoda... krása, nedávno neuvěřitelné. Ještě tak dotáhnout i tu sériovou Fabii mezi auta bude to fakt bašta. Člověk by mohl pociťovat i nějakou tu národní hrdost...
Fakt super, výsledky současného Škoda Motorsportu jsou naprosto úžasné, díky všem, kdo se na nich jakkoli podílejí!!!smajlík
vrs
12. 5. 2009 11:2913
0 0
Mě se ta fabia líbí víc než tovární. ale barva nejezdí, hlavně aby škodovky vyhrávaly !
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!