Kam za deset dní

Soutěž startuje v pátek a tady je přehled úvodních RZ.

Ano, už si můžeme pomalu tvořit vlastní itinerář Rallye Český Krumlov. Soutěž startuje v pátek a tady je přehled úvodních RZ. Začínáme číslem 2, jedničku má českobudějovický prolog na výstavišti.


RZ 2, 4 Přídolí

První z vyhlášených českokrumlovských zkoušek s množstvím horizontů, opět nazvaná podle obce ležící uprostřed trasy, kterou soutěžní auta jezdí v různých variantách od prvních ročníků Rallye Český Krumlov. Stejně jako Přídolí patří k prvopočátkům automobilových soutěží u nás, patří i k historii Jižních Čech, protože v roce 1230 bylo největším osídleným místem v Jižních Čechách. V posledních letech vede trasa mezi osadou Silniční Domky a Slupencem u Českého Krumlova.

Začněme však od startu, letos až za známým skokem, na kterém mělo v minulosti problémy tolik jezdců. Trať se však musela Slupenci vyhnout a tak diváci zůstanou o tento prvek tentokrát ochuzeni. Po strartu čeká technická pasáž do Starého Spolí přes horizont, který však z tohoto směru není divácky zajímavý. Po vystoupání na další kopec sjedou posádky dlouhými protahováky do Přídolí, kde se úzká místní komunikace napojí na kvalitní silnici. Jezdci tady mohou využít široké komunikace, která je provede Přídolím, s prvním umělým retardérem na konci. Pak už přichází vjezd do obávané aleje, opět rozdělené umělým retardérem navrženým asociací jezdů. Následuje stoupání do obce Záhořanky se serpentinami v lesním porostu po novém hladkém asfaltu. Atraktivní jezdecký úsek je však přístupný pouze pěšky a díky lesnímu porostu není právě přehledný. Za serpentinami už zbývá do konce krátký úsek s průjezdem Záhořanek ležícími nedaleko letmého cíle. První klasickou zkoušku mají jezdci za sebou a ve stopce si mohou oddychnout a pokochat se malebným prostředím osady Silniční Domky s alejí mohutných stromů a nedalekou hospůdkou. Podruhé již vše absolvují za tmy.

Divákům můžeme doporučit Přídolí s rychlou pravou s přístupem ze silnice č. 157 Český Krumlov – Kaplice a s dostatečnou parkovací kapacitou. Nezapomeňte, že příjezdová trasa slouží také pro zásahová vozidlům


RZ 3, 5 Kohout – Svatý Jan

Rychlostní zkoušku Kohout hodnotí řada jezdců jako nejtěžší, především díky kluzkému lesnímu úseku s mnoha vytahanými nečistotami. V letošním roce došlo ke změně, která znamená zkrácení obávaného lesního úseku první třetiny testu, přesto si jezdci vše dokonale užijí. Spojením nové varianty Kohouta s klasickým Jánem vznikla nejdelší zkouška rallye v délce 25,5 km.

Z jihu obkrouží v těžkých a na rozpis obtížných pasážích vrchy Kohout (869 m.n.m) a Slepice a rychle klesne rychlou a technickou pasáží k Velkým Skalinám. Odtud letos projede k atraktivnímu diváckému místu u Ličova, které tvoří kosa doprava „na ruční“ s dobrým výhledem i přístupností. Dále se napojí v Děkanských Skalinách na místní komunikaci směřující až k Soběnovu. Tady začíná divácky nejvděčnější rychlostní test, který neodmyslitelně patří k páteční etapě českokrumlovské soutěže a jejímu nočnímu závěru. Téměř čtrnáctikilometrový úsek, většinou na kvalitním asfaltu, poskytuje mnoho přístupných míst od Soběkova až po cílový Svatý Jan nad Malší.

Když se auta vymotají ze Soběnova, čeká je více než kilometrový úsek na širším asfaltu, se zajímavým klesajícím esíčkem uprostřed, vedoucí až k oblíbené kose „na ruční“ přístupné z obce Besednice. Za kosou následuje rychlý průjezd osadou Bída s pravým odbočením kolem stromůas dobrzděním z vysoké rychlostí, to vše již na úzké účelové komunikaci. Soutěžní posádky pak čeká sjezd s obtížným průjezdem Smrhova a za necelý kilometr přejezd hlavní silnice Kaplice nádraží – Besednice, oblíbené to místo díky atraktivitě i snadnému přístupu z obou stran zkoušky.

Po průjezdu Malčí, s prvním nepřístupný horizontem zúženým balíky slámy, je za obcí v úvozu další skákací horizont, ale prostor pro diváky bude velmi omezen. Projede se lesem a za ním čeká pěkná pravá ve stoupání před obcí Chlum a průjezd obcí s atraktivním objetím ostrůvku. Za obcí se pokračuje rovně rychlejší lesnatou částí zpomalenou umělým retardérem až pod Svatý Jan nad Malší.

Tady tradičně čeká posádky i diváky oblíbený průjezd hospodářskou částí obce, v letošním roce s trochu pozměněnou trasou, kde bude opět připravena rallye-šou před, během a především mezi průjezdy soutěžních aut. Za statkem následuje známý sjezd mezi loukami ke hlavní silnici, na kterou vozidla odbočí doprava. Jde o místo s dobrým rozhledem v dostatečné vzdálenosti od projíždějících vozů. Jezdci mají za sebou 25 kilometrů a čeká je jen poslední serpentina do kopce na vjezdu do Svatého Jana a cíl další známé českokrumlovské rychlostní zkoušky.


Jak už předchozí odstavce napověděly, zkoušku můžeme jen doporučit. Množství příjezdů a atraktivní místa pasují „Jánskou“ zkoušku na tu nejdiváčtější. Rozhodně si nenechte ujít Svatý Jan nad Malší s příjezdem od Velešína či Ločenic s bohatým doprovodným programem. Svatý Jan nad Malší se vyjímá na Ločenické hoře v nadmořské výšce 624 m v místě, které je v údolní kotlině mezi Šumavou a Novohradskými horami zdaleka vidět. Pěkná poloha na kopci umožňuje kruhový výhled do celé Českobudějovické pánve, zejména ke Kleti. Kromě rychlostní zkoušky je obec motoristické veřejnosti známa také tradičním závodem veteránů „S kopce do kopce“.

Vzhledem k očekávané návštěvnosti budou pořadatelé klást velký důraz na bezpečnost všech účastníků rallye a na bezpečné chování diváků kolem trasy. Další podrobnosti včetně nákresů diváckých míst najdete na oficiálních webových stránkách 37. Rallye Český Krumlov 2009 www.rallyekrumlov.cz.

Komentářů celkem: 3
14. 5. 2009 08:23
0 0
A ta sotolina pred Janem se nejede?
14. 5. 2009 10:43
0 0
Nejede... už vloni byla tato část RZ vypuštěna.
14. 5. 2009 11:14
0 0
Diky za info. Byl jsem tam pred tremi lety.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!