Markko Märtin na testech Fordu
BP Ford Abu Dhabi World Rally Team pilně testuje před Rally d'Italia Sardegna 2009, stejně jako před každou soutěží MS. Cílem je dostat speciál Ford Focus RS WRC na úroveň, ze které by mohl porazit konkurenční Citroën C4 WRC. Jako obvykle se testování zúčastnil Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala. K nim však tentokráte přibyl další soutěžák – Markko Märtin.
Sardinie 2004 a Markko Märtin za volantem vozu Ford Focus RS WRC.
Estonský řidič pilotoval vůz svého bývalého zaměstnavatele ve čtvrtek a částečně ještě v pátek, po něm přebírají žezlo Hirvonen a Latvala. Testy jsou na programu až do neděle. Markko Märtin zná tyto zkušební ostrovní tratě, které do značné míry využíval u svého posledního zaměstnavatele – u Subaru.
Malcolm Wilson: "Chceme-li mít jistotu, že máme dobře nastavené všechny možné komponenty našeho Focusu, pozvali jsme Markka pracovat s Mikkem a Jari-Mattim při těchto testech. Odborné znalosti Markka, když řídil při testování Ford, mohou naši piloti Mikko a Jari-Matti využít pro nadcházející rally."
Markko Martin jako divák na Tour de Corse 2005
"Tratě jsou poměrně úzké, ale jejich povrch je dobrý. Mám ale nejraději úseky, které mají o něco větší šířku," řekl osmadvacetiletý Hirvonen. "Existuje ude také mnoho úseků s kameny, keři a stromy, které se nacházejí na samém okraji vozovky. Keře zde také rostou v zatáčkách a mohou zakrývat výhled řidiče," hodnotí záludnosti italské soutěže třetí muž průběžného pořadí MS.
Pro Latvalu to bude již pátý start na Sardinii. Čtyřiadvacetiletý Fin je posilněn solidním výkonem z Rally Argentina. "Stejně jako v Argentině, jdu na start s cílem dokončit třetí nebo čtvrtý. Byl jsem spokojený s mou jízdu tam a doufám, že to zopakuji výkonem v Itálii. Sardinie bude pro mě dobrá a já si jízdu vychutnám, tak snad bude mojí odměnou cíl rally," doufá Latvala. "Společně s Finskem a Wales Rally GB je Sardinie jedna z mých oblíbených soutěží. Je povrchem podobná jako poslední evropská rally v Portugalsku – úzké a rychlé tratě, ale v Portugalsku bez horizontů. Silnice jsou tvrdé a kompaktní s písčitým povrchem. Není to snadné na první auta na trati, protože když je sucho, pak budou silnice hodně čistit," dodal Jari-Matti, který loni dokončil soutěž na 3. místě.
Tim nemyslim nic proti Markkovi, to je sympatak.
No, ten asi ne. Ten je dobrej na crashe a jizdu pravidelnosti a to neni to co Ford ted potrebuje. Navic na crashe uz jednoho specialistu maji