Další kámen mudrců

Tak máme na Krumlově druhý prokletý kámen, řeklo si několik desítek soutěžících po absolvování rychlostní zkoušky Kohout-Ján.

Tak máme na Krumlově druhý prokletý kámen, řeklo si několik desítek soutěžících po absolvování prvního průjezdu rychlostní zkoušky Kohout-Ján. Na mudrování ale bylo pozdě, na ně byl čas při tréninku.

Ten první „malontský“ leží nedaleko hranic s Rakouskem nad Cetvinami a byl vždy strašákem premiérových průjezdů. Jezdí se kolem něj víc než dvacet let a pokaždé ho někdo „sežral.“ Kontakt s ním znamenal řadu lehkých, ale i poměrně těžkých havárií, naštěstí to vždy odnesly jen karoserie aut přistávajících na přilehlé louce. Vzpomínat mohou například v týmu ROTO Plzeň z éry značky Nissan, kdy se tam sešly během soutěže hned dva vozy. Dnes je už dobře znám. Postupné opravy silnic i jeho stálé otloukání jej proměnilo spíše v legendu nejznámější domácí rychlostní zkoušky Malonty, ale má následovníka.


Foto: František Fošum

Narodil se v pátek v podvečer při prvním průjezdu nově spojené zkoušky Kohout – Svatý Jan. Nehrozil sice přímou havárií, ale zkomplikoval život posádkám v podobě naražených ráfků a proražených pravých kol. Některé si ho pečlivě přečetly a napsaly už v seznamovacích jízdách, jiné se mu náhodně vyhnuly díky nepříliš agresivní jízdě a většina jej poznala při jízdě pravou krajnicí, v soutěžácké hantýrce řečeným „katováním.“

Část jezdců začala dokonce uvažovat o sabotáži, pravdou však je, že vyčnívající část skály leží v tomto místě již věky, podobně jako kámen na Malontech. A jak řekl velezkušený Emil Triner, také jedna z obětí: „Věděl jsem o něm už při seznamovacích jízdách, ale když jsem viděl vyjetou stopu, poslal jsem to tam taky v domnění, že to bude již projeté. Naštěstí to odnesl jen ráfek.“


Foto: Karel Mach

Defekt nepostihl celou úzkou špičku, bojující o absolutní prvenství. Část měla štěstí a jen si narazila disk, jak ukazuje třeba fotografie pravého kola Pavla Valouška. Protože k defektu došlo na šestém kilometru 25,5 km dlouhého testu, většina jezdců kola měnila a do cíle dojíždělo několik vláčků sjetých jezdců.

Jak je možné, že o tomto kamenu předem nekolovaly zvěsti jako o tom „malontském,“ když se tato část Kohoutu jela už několikrát? Inu, došlo k opravě silnice, při které se obnažila krajnice, dříve zcela zarostlá. A tak vzniká nová legenda O Malém Velkém Kameni na Kohoutu.

Komentářů celkem: 8
1. 6. 2009 13:49
0 0
Hezké čtení, jen bacha aby si někdo dvojsmyslně nevykládal to o vláčku sjetých jezdců smajlíksmajlíksmajlík
2. 6. 2009 09:06
0 0
Se divím, že si to raději všichni zapíší, než aby to někdo odstranilsmajlíksmajlík
3. 6. 2009 13:32
0 0
Hezké smajlík
3. 6. 2009 13:55
0 0
Bilardos: nalož si elektrocentrálu, sbíječku a dej se do práce. Tam je skála, nikoliv nějaký kamínek. Na tratích českých RZ je takových míst tolik, že Ti nebude stačit dovolenásmajlík
4. 6. 2009 08:39
0 0
honzabl: mě je to jedno, já tam gumu neprorazím. Ale když vemeš cenu 20-ti defektů... za ty peníze ti ukrajinci urvou ruce, kdo to půjde vybouchat.
4. 6. 2009 10:52
0 0
to sice jo, ale kdo to bude platit?
4. 6. 2009 15:57
0 0
A nechcete náhodou i narovnat zatáčky??
4. 6. 2009 16:15
0 0
Bilardos: Napsat si to a nejet tudy je uplne nejlevnejsi, kdyz ti de o penize smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!