1. 6. 2009 22:54 − 2321× − 3

Deštivou Vysočinu ovládl v Poháru Pirelli Josef Semerád

Posádka Sherlog racing týmu Josef Semerád a Roman Niemetz s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX zvítězili v druhém letošním rallysprintu.

Posádka týmu Sherlog racing ve složení Josef Semerád a Roman Niemetz s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX zvítězili v rámci druhého rallysprintového podniku a spravili si tak chuť po nevydařených Lužických Horách.


Foto: Marek Felt

Na startovní rampu, která byla situována na náměstí v Telči přijelo vstříc mokrým devíti rychlostním zkouškám bojovat o body v rallysprintovém Poháru Pirelli celkem čtyřiadvacet posádek v čele s Josefem a Martinem Semerádovými a Martinem Hudcem (všichni Mitsubishi Lancer EVO). Počasí tentokráte startovnímu poli nepřálo.


Foto: Marek Felt

Náročné deštivé podmínky zvládl ve třídě N4 nejlépe Josef Semerád, který se na čele usadil od první rychlostní zkoušky. V dalším průběhu zvyšoval náskok na druhého v pořadí, kterým byl Jan Havel, startující s Petrem Dufkem na voze Mitsubishi Lancer EVO X. Premiérový závod v Poháru Pirelli se vydařil také Jiřímu Skulovi, jenž se svým spolujezdcem Jiřím Volfem a vozem Mitsubishi Lancer EVO IX dokončil závod na třetím místě a připsal si tak prvních šest bodů.


Foto: Marek Felt

Podruhé nevyšel dle představ závod Martinu Semerádovi. Ten na první rychlostní zkoušce se svým vozem Mitsubishi havaroval a musel ze soutěže odstoupit. Lépe se nedařilo ani Martinu Hudcovi, který zvítězil v rámci Rally Lužické Hory. Rovněž na úvodním testu nezvládl nástrahy tratě a poslal svého Lancera na střechu, čímž pro něho rovněž závod skončil. Z dalších účastníku Poháru cíl nespatřili Jaroslav Hejzlar, Karel Macek a Roman Michalík. Michalík se svým spolujezdcem Radimem Oravou patří mezi další nové posádky Poháru Pirelli v rámci rallysprintového šampionátu. A jak se dívá na účast v závodě vítěz? „Tato soutěž byla nesmírně náročná. Vše umocnilo deštivé počasí. My jsme měli k dispozici díky Pirelli sériová média.Na první polovinu soutěže jsme zvolili variantu na předku neprořezaná média a na zadku prořezaná média. V závěrečné části soutěže se však rozpršelo více, a tak jsme prořezali raději i gumy na předku. Byl jsem z fungování těchto pneumatik naprosto spokojený. Musím říci, že fungují úžasně, nikdy mi to při brždění nezasyčelo. Už se těším na další mokré závody s pneumatikami Pirelli," zhodnotil Rally Vysočina spokojený Josef Semerád.


Foto: Marek Felt

Druhou nejpočetnější třídou byly nejslabší enka. Zde se z vítězství letos již podruhé mohl radoval Jaroslav Pešl s vozem Honda Civic VTi, který druhého v pořadí Jana Jindrleho (Honda Civic VTi) porazil o více než minutu. Body za třetí místo bral ještě Jakub Brázda s dalším vozem Honda Civic VTi. Nedokončili Lichovník a Kaválek.


Foto: Marek Felt

Ve třídě A5 se skvěle uvedl další nováček Poháru Pirelli Lumír Galia, startující s vozem Škoda Felicia Kit Car a se spolujezdcem Otou Hlouškem. Posádka s modrým Kitem dominovala od samotného úvodu soutěže a dojela si pro prvních deset bodů. Pro druhé místo si dosprintovala příbramská dvojice Martin Lošťák a Jiří Wimmer (Škoda Felicia), za které získala osm bodů. V celkovém součtu patří posádce páté místo se ziskem osmnácti bodů. Na třetím místě závod dokončil Robert Čonka a získal tak prvních šest bodů do klasifikace třídy A5 Poháru Pirelli.

V nejsilnější enkové třídě dvoukolek odstartovali dvě posádky. Na druhém měřeném úseku však havaroval David Štefan s vozem Peugeot 206 RC, čímž měl Zbyněk Krestýn ulehčenou pozici a mohl si dojet v poklidu pro deset bodů za vítězství. Po výpadku z Lužických Hor se tímto výsledkem vrátil do boje o prvenství v Poháru Pirelli.


Foto: Marek Felt

Stoprocentní úspěšnost měla třída A7. Na startu se sešli dvě posádky ve složení Karel Pohner/ Jan Husák (Honda Civic Type-R) a Roman Štefan s Jiřím Grimmem na voze Renault Clio R3. Pohner nic nenechal náhodě a po vítězství z prvního závodu si na své konto připsal i druhé vítězství, když Štefana nechal za svými zády o více než minutu. Pohner se díky zisku dalších deseti bodů dělí o průběžné vedení v Poháru Pirelli spolu s Jaroslavem Pešlem ze třídy N2 a Zdeňkem Václavíkem ze třídy SA1.


Foto: Marek Felt

Ve třídě SA1 zvítězil již zmiňovaný Václavík (Škoda Felicia), poprvé do cíle dorazil s vozem Ford Escort Coswort Robert Čaloun a připsal si tak deset bodů do hodnocení třídy S2. Doplňme ještě dva vítěze. Ve třídě D9 zvítězili Tomáš Král s Danielou Královou s dieselovou Škodou Fabií a ve třídě SA3 se z vítězství radoval Jiří Hendrich s vozem Mitsubishi Lancer EVO VI.


Foto: Marek Felt

Dalším rallysprintovým závodem a zároveň pokračováním Poháru Pirelli bude Rallysprint Kopná, který se uskuteční o prvním červencovém víkendu.

Komentářů celkem: 3
2. 6. 2009 07:10
0 0
Můžete prostě napsat jaké bylo celkové pořadí? Komntář je dlouhý, ale to nejdůležitější tam opět chybí. Je v tom nějaký konkrétní záměr Pirelli cupu?
2. 6. 2009 08:32
0 0
Ja si nemyslim, ze by tam neco chybelo. To nejdulezitejsi tam je. Pohar Pirelli je rozdelen do trid. N4, A7, N3, N2, A5, atd. Z toho se vychazi. Cili je v ramci Pirelli Cupu kuprikladu osm viteznich posadek za zavod, ktere ziskaji deset bodu, druha ziska osm, atd. To se jim pote zapocitava do tabulky. Pokud na konci sezony budou mit kuprikladu tri, ctyri posadky stejny pocet bodu, pak rozhoduje absolutne nejlepsi vysledek ze zavodu. Ted si nejsem jisty, jestli pri poslednim zavode sezony, nebo jestli je to behem cele sezony. To bych se musel podivat. Potom mi tedy rekni fando WRC, kdyz tam jsou popsany vsechny tridy a jsou zde sepsani vsichni, kdo dokoncili a na jakem miste, co tam chybi? Dikysmajlík
2. 6. 2009 08:33
0 0
Jo, ono to bylo myslim popsano v prvni tiskove zprave pred sezonou, jakym zpusobem se boduje. A uznej, ze nemohu v kazde TZ psat, kdo kolik ziska bodu a ktere z posadek vyhravaji. Staci se tedy podivat do starsich TZ a hned uvidis. Maara
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!