Konečně spokojený Ponďa

Výjimečně s nadšením hodnotí Lukáš Pondělíček třetí podnik letošního šampionátu MMČR – Rally Český Krumlov.

Výjimečně s nadšením hodnotí věčný kritik všech nepravostí a nesmyslností Lukáš Pondělíček třetí podnik letošního šampionátu MMČR – Rally Český Krumlov. V malebné jihočeské krajině dosáhl se spolujezdcem Pavlem Dreslerem, přes nemalé technické problémy, velmi kvalitního výsledku. Absolutorium zaslouží rovněž jejich mechanici.

Krumlovská rallye patří už mnoho let mezi Ponďovy nejoblíbenější a letos to maximálně potvrdila. „Pořadatelé odvedli obrovský kus práce a výsledkem byla skvěle připravená soutěž počínaje časovým harmonogramem přes zabezpečení tratě až po servisní zónu. Další pochvalu musím vyseknout za předstartovní posezení pro jezdce,“ nešetří superlativy litoměřický pilot a jedinou kaňku na kráse nachází v příliš vysokém startovním čísle – „šedesátka“ je vzhledem k jeho předchozím výsledkům přeci jen nelichotivá.

Na zajímavosti přidala soutěži nově vypsaná Citroën Racing Trophy CZ, v níž se Ponďa netají ambicemi na nejvyšší příčky. Prestiž trofeje, při jejichž přípravách odvedla obrovský kus práce Petra Prokopová, sestra našeho úspěšného jezdce mistrovství světa, naznačilo již společné představení a fotografování posádek, natáčení pro televizi a přítomnost špičkového pilota nedávné minulosti a evropského šampióna z roku 2004 Simona Jean-Josepha. Spolu s ním přijel i francouzský inženýr specializovaný na vozy C2 R2 a právě s ním konzultoval Ponďa nový setup auta. „Naše nastavení se mu zpočátku vůbec nezdálo. Kroutil hlavou a vysvětloval mi, že budeme mít auto rozvážené a máme si raději ještě před startem vše předělat. Když ale později viděl naše průběžné výsledky a časy, začal si od nás sbírat data :-)“

Také se samotným průběhem úvodní, páteční etapy, je severočeský jezdec navýsost spokojen. „Jelo se nám skvěle a dokonce jsme se vyvarovali i krizovek. Na druhou cé dvojku jsme najeli více než tři minuty a vše šlo jako po drátkách. Až do poloviny závěrečného servisu a zjištění, že z převodovky vyletěl šroub a v obalu je díra. Okamžitě jsme koupili novou skříň a mechanici předvedli koncert, během něhož jí dokázali během půl hodiny vyměnit. Za to jim patří obrovský dík.“ Následná prohlídka odhalila výrobní vadu. Převodovka už je zpět ve Francii a zkoumají jí technici Sadevu. Celá prekérní situace znamenala pozdní příjezd do časové kontroly, z toho vyplývající dvouminutovou penalizaci a Ponďův propad v klasifikaci skupiny A ze třetího na páté místo.

Do sobotní etapy nastoupili Ponďa s Pavlem již s pozměněnou taktikou. „Neměli jsme důvod spěchat. S minutovým náskokem na posádku za námi jsme se rozhodli raději v klidu dojet do cíle, udržet třetí pozici ve třídě A6 a vedoucí pozici mezi jezdci s C2 R2. To se nakonec bez větších problémů podařilo,“ končí své hodnocení momentálně druhý muž průběžného pořadí třídy A6 v nejprestižnějším českém rallyovém šampionátu.

Dobrou náladu celého týmu ještě zvýšilo vystoupení posádky Miroslav Plíhal – Jiří Stross s druhým týmovým citroënem o týden později, na druhém podniku Poháru České republiky, kterým byla obnovená Rally Vysočina. Sedmé místo absolutně, druhé ve třídě SA2 a především spousta cenných zkušeností s jízdou za hustého deště, jsou pro mladého pilota jistě velkým přínosem.

Foto: Robert Balcar

Komentářů celkem: 5
3. 6. 2009 11:07
0 0
smajlík
3. 6. 2009 14:40
0 0
Dobrej nápis na té helměsmajlíksmajlík
3. 6. 2009 16:38
0 0
Nějak to nemůžu přečíst, co tam má napsáno?
3. 6. 2009 17:16
0 0
Malé auto = velké pérosmajlík
3. 6. 2009 22:21
0 0
smajlíksmajlík toe borec
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!