Acropolis zavítá na stará známá místa

Sedmou destinací, do které se letos podívají posádky mistrovství světa, bude o tomto víkendu tradiční soutěž Rally Acropolis.

Sedmou destinací, do které se letos podívají posádky účastnící se mistrovství světa, bude o tomto víkendu tradiční soutěž Rally Acropolis. Řecký podnik vždy v kalendáři MS platil za jeden z nejtěžších, za podnik, který je také označován jako těžká rozbíječka aut. K tomu řecké soutěži dopomohl profil tratí, po kterých se zde jezdí. Ve většině případů se jedná o šotolinu plnou ostrých kamenů, které v lepších případech způsobí jen defekt pneumatiky. V horším případě dochází k situacím třeba jako v roce 2000, kdy do časové kontroly před jednou ze servisních přestávek dorazila jako vláček za sebou trojice kulhajících továrních speciálů Peugeotu a Subaru s alespoň jedním vylomeným kolem.

Po třech letech, kdy bylo hlavním centrem soutěže samotné hlavní město Athény, se soutěž přesouvá do nového střediska. Tím se stává městečko Loutraki nedaleko Korintského průplavu. Právě na jednom z mostů spojujících oba břehy tohoto průplavu se má odehrát slavnostní start celé rally. Řeckým organizátorům se tak povedlo najít alespoň částečně adekvátní náhradu za tradiční start pod aténskou Akropolí. Příznivci velkolepých diváckých superspeciálek letos budou muset oželet úsek vytýčený na aténském olympijském stadiónu a v itineráři podniku vůbec nenalezneme žádnou diváckou zkoušku.

Celá rally se tedy bude odehrávat na plnohodnotných přírodních úsecích. Hned v první etapě na jezdce čekají dlouhé přesuny z nového centra až k městečku Itea, které hostilo řecký podnik MS až do roku 2002. Posádky se tak v pátek budou přesouvat z jednoho břehu Korintského zálivu ke druhému. Nejprve je čeká pětadvacetikilometrový úsek Harvati se startem nedaleko Loutraki. Následně se přesunou na úsek Thiva (24 km), který byl druhý v pořadí i vloni. Podle původních plánů měl následovat úsek Evangelistra (21 km), ovšem ten byl kvůli obavám z příliš rozbité trati z itineráře vyškrtnut.

Po servisní přestávce situované do městečka Itea se jezdci vydají na známý řecký úsek Bauxites (23 km), který se naposledy v rámci Rally Acropolis jel v roce 2003. Následovat bude další z úseků, které světový peloton absolvoval ještě v dobách, kdy byla trať soutěže orientována na sever a východ od Itey. Rychlostní zkouška Drossohori (24 km) zakončí exkurzi jezdců do oblasti dřívějších ročníků. Na konec páteční etapy světová esa bude čekat druhý průjezd úsekem Thiva, před jehož cílem se jistě budou zase dít všemožné taktické hrátky. Ani v Řecku samozřejmě není nikterak výhodné startovat do etapy jako první.

Jestliže lze první den označit za návrat na staré úseky z minulých ročníků, pak ten druhý nejde nazvat nikterak jinak než jako zbrusu novou výzvu. Celá etapa se odehraje na druhé straně Korintského průplavu na západ od centra soutěže Loutraki. Celá etapa je rozdělena na dvě sekce, každá obsahuje průjezdy třemi úseky. Dopoledne i odpoledne se tak bude jezdit na úsecích Klenia – Mycenae (17 km), Ghymno (26 km) a Kefalari (24 km).

Závěrečná etapa jezdce zavede kousek na východ od Loutraki na tři úseky vytýčené na tratích, které byly základem rychlostních zkoušek loňské druhé etapy, jen trochu jinak poskládané do jednotlivých úseků. Po devítikilometrové rozehřívací zkoušce Loutraki přijde na řadu nejdelší úsek celé letošní Akropole, 33 kilometrů měřící Aghii Theodori. Právě tento dlouhý test zároveň celou rally uzavře. Ti, kdo překonají tuto náročnou tečku za náročným víkendem stráveným na zaprášených a rozpálených řeckých cestách, se již můžou těšit na slavnostní vyhlášení, které se odehraje před kasinem v Loutraki.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!