14. 6. 2009 16:12 − 2913× − 10

Den poté

Rozhodl jsem se, podělit se se čtenáři nejsledovanějšího českého serveru o rally o mém vstupu do této disciplíny.

Možná to bude někoho otravovat, ale rozhodl jsem se podělit se se čtenáři nejsledovanějšího českého serveru o rally o mém aktivním vstupu do této disciplíny. Celý týden můžete číst (nebo taky nemusíte) o mých přípravách, pocitech a povinnostech před druhou soutěží Rallye Cupu 2009 – MaxSport Pneu Erzetkou Rallye, konanou v sobotu 13. června 2009 na Rokycansku.

neděle, 14. června 2009

A je to. Mám to za sebou a užil jsem si to. Skvělí byli také fanoušci kolem trati, kterých se podél devítikilometrové rychlostní vložky tísnilo opravdu velké množství. Nebo mi to alespoň z toho malého vozu tak přišlo. :-)


Foto: Honza Šnábl

V pátek jsme stihli trať projet pro kontrolu již pouze jednou, ale shodli jsme se, že to stačí. Prošli jsme administrativní a technickou přejímkou bez problému a večer nás čekal slavnostní start na Rokycanském náměstí. Zde bych rád vyzdvihl práci Vejvoďáka a pana Kabáta z rádia Kiss Proton, takhle profesionální přístup jsem v Rallye Cupu ještě nezažil. Moc dobře věděli o čem mluví, moc dobře znají i server eWRC.cz, což se projevilo především při startu katovické posádky č. 90, kteří pro nejsledovanější český server o rally dokumentují soutěže na kameru a přinášejí sestřihy z většiny českých závodů. Trošku jsem se obával, jestli v mém případě nebudou narážet na uplynulý týdenní "blog", ale naštěstí kouzlo TrabiSubaru bylo silnější. Kluci z rádia jeli dokonce i jako předjezdci z "0" a podle zpráv z trati nepřestávali diváky bavit ani s Fábii 1,2 HTP.

Ukázka dobré práce kluků z rádia, jako první posádka Kotek – Budín:

Pro moji osobu začal sobotní soutěžní den již v 5 hodin ráno. Tréma a nervozita se sice projevovat nezačala, ale nespavost se o své slovo ráda přihlásila. Brouzdal jsem nezvykle tichou servisní zónou a čekal jsem až se začnou budit první nedočkavci na soutěžní zápolení. Před startem do rychlostní zkoušky 1 kluci připravili správný setup vozu (dolití benzínu s olejem, kontrola tlaku v pneu, vysušení vozu od ranní rosy). Vyrazili jsme a před startem jsme zjistili zastavení RZ. Nezbývalo než čekat. Po půlhodinovém čekání bylo jasné, že mé první kilometry na uzavřené trati budou bez helem. Havárie posádek Brázda – Brázda a Suda – Pech byly velmi ošklivé, nutno ale zdůraznit, že závodníci z aut vylezli bez zranění. Třetí rychlostní zkouška byla z důvodu časového presu zrušena, a tak dopoledne nás čekal jediný měřený úsek.


Takhle vypadá vyhecovaný Krtek, foto: Bufu

15-5-4-3-2-1-start! Nervozita se nestihla dostavit, a teď už ji prostor nedám. Občas zjišťuji, že jsem v několika zatáčkách se čtením spíše pozadu, snažím se tedy více soustředit a diváky vnímám minimálně. V cíli Krtek není moc spokojený se svým výkonem, já jsem ale z něj nadšený. To jsou paradoxy :-). Po zjištění, že jsme na 4. místě v H1 s šestivteřinovou ztrátou na třetího, ohlašuji Krtkovi útok na bednu. Pousmál se a nechal mě snít.

Odpolední směr je více do kopce a tam ztrácíme se sériovým motorem šíleně moc vteřin. Nasazení na motory konkurence nestačí a ve třídě se propadáme za červený vůz stejného výrobce jako máme my. V páté rychlostní zkoušce, která je naše nejpovedenější RZ ze soutěže, si dovolím směrem ke Krtkovi luxus v podobě nahlášení "levá sedm", přičemž má být "levá dva". Na tuhle moji chybku je Michal už zvyklý z tréninku, když jsem provedl podobnou kulišárnu, a tak jí nevěnuje větší pozornost. :-) V posledním průjezdu měřeným úsekem soutěže děláme ještě dvě drobné chybky, které ale stejně na stavu pořadí "há jedniček" nic nemění.


Krtek jel jako ďas, musel jsem se držet, abych nevypadnul z auta:-), foto: Honza Šnábl

Pochválit rozhodně musím diváky. V diváckých místech byla jejich podpora až neskutečná, často za těmito preferovanými místy měl pilot více ruce ve směru k lidem než na volantu. Ze sedadla navigátora jsem měl největší potíže s časovými kontrolami a se svými stopkami. Ty jsem například zapomněl zmáčknout jak při RZ2, tak i při první zkoušce v opačném směru. V obou případech jsem to zjistil až v servisu. :-) Na poslední dva testy jsem si udělal (díky radě spolujezdce od RFK) poznámku přímo do rozpisu a to zázračně pomohlo. To je taková případná drobná rada pro kolegy – začínající spolujezdce.


Já celý, auto celé, pilot celý – vše ok, foto: Címoš

Musím poděkovat celému KRT – Krtek Racing Teamu za tu možnost posadit se do horkého sedadla spolujezdce, za trpělivost s mojí panickou nezkušeností a za zkušenosti, které jsem během pátka a soboty získal. Vyzdvihnout bych chtěl Michala "Krtka" Kotka, pilota vozu, šéfa týmu a kluka se stále dobrou náladou, neméně pak "mekánika" Jiříčka, Michalova bratra Tomáše a ostatně celou trabantí rodinu. Jmenovat nemusím, děkuju opravdu všem lidem z kategorie historických vozů do 750 ccm.

Přátelé: "Ahoj a třeba zase někdy!"

Komentářů celkem: 10
14. 6. 2009 16:20
0 0
tak, a už seš jejich!!!smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
14. 6. 2009 16:53
0 0
...na otázku v cíli po 6RZ :Jak jsi spokojený s novým spolujezdcem?Odpověděl Michal:Výborný,výborný...a kolikrát jste stavěli na záchodsmajlíkukázal 2 prsty...na to odpověděl Přemek ale to kvůli Krtkovismajlíksmajlík
14. 6. 2009 16:55
0 0
ti moderátoři byli opravdu skvělí,na slavnostim startu jsem se smál od začátku až do konce..smajlík
14. 6. 2009 17:39
0 0
To Maevad: jj, taky sem ráno v sobotu byl brzo na vzůru...ale důvod byl ten, že jsem spal vedle našeho foťáka Vendy Zíbara....a před šestou začal chrápat takovým způsobem, že když jsem byl otočen směrem k němu, vlály mě uši..asi těžko by někdo dokázal spát vedle příklepové vrtačkysmajlík....utišit opravdu nešel... jinak kluci od nás říkali, že jste lítali jako čerti..tak se těším, až stáhnu všechny kazety a začnu střihat....
14. 6. 2009 20:04
0 0
Klucííí, na vaše ježdění bylo moc fajnový pokoukáníčko, rád jsem vás viděl v akci na vlastní očadla smajlík. Fůra lidí se na diváckých místech těšila právě na ten váš průlet, na hvězdičky a na zvuk vzteklý travní sekačky... smajlík
14. 6. 2009 20:08
0 0
A nějaká situace jako na onboardu s Gigim Gallim byla???smajlík
14. 6. 2009 20:45
0 0
Co to je za gauneři na té druhé fotce?!? Vypadá to, jako by po vás něco házeli. Nebo vás chtěli chytit? smajlík
Mae, četl si Krtkovi vůbec noty? Vždyť si byl pořád vysmátý od ucha k uchu smajlík
14. 6. 2009 21:22
0 0
smajlíkno a ani to nebolelosmajlíkjen tak dálsmajlík
15. 6. 2009 10:38
0 0
Koukám, Mae, že tě nějak přešel humor a tenhle článek je jen slabý odvar tvých natěšených zpráv!!smajlíksmajlík
15. 6. 2009 12:52
0 0
Jsem ráda, že jste to zvládli bez ztráty květinky (i když v případě navigátora je to ztráta celého věnečku) a gratuluju k úžasnému umístěnísmajlíksmajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!