15. 6. 2009 11:21 − 2495× − 3

Voda v pojistkách a vítězství

Posádka týmu Roto Plzeň se v Hustopečích konečně dočkala vítězství ve třídě i skupině, třebaže to zpočátku vypadalo všelijak.

Posádka týmu ROTO Plzeň se v Hustopečích konečně dočkala vítězství ve třídě i skupině, třebaže to zpočátku vypadalo všelijak.

Ten problém posádky Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart nastal hned na první vložce po brněnském výstavišti při prvním průjezdu brodem, který k radosti diváků a žalu některých posádek, trať zpestřil. Voda natekla mezi pojistky a ty vyřadily elektrický okruh řídicí posilovač řízení. V tu chvíli se jezdec snažil všemi možnými vypínači přivést elektriku v pořádku, ale místo úspěchu ztratil koncentraci, přeslechl Soběhartův diktát a zatočil jinam než měl. Totéž se už před ním povedlo také Emilu Trinerovi, který to velmi emotivně popisuje v reportáži Autotelevize.cz. Za cílem rychlostní zkoušky – pod bedlivým dohledem hlavního technického komisaře, zda někdo nedovoleně nepomáhá – se podle rady mechaniků podařilo posádce závadu odstranit. Od té doby šel Fiat Punto S1600 jako hodinky.

Zásluhu na tom má především šéfmechanik Luděk Svoboda, který musel s pomocí kolegů opravit od Krumlova dva motory. U Šlehoferova se tam přetrhl ojniční šroub a došlo k větší destrukci motoru, Skoupilův nevydržel desetitisícové otáčky.

Právě havárie přetočeného motoru si vyžádala Svobodovu cestu do Itálie pro náhradu, takže od úterního rána až do sobotního odpoledního cíle v Hustopečích prakticky nezamhouřil oka. Není divu, že právě jemu děkovaly obě posádky po jihomoravské soutěži obzvlášť vděčně.

Během soutěže neměli mechanici v servisní zóně – kromě běžné údržby – žádnou práci, což v psím počasí kvitovali skutečně s povděkem.

Největší Šlehoferův soupeř Antonín Tlusťák musel pro poruchu alternátoru Citroënu C2 S1600 brzy odstoupit a cesta k relativně snadnému vítězství byla volná. První posádka týmu ROTO Plzeň dohnala ztrátu z první rychlostní zkoušky už na čtvrtém měřeném úseku, dostala se do čela skupiny A i třídy A 6 a setrvala tam až do cíle.

Výsledkem je také patnácté místo v absolutní klasifikaci a tím i bod do klasifikace Mediasport mezinárodního mistrovství ČR. Druhá posádka Jiří Skoupil – Tomáš Singer dojela ve třídě i skupině pátá.

Po sérii poškozených pneumatik, následně i kol a podvozku a ojedinělé závadě motoru, tak konečně došla snaha první posádky týmu ROTO Plzeň a jejích pomocníků v zázemí, zasloužené odměny.

Komentářů celkem: 3
15. 6. 2009 21:32
0 0
Konečně to vyšlo, chlapi!
16. 6. 2009 13:54
0 0
Pokud je známo tak S1600 může mít max otáčky 9000!
16. 6. 2009 15:20
0 0
To medin a kdyz podrazujes tak ty otacky jdou na horu klidne na deset.....
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!