Hustopeče? Díky, už nikdy!

Takhle ostře Luboš Luboš Tenkl reagoval na letošní Rally Hustopeče.

Jihomoravská soutěž Agrotec Rally Hustopeče letos hostila i Mistrovství republiky historických vozidel. K tomuto kroku se federace automobilového sportu odhodlala po zrušení Rally Vyškov. Pro úřadujícího mistra České republiky v kategorii historických vozidel posádku Tenkl – Vosádka se ale Hustopeče do jeho paměti zlatým písmem rozhodně nezapsaly. „Soutěž měla několik podstatných vad na kráse, které celkově dost poznamenaly můj pohled na tuto rally. Vše začalo neskutečnou roztahaností časového plánu už v pátek ráno. Po přesunu do Brna, kde měla být atraktivní divácká rychlostní zkouška, tady bylo už minimum diváků, které asi kličkovaná mezi obrubníky moc nenadchla.

Úplným vrcholem a světovým unikátem byl pokus o vodní příkop, nebo snad brod. Dovolím si tvrdit, že nikde na světě se nejede rally po dně vypuštěného bazénu do zatáčky, které je navíc porostlé mechem. Pro historická auta, která jsou většinou vybavena karburátory by to byla smrt. Divím se soudobým jezdcům, kteří sice všichni na takzvaný brod nadávali, a říkali jak se jim nelíbí, že nakonec netáhli za jeden provaz, a nechali se nakonec do vody s rozpálenými kotouči a výfuky nahnat. Voda pak v případě některých v elektronice udělala své.

Chápu, že je potřeba pro diváky připravit něco nového, něco atraktivního, ale doporučoval bych pořadatelům Rally Hustopeče, aby se někdy zajeli podívat do světa, jak takový brod vypadá. Brouzdaliště do zatáčky s vodou k prahům to na asfaltové soutěži rozhodně nikde nemají. Mezi historiky jsme se domluvili, že do bazénu nejedeme a nejeli jsme,“ nezakrýval svoje rozčilení nad úvodním testem Luboš Tenkl.


Foto: Michal Roupec, fotosoutěž eWRC

Po několika vteřinové ztrátě na úvodním brněnském testu se bíložluté BMW M3 z Radotína po následující rychlostní zkoušce usídlilo opět na čele výsledkové listiny. „S takovýmto autem je to povinnost, pokud nemáte nějaký technický problém jet na špičce. To se nám od druhé zkoušky dařilo a snažili jsme se auto co nejméně rozbít na některých šílených úsecích s dírama. V okolí Hustopečí jsou pěkné rychlostní zkoušky. Některé úseky jsem si vyloženě vychutnávali, ale nechápu, proč najednou musíme jet přes mamutí díry v asfaltu, kde se ničí pneumatiky a ráfky? Přece před každou normální soutěží je běžné, že se největší díry zalepí asfaltem nebo betonem. V servisu nadával na díry každý, ale slyšíte někoho kdo by si stěžoval teď?“ ptá se Luboš Tenkl.

Do sobotní druhé etapy historici naštěstí odstartovali s normálním nočním odpočinkem a hlavně jejich mechanici s povděkem kvitovali, že se jim vyhnula „noční šichta“. „Nevím jestli je zapotřebí, aby se v mistrovství republiky závodilo do dvou v noci a mechanici tak měli dvě tři hodinky na spánek, ale budiž. Co mě ale úplně dorazilo byla zrušená osmá rychlostní zkouška pro historiky. Zkouška byla zrušená po havárii Tarabuse a poslední pořadatel, kterého jsme na trati potkali, byla paní časoměřička, která nám zapsala čas u stolku.

V protisměru stále uzavřené rychlostní zkoušky jsem pak potkal dvě osobní auta a jednu motorku! Nikde jediný pořadatel. Jak je možné, že stále uzavřenou trať nikdo nehlídal? Tohle budu chtít po FASu, aby prošetřil. Na problémy bylo zaděláno už tím, že historici startovali až půl hodiny po posledním soudobém autě a lidi se procházeli po trati a málokdo věděl, že ještě nějaká auta pojedou. U tratě skoro nikdo nezůstal. Kdo by taky čekal půl hodiny po posledním autě, když vůbec nevěděl, že se ještě něco pojede? Vůbec povědomí o tom, že se ve vesnicích pojede nějaká rally bylo nulové. Když jsme se s pár lidmi bavili, tak ti vůbec nevěděli, že se tam nějaká rally jede,“ říká hodně rozladěný Luboš Tenkl.


Foto: Pavel Šavara, fotosoutěž eWRC

Záhy po zrušené osmé rychlostní zkoušce přišla ale technická závada, která radotínské BMW tentokrát definitivně vyřadila ze hry. „Opět šlo o naprostou banalitu. Zlomila se nám tyčka řadící páky… Celé auto je připravené na špičkové úrovni a nám se zlomí řadící páka. Nedalo se nic dělat a museli jsme odstoupit. Už předtím jsem byl ale z organizace v Hustopečích tak rozladěný, že mě to tentokrát ani nemrzelo. Potom, co proti vám na RZ jedou auta se už moc dobře nezávodí. Bohužel jsme si letos připsali další výsledkovou nulu, ale to se nedá nic dělat, jsou to závody. Výsledkově ještě není nic ztraceno, ale v dalších závodech musíme už dojet,“ doplňuje závěrem Luboš Tenkl.

Další soutěží historiků bude Rallysprint Třebíč, kde si bude chtít posádka z radotínského Kart centra ve složení Luboš Tenkl – Jarda Vosádka spravit chuť po nepovedených Hustopečích.

Komentářů celkem: 77
22. 6. 2009 09:44
0 0
Kenny_pce: Nevím jak dlouho to tam je, ale v roce 2002 to už tam bylo. Historici vynechávali celou jednu rychlostku v Český Lípě.
22. 6. 2009 11:26
0 0
Organizační tragedie a nejenom z pohledu historiků.brno velký propadák,noční RZ
takhle dlouho to si nikdo nepamatuje.
Musíme si položit otázku jak je možné,že Hustopeče tak rychlá vylítly do MMČR?
22. 6. 2009 11:38
0 0
Už dlouho tu nebyla PR zpráva od Kart Centra Radotín. Konečně zas možnost se zviditelnit. Inu reklama musí být, já už bych taky skoro zapoměl, že jsem se tam pár týdnů nebyl svézt, musim to někdy napravit...smajlík
Nik
22. 6. 2009 11:41
0 0
Kenny_pce [22.6.2009 08:26:33]: Nemyslím si, že "teď" se objevila nějaká kritika. V podstatě to samé, co se z hlediska volby tratí přetřásá dnes kritizoval Tenkl na Hustopečích už v roce 2007. A zjevně bez výsledku. To že, se na historiky na FASU kašle už víme dávno, nicméně jsem přepokládal, že alespoň pořadatel zvolí jiný přístup. A nejde jen o máčení aut v tolik diskutovaném brodu.
Prostě si myslí, že přijít ve startovce o auta, která patří k těm nejkrásnějším, díky zadnímu náhonu převádí atraktivní průjezdy a jsou schopny zajíždět do dvacítky absolutně by byla obrovská škoda.
22. 6. 2009 11:52
0 0
Rotbyte cesty do rallye patrí na MS taky díry nezadelavajsmajlíkAle ten brot to je pravda Hruza!!!!!!!!!A tema poradatelama tak to je na kazdy rallye nic nevedej hlavne ze je skolej pred samotnou Rallye v hospode u piva.Jak to prohlasil jeden p. z Mediasportu smajlíksmajlík
22. 6. 2009 12:54
0 0
Nik [22.6.2009 11:41:51]: Ale Tenkl si predloni stezoval jen na sotolinovy useky ve vztahu k historikum (sam o nicem jinym nepises) a bylo mu v tomhle vyhoveno, cenou za posun startu a cile 2 dotcenejch RZ byla i delsi pauza pred historikama. Ze byly v asfaltu diry, pokud slo o delsi usek, tak stiznosti chapu, ja sam ale nic tragickyho nevidel, asfaltky mezi vinicema byly v lepsim stavu nez treba svaznice na Barum.
Nevim o tom, ze by si kdokoliv ze soucasnejch aut stezoval principialne na soto, vadila az kdyz zaprselo, na druhou stranu na suchu to byla parada.
Ondrus.Live
22. 6. 2009 14:32
0 0
Ten brod byl k ničemu...smajlík
22. 6. 2009 15:07
0 0
wrc2: Tý brďo, tak tvoje slova maj teda sílu smajlík
22. 6. 2009 15:19
0 0
wrc2-no jo zakladka? sotva? či vubec?
22. 6. 2009 17:02
0 0
Kloučku,co ty o tom víš??? Co já,vyškovák, pamatuju,tak na tankodromu se nikdy nejelo. A pokud myslíš odbočení s asfaltky na asfaltku přes hlínu,tak nejsi v pohodě a nejspíš máš teplotu....
22. 6. 2009 17:18
0 0
wrc2:takovou sestavu pitomostí jsem dlouho nevidělsmajlík
22. 6. 2009 17:46
0 0
Když už tady řešíte porušení řádů, tak taky jedno přidám: standartní propozice 2009 15.1.1 dveřní panely (čísla) Pro historiky si každej dělá co chce. Na Vltavě kulatý, v Krumlově standartní v Hustopečích plachty přes celý dveře.
Velmi pěkné ale bylo, jak se historici dokázali domluvit na odmítnutí brodu. Ať BMW ,Vaz či litr, konečně ukázali že dokážou držet za jeden konec. Tak trochu mi to připomíná začátek revolty v F1 smajlík
22. 6. 2009 18:10
0 0
Tak spoustu věcí se líbit nemusí, to je pravda, ale základní pravidlo: Pro všechny stejné podmínky, snad porušeno nebylo. A jak se s tím vypořádají, to už je na týmech. Nikdo tu ale nezmínil jezdeckou asociaci. Ta by snad měla mít váhu při jednání s pořadateli. A Pech v ní taky nějak funguje, ne? Tak ať s tím zkusí něco dělat. Jestli řeknou, že to nejde, tak je potom celá asociace zbytečná.
22. 6. 2009 18:22
0 0
Ať Asociace řekne před závodem,že brod je debilovina a je jasný že se nepojede. Najednou maj po závodě všichni zničený výfuky a kotouče. Buď jsou naši chlapci závodníci amatéři,nebo antihrdinové,že opět fňukají až po závodě a do médií. To nevěděli už před závodem???
PS. Brodu se nezastávám. Podle mě se jet neměl...
22. 6. 2009 23:02
0 0
to vendelin: máš naprostou pravdu, s historiky si každej dělá co chce, na druhou stranu tyhle čísla jsem uvítal, protože ty auta zase vypadali jako opravdový závodní auta. Nechápu kdo vymyslel ty proužky na dveře, kde se číslo musí luštit pomalu lupou a na boční okna nařídí deseticentimetrové jméno a nad ním metrové číslo, viz Kadetti, tam jsou rádi když se jim na to okno vejde jmenovka a když nad to mají nalepit ještě startovní číslo tak ho mají do půlky střechy a nikdo to stejně nepřečte. Vůbec bych se nezlobil, kdyby se do řádů vrátili klasická velká čísla na dveře...Tohle vymyslel inteligent, kterej viděl auto možná tak na obrázku
22. 6. 2009 23:08
0 0
Tak sem si konecne nasel cas na onboardy ze soboty a musim uznat, ze PRAKTICKY CELA RZ 11/15 byla i na muj vkus rozbita az moc. Na Valdove onboardu z RZ 10 toho mistama moc videt neni, ale muzu rict, ze sem si zadny velky rozbijecky nevsim. Zacatek RZ 12/16 byl taky prodejnej, ale slo prave jen o ten jeden usek. Jestli historici tohle vidi jako duvod k "Díky, už nikdy!", tak at teda s prominutim nejezdi, sice sou hodne prijemnym a atraktivnim zpestrenim, ale tezistem je porad mistrak a troufnu si rict, ze Hustopece (ac se jedou na fleku 30x30 km) maj trate kvalitativne srovnatelny s mne posvatnou Bohemkou. Myslim, ze organizatori vysli historikum vstric, neni tak jednoduchy postavit RZ tak, aby soto byla na koncich, jinej start a cil je taky organizace navic. Soutez bez chyby to rozhodne nebyla, uz sem tu o tom napsal svoje (pristup poradatelu - at uz restrikce nebo ignorance; moc nocnich prujezdu; naschval divakum v podobe cile RZ 10/14), ale clanek mi prijde jako "zbytecne expresivni", abych neurazil.
23. 6. 2009 15:31
0 0
to Eldik- já jsem taky pro historický čísla, k těmhle vozům patří, ale když máš design vozu připravenej na číslo podle řádů a pak si nějakej inteligent vzpomene že si to udělá podle svého a ty pak musíš přelepovat vlastní sponzory, kterým to blbě budeš vysvětlovat, nehledě že plachtu s povinnými reklamami lepíš někam na střechu, což by se určitě zase nelíbí oficiálním partnerům závodu.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!