23. 6. 2009 10:01 − 3411× − 37

Překvapení na Kopné – Tomáš Enge

Za volant plynového Mitsubishi Lancer EVO IX se na Kopné posadí Tomáš Enge.

Vynikající český okruhový jezdec a v současné době tovární jezdec stáje Aston Martin Tomáš Enge se na Rallysprintu Kopná představí opět v roli jezdce rally. Tomáš, který odbornou i laickou veřejnost udivoval v roce 2003 a 2004, kdy v České republice usedal do soutěžních speciálů WRC, si na kopné vyzkouší Mitsubishi lancer EVO IX CNG, jehož motor pohání stlačený zemní plyn.


Tomáš Enge v roli soutěžního jezdce

Start Tomáše Engeho je v režii Antonína Charouze, který je majitelem plynového Mitsubishi. Hlavním partnerem týmu je společnost RWE Trans Gas a se stejným vozem startoval na Rally Lužické hory Václav Pech jun. To, že to Tomášovi za volantem soutěžního vozu jde stejně jako v kokpitu okruhového speciálu, už prokázal například vítězstvími na rallysprintu v České Lípě v roce 2003 nebo v Praze ve stejném roce. S velkou konkurencí se Tomáš Enge skvěle popasoval také na Barum rally, kde obsadil celkově šesté místo a zejména na Jänner rally v roce 2004, kde jej technická závada pravděpodobně připravila o vítězství na sněhu, který byl tehdy pro české soutěžáky nepoznaným povrchem.


Tomáš Enge s Fordem Focus WRC na rally Český Krumlov

K čerstvě čtvrtému muži z letošního závodu 24 hodin Le Mans a k vítězi mezi benzinovými auty na Kopné usedne spolujezdce Michal Ernst.


S tímto vozem Tomáš Enge odstartuje na Kopné

Komentářů celkem: 37
23. 6. 2009 16:53
0 0
Orion: To jsem zvědavý, co budeš říkat za takových 5-7 let. To bude spousta aut na plyn a většina vpředu. V Le Mans taky kroutili hlavami na nafťáky a vida...kdo nemá diesel může na vítězství zapomenout. Trapas by bylo zůstat tenkrát u páry. smajlík
23. 6. 2009 17:30
0 0
dufam ze neposnupe zasa travu smajlík
23. 6. 2009 17:46
0 0
Gill-přesně tak,doba jde dál,musí se zkusit všechno,třeba to nebude tak zlé....Orion rozumí leda čokoládě,toho nemůžeme brát vážněsmajlík
23. 6. 2009 18:15
0 0
Gill a Slovi,první rally jsme absolvovaly v roce 1982 oblastní přebor A.Na rozbité šotolině.A co dnes,jen fnukaj je to rozdité a kdyby měli jet dva dny v kuse tak jsou na SRA..Y.Naši soutěžáci.To pamatuje už jen Arazim či Marčelo Tuček.Nafta na rally utopie to mužou jezdit na AKU mazánci
23. 6. 2009 18:17
0 0
neno: a trava se snupe? smajlík
23. 6. 2009 18:26
0 0
Orion: Nějak nechápu tu stížnost, pokud budou auta na jiný pohon. Jako že na elektriku či plyn to bude pomalejší??? Ano, teď ano. Ale časem to pojede stejně a rychleji, jde jen o čas, kdy se to pořádně dokoumá.
23. 6. 2009 18:28
0 0
Orion: A taky si jel tenkrat na specialnim asfaltovym podvozku? Tenkrat se na sotoline jezdilo celkem bezne a ty auta na to byly nastaveny.. Dneska se hold u nas jezdi na asfaltu, tak ty podvozky podle toho vypadaj a hlavne fungujou..
23. 6. 2009 18:29
0 0
Tomáš je řidič a tak nechlastá, radši si zahulí jako správný rasta...a když bude mít všechny papíry v cajku může příští rok jezdit třeba za Jamajku. To máš N.G.smajlík
23. 6. 2009 18:30
0 0
gill Rally je benzín ,ten máš v krvi.Když nemáš tak jsi v komerci.
23. 6. 2009 18:36
0 0
Orion: Komerce je vše kolem Tebesmajlík A rally je benzín jen proto, že to na to jezdilo do této doby. Pro mě rally zůstává rally ať se mění skupiny, auta, jezdci či palivo.
23. 6. 2009 19:05
0 0
s Tomasom som mal moznost prehodit par slov minuleho roku v SPA Belgicko na 24hodinovke.Boli hned vedla nasho teamu.Tak som iba tak vykukoval ci ho niekde nezazriem aby som sa mohol prihovorit.Ono obycajny clovek ako ja takych ludi bezne nestretava.Na druhy den sa mi to podarilo tak sme v tom neskutocnom hluku ako som uz spominal troska porozpravali typu ako sa mas a jak to de.Mimochodom vela nechybalo a v jednom vyjazde z boxov by presiel nasho hlavneho mechanika.Bolo to o chlp.A oproti tomu Lambu co mali tam tak bude toto CNG prenho iba taky vyletik.Radsej by som ho videl v nejakom Porsche alebo tak nejak.Urcite by to bol bomba pohlad... smajlíksmajlík
23. 6. 2009 19:15
0 0
Gille, s tou párou opatrně, nikdy neříkej nikdy a třeba i na ní jednou dojde. Biomasa nikdy nespí smajlík
23. 6. 2009 19:20
0 0
Gill začali jsme s Trabi skončily s wrkem.Nafta?To je jako Greempís,taky budeš svítit loučí a do PC lít petrák?Když budeš mít zájem ozvi jse na irc@rallytechnology.org
23. 6. 2009 23:35
0 0
Ono potrestat za trávu je opravdu blbost. Tráva v rozumném množství (nevzniká na ní taková závislost jako na cigaretách) je o hodně míň škodlivější než alkohol a cigarety. A jestli to bylo bráno jako doping, tak to mu už vůbec nepomohlo. Řidiči pod vlivem THC jsou klidnější, jezdí pomaleji a neriskují(pokud nemíchají chlast s trávou).
23. 6. 2009 23:46
0 0
No rozhodně lepší závodit na Plyn než s Agregátama na Naftu.smajlík
24. 6. 2009 15:24
0 0
rallyvoe: Nekoleduj sismajlíkTohle už se probíralo a mělo to pak asi 8 stransmajlík
24. 6. 2009 16:26
0 0
stanis [23.6.2009 11:21:22]: Spis E!E smajlík

Bilardos [23.6.2009 13:59:24]: rofl, dalsi basnik tady smajlík

kulda_ml [23.6.2009 18:17:59]: ted sem se ptal kolegy a na Slovensku to prej ani jinak neznaj smajlík

rallyvoe [23.6.2009 23:35:33]: Jako v temer vsech "vyspelejch zemich" nelegalni navykova nebo psychotropni latka je ve sportu persekuovana stejne jako anabolika, steroidy nebo treba efedrin. Kdyby mu nasli stopy heraku nebo nejakyho halucinogenu, tak dostane taky zarez, ackoliv mu to vubec nepomaha. Otazka legalizace v obecny legislative je na tyhle domene uplne off topic smajlík

Gill [24.6.2009 15:24:18]: Probiralo se to hlavne proto, ze jednomu Frantikovi tu par jedincu chtelo naparit x let natvrdo za ublizeni na zdravi s nasledkem smrti pod vlivem navykovy latky. Ja to tenkrat fakt nevydejchalsmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!