13. 7. 2009 23:09 − 2440× − 9

Rallye du Rouergue – komentář

Čtvrtým podnikem pokračoval francouzský asfaltový šampionát, jehož poslední dvě soutěže pro sebe rozhodl Patrick Henry.

4. podnik francouzského asfaltového mistrovství, 10. – 11. července, Aveyron, 14 RZ – 236 km


Čtvrtým podnikem o uplynulém víkendu pokračoval francouzský asfaltový šampionát, jehož poslední dvě soutěže pro sebe rozhodl předloňský šampión Patrick Henry. Ten i tentokrát na start dovezl Peugeot 307 WRC, což jej poměrně jasně pasovalo do role největšího favorita. Pierre Roche pilotující Subaru Impreza WRC S8 zatím jeho tempu sekundovat nedokázal a možná pro něho byli větší výzvou draví piloti speciálů Super 2000. Ti se pravidelně objevují na předních příčkách a směle porážejí slabší piloty s dosluhujícími WRC.


Foto: www.ffsa.org

Při nyní již takřka pravidelných absencích Olivera Martyho se jedná o trojici jezdců, z nichž až do aktuální soutěže dva pilotovali speciál Peugeot 207 Super 2000 a ten třetí usedal do Fiatu Punto Super 2000. Nyní ale již i Ludovic Gal přesedlal na vůz domácí provenience a stanovil si tak stejné startovní podmínky v souboji s dvojicí Jean-Sebastien Vigion a Guillaume Canivenq.

Patrick Henry hned od začátku začal udávat tempo a rozhodl pro sebe všechny tři úvodní testy. Na tom následujícím, který uzavřel dění první etapy, ovšem udělal defekt a propadl se výsledky až na pátou pozici. To do vedení přivedlo poměrně překvapivě Guillaume Canivenqa, jenž si dokázal poradit s druhým nejrychlejším WRC pilotovaným Pierrem Roche. Hned za modrým Subaru cíl prvního dne spatřil Peugeot s Jean-Sebastienem Vigionem za volantem.


Foto: www.ffsa.org

Druhá etapa začala odstoupením Rocheho, u jehož vozu odešel jeden z nábojů kol. Ještě předtím se s rally rozloučil Gal, který dokazuje, že na vozy letos opravdu nemá moc štěstí. S Fiatem se docela trápil a Peugeot jej při prvním startu také pěkně vypekl. Před startem pátého testu odešlo vodní čerpadlo. Henry pro sebe rozhodl první sobotní test, ale na tom druhém dostal od vedoucího Canivenqa obklad 2,8 sekundy. Na tom následujícím pilot velryby svou snahu ale trochu přehnal a vyletěl z tratě.


Foto: www.ffsa.org

Pilot „dvěstěsedmy“ měl rázem na čele náskok 18,4 vteřiny na Jean-Michela Da Cunhu s další velrybou. Ten se však nejevil jako zrovna zdatný soupeř a vedoucímu jezdci tak více začal zatápět talentovaný Vigion, který se mu před závěrečnou dvojicí testů dokázal přiblížit na rozdíl pouhých 11,9 vteřiny. Canivenqa to však ještě více motivovalo pořádně zabrat a během závěrečných zkoušek svému značkovému kolegovi ujel doslova o parník, čímž se zasloužil o první triumf speciálu Super 2000 na francouzských asfaltech. Zároveň se 21 let po mistru světa Didieru Auriolovi stal dalším z místních borců, kteří dokázali na své půdě porazit zbytek francouzského pole.

Pořadí v cíli
1. Guillaume Canivenq/Sebastien Grimal (F) Peugeot 207 S2000 2:16.53,0
2. Jean-Sebastien Vigion/Eric Yvernault (F) Peugeot 207 S2000 +32,4
3. Jean-Michel Da Cunha/Sebastien Durand (F) Peugeot 307 WRC +2.38,5
4. Emmanuel Guigou/David Marty (F) Renault Clio R3 Maxi +5.38,9
5. Cedric Robert/Matthieu Duval (F) Renault Clio R3 +6.47,9
6. Xavier Lemonnier/Thibault Gorczyca (F) Peugeot 207 S2000 +9.44,1
7. Thomas Barral/Sabrina Seux (F) Citroen C2 R2 +10.48,7
8. Thierry Neuville/Achim Maraite (B) Citroen C2 R2 Max +11.10,2
9. Georges Guebey/Sylvain Blanot (F) Peugeot 206 WRC +11.14,4
10. Jean-Renaud Marchal/Mickaël Marchal (F) Citroen C2 R2 Max +11.39,3

Stav šampionátu: 1. Guigou 50, 2. Canivenq 49, 3. Vigion 47, 4. Henry 40, 5. Barral 37, 6. Roche 26

Komentářů celkem: 9
13. 7. 2009 23:36
0 0
prosím co je zač ta R3 Maxi??? To má vrtulku nebo co
13. 7. 2009 23:40
0 0
R3 na 4. místěsmajlík to by u nás nehrozilosmajlík
13. 7. 2009 23:58
0 0
marek: To je TOP verze clia R3.. Stejne jako C2 R2 max
Kopec_: Nj ve Francii se Nka moc nenosi smajlík
13. 7. 2009 23:59
0 0
Kopec:to není až tak nereálný před dvěma rokama na bohemce dojel prokop s s1600 na třetím fleku.Tentýž rok v dneska už zrušeném šampionátu MČR zajížděl kopecký s kitovou fabii pravidelně na bedně....já vím že R3 není to samý ale jenom uvádím že by to až tak nereálný nebylosmajlík
14. 7. 2009 00:04
0 0
Kopec a Prokop jsou ale top jezdci světovího formátu, kdyžto Guidoua nikdo nezná
14. 7. 2009 00:06
0 0
no jo třeba u nás a je nikdo nezná ale u nich sou to dobří střelci...je to težký rovnatsmajlík
14. 7. 2009 00:08
0 0
Manu Guigou rozhodně není žádný béčko a neznámej jezdec... Stačí jenom koukat trochu dál než maximálně k hranicím naší země... smajlík
14. 7. 2009 08:05
0 0
Kopec: Když se podíváš na ztrátu na nejrychlejšího, tak to jako zas takové překvapení nevypadá..
14. 7. 2009 09:01
0 0
Many je těžkej střelec a bývalej tovární jezdec Renaultu z Cliem S1600. Ted je zpet u Renaultu a pomáhá s vývojem R3 Maxi. Když dokázal jet stejně s Robertem a pak ho porazit, to je co říct. Měli byste si doplnit vědomosti pánové.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!