16. 7. 2009 20:56 − 2394× − 6

Rajd Karkonoski – komentář

V Krkonoších o uplynulém víkendu pokračoval polský šampionát, kterému zatím vévodí úřadující mistr.

3. podnik polského mistrovství, 11. – 12. července, asfalt, Jeleni Gora, 10 RZ


Polsko před třemi týdny žilo podnikem zařazeným do skupiny elitních soutěží světového šampionátu. Snad každý polský fanoušek automobilových soutěží do okolí Mazurských jezer dorazil, aby si vychutnal průlety světové špičky, která premiérově zavítala na polské území. Ti nejvěrnější, kterým tyto tři akcí nabité dny nestačily, se o uplynulém víkendu přesunuli do Krkonoš. Tam se totiž odjel třetí podnik domácího šampionátu.


Foto: www.autoklub.pl

Ten se letos nese ve znamení soubojů speciálů kategorie Super 2000 s produkčními vozy. Z těch si zatím nejlépe vedl Kajetan Kajetanowicz, který své Subaru Impreza Sti N15 hned při prvním startu dovezl do cíle na první příčce. Následující šotolinový rajd ovšem za piloty produkčních aut nejlépe zvládl úřadující polský mistr Bryan Bouffier za volantem MItsubishi Lancer EVO IX. Se stejnou technikou se pak prezentuje i bratrská dvojice Bebenkových, kteří rovněž na startu třetí soutěže nemohli chybět.


Foto: www.autoklub.pl

Výše zmiňovaná ekipa vozů Super 2000 by se dala směle označit za „Peugeot Cup“. Všech pět zde startujících jezdců totiž vsadilo na 207. Leszek Kuzaj ji na předešlé rally do cíle dovezl jako nejrychlejší ze všech. Na úvodní soutěži měl naopak velmi blízko k triumfu Tomasz Kuchar. Michal Solowow zatím zůstává hodně za očekáváním a výkony Szymona Ruty a Macieje Olekszowicze se nesou v zajetých kolejích z let minulých. Na přední příčky zatím tito dva rozhodně pomýšlet nemohou.


Foto: www.autoklub.pl

Solowow ani tentokrát na úvod soutěže moc nezazářil, stěžujíce si na nutnost jet jako první na trati a na měkké gumy byl po prvních třech testech šestý. Nejlépe do rally vlétl Kuchar, který den předtím opanoval i shakedown. Na druhé zkoušce od něho vedení převzal Kuzaj, který nebyl zrovna moc spokojený se svou formou. Na třetím testu jej tak o 5,9 sekundy překonal Bebenek, který se stal dosti překvapivým vítězem první sekce. Na třetím místě zmíněné dva piloty doplnil ještě Kuchar.


Foto: www.autoklub.pl

Do druhé sekce nastoupil v nejlepší formě Kuzaj a po RZ 5 se již vyšplhal před Bebenka (- 2 s) do čela soutěže. Na závěrečné divácké zkoušce vedené po městských komunikacích ovšem pilot Peugeotu zachyboval a udělal hodiny. Ty jej stály důležité vítězství v úvodním dnu a s tím související bodový přínos. V průběžné klasifikaci se Kuzi propadl na čtvrtý post (+ 6,4 s). Štěstí v závěru dne moc nepřálo ani Bebenkům, u jejichž Mitsubishi zazlobily brzdy. Výsledkem byl pád na třetí místo průběžně. Z vítězství v první etapě se nakonec radoval Kuchar, který etapu zakončil na stejném postu, na jakém ji rozjel.

Nedělní etapa začala hodně špatně pro obě zelenočervené „dvěstěsedmy“. Po chybě v závěru předešlého dne naštvaný Kuzaj po 1,5 kilometru urval u svého auta kolo a soutěž pro něho skončila. Ruta dojel o něco dále, ovšem 5 kilometrů před cílem poslal Peugeota na střechu. S pomocí diváků jej posádka dala zpět na kola a s osmiminutovou ztrátou dojela do cíle zkoušky. O vedení se mezitím přetahovali Kuchar s Bouffierem. Zatímco Polák zajel nejrychleji na první zkoušce, Francouz mu porážku vrátil na té druhé. Výsledkem bylo vedení pilota Peugeotu o těsných 3,6 vteřiny.


Foto: www.autoklub.pl

Na bronzový post v té době poskočil Solowow, jelikož na RZ 8 Bebenek napodobil Kuzaje a rovněž u svého vozu utrhl kolo. Zálusk na třetí místo si však dělal i Kajetanowicz, který v posledních dvou zkouškách pořádně zabral. Nakonec mu ale jeho snaha nevyšla, k úspěchu chybělo 2,6 sekundy. Největší drama se ale odehrálo v bitvě o vítězství. Do závěrečné sekce nastoupil Bouffier ve velkém stylu a po vítězství na předposlední zkoušce se dostal 1,8 sekundy za Kuchara. Ten se sice na posledním testu hodně snažil, ale nakonec na pilota Mitsubishi ztratil pět sekund a v úplně závěrečných kilometrech přišel o vítězství. Letos mu očividně není přáno, neboť i na úvodní soutěži v jejím závěru přišel o triumf. Bouffier si tak připsal své letošní první vítězství a ukázal, že mu přechod z favorizovaného Peugeotu do produkčního vozu nedělá mnoho potíží. Díky tomuto bodovému obnosu si navíc upevnil vedoucí příčku v šampionátu.

Výsledky jsou ke zhlédnutí zde na oficiálních stránkách rally.

Komentářů celkem: 6
Vracák_
16. 7. 2009 22:161
0 0
Nevhodný příspěvek byl odstraněn. Redakce eWRC.cz
17. 7. 2009 09:432
0 0
Vracák_ ... už ho Banňete navždy !!! smajlík
17. 7. 2009 12:043
0 0
co zas napsal??smajlík jinak je dobrý vidět Kuziho zase tak vysokosmajlíksmajlík
17. 7. 2009 12:354
0 0
to pajka : Taky nevím, ale stačí jen když vidím že každý jeho příspěvek je odstraněn smajlík
18. 7. 2009 12:516
0 0
Buffi je výtečný! na minulé barumce ho byla krása sledovatsmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!