Ondřej Plšek - eWRC.cz
19. 7. 2009 09:43 − 3438× − 55

Těžká havárie na Rally Bulgaria

Na Bulharské rally došlo k havárii, při které svým zraněním podlehnul spolujezdec Flavio Guglielmini. Soutěž byla posléze ukončena.

K těžké nehodě došlo dnes na sedmé rychlostní zkoušce Bulharské rally. S vozem Peugeot 207 S2000 zde havarovala švýcarsko-italská posádka Brian LavioFlavio Guglielmini. Jezdec byl sanitkou převezen do nemocnice, ale spolujezdec Flavio Gugelmini bohužel svá zranění nepřežil. Flavio Gugelmini


Brian Lavio na Ypres rally 2009 – tehdy ještě s jiným spolujezdcem

Rychlostní zkouška Sestrimo byla okamžitě zastavena, následující zkouška Yondola byla zrušena. Posléze bylo rozhodnuto, že soutěž bude navzdory tragédii pokračovat. Další zkouškou tak bude Lyubnitsa, do které ale již nastoupí jen prvních deset posádek.

Jen dodám, že Bulharská rally je soutěž mistrovství Evropy, která má být příští rok zařazena do seriálu mistrovství světa. O tom ale rozhodne až posudek pozorovatelů FIA.

Aktualizace 10:28 – K pokračování soutěže nakonec nedošlo a Rally Bulgaria byla po této tragédii ukončena. Brian Lavio se podle posledních informací nachází ve stabilizovaném stavu.

Komentářů celkem: 55
20. 7. 2009 17:31
0 0
klonovač:Myslím že první mrtví v S2000 byl spolujezdec Laryho Colse.Ale je to dost blbá statistika.
20. 7. 2009 20:55
0 0
skoda 110LR..mas pravdu,ale spousta krestanu by te zato nejradsi ukamenovala....davam navrh-pokazde,kdyz se nekdo zabije na nasich silnicich tak bych ten den ukoncil provoz v cele republice....
20. 7. 2009 21:01
0 0
U příležitosti jedné velmi smutné události se zde naštěstí jen poněkud lehce rozvířila zajímavá, až úsměvná debata... Ona se stala o víkendu i jiná tragédie, mnohem šílenější v tom, že bylo náhodná, nevinná... Ulomené kolo z havarované formule trefilo do hlavy jiného jezdce. Tím byl osmnáctiletý Henry Surtees, syn legendárního "Big Johna" Surteese... Náhoda až neuvěřitelná... Oba byli nedávno v Brně, John byl velmi milý a přátelský, jeho syna mě bylo až líto, v prvním závodě doplatil na hromadnou kolizi, v tom druhém díky technické závadě z pole position ani neodstartoval...
Ale proč jsem se rozhodl něco napsat... Každá taková tragédie, ať už u nás, nebo na druhém konci světa, každým fanouškem otřese. Ale je to součástí tohoto sportu, motoristického sportu obecně a to od jeho začátku. Riziko můžeme ze všech sil a všemi prostředky snižovat, ale nikdy ho nevyloučíme úplně... A všichni závodníci i závodnice nastupují na start s tím, že jsou si rizika vědomi. To riziko je přitahuje... To riziko je jedním z magnetů tohoto sportu, proto jeho aktéry tolik obdivujeme! Nebojí se, my ano...
Mnohokrát se tady vášnivě diskutovalo o tom, jestli po jakékoliv tragické havárii soutěž, nebo závod ukončit, nebo v něm pokračovat. Obě řešení mají své příznivce i odpůrce. Zažil jsem několik podniků, kde došlo k tragické události. Jestliže je to v závěru soutěže, nebo závodu, většinou se pořadatel rozhodne k jeho ukončení... Ale pokud se něco takového přihodí v jeho úvodu? Nebo třeba v tréninku před závodem? Komu to prospěje, když se nepojede? Co to na dané situaci změní? V Imole v roce 1995 zahynul už v tréninku Roland Ratzenberger. Ale podnik pokračoval! V závodě zahynul Senna, ale závod se odjel a dojel do konce! Mnohokrát se stalo, například v Le Mans, že někdo tragicky zahynul, ale závod se dojel! Skoro každý rok na Tourist Trophy někdo zahyne, ale závodí se dál a do konce! Třikrát jsem na Dakaru zažil smrt, v roce 1996, v roce 1997 a v roce 2007. A vždy se samozřejmě pokračovalo! Když byla tragédie ohlášena, ostatní jezdci chvíli zadumaně mlčeli, vykouřili cigaretu, šli se projít do tmy pouště, ale za hodinu už pracovali na svých strojích a ráno startovali do etapy. A vůbec to nebyl žádný projev neúcty k mrtvému, to ani náhodou! Tam vždy panovaly velmi přátelské vstahy... Ti jezdci přijeli totiž závodit a ví, že to riziko k tomu patří... Nebo si naivně někdo myslí, že by nějaký závodník řekl "kdyby se mě něco stalo, okamžitě to zastavte"? Kdepak! Protože to závodění je jejich život! Když se ředitel rozhodne předčasně soutěž/závod ukončit, má na to právo. Pokud se tak nerozhodne, má na to právo také a není na místě ho za to odsuzovat... Takovým rozhodnutím nedělá nic nemravného, špatného, urážejícího...
Vyjádřit smutek nad smrtí nějakého jezdce je naprosto na místě... Vyjadřovat zde písemně upřímnou soustrast mě připadá s odpuštěním až úsměvné... Tento zdvořilostní akt vůči pozůstalým je věc osobní a vyjadřuje se osobně slovně, nebo písemně... A myslím, že v Itálii si diskuze na ewrc moc nečtou a redakce to rodině asi taky nepřeloží a nepošle...
A je zbytečné se hádat, kolik fanoušků, čtenářů ewrc, tato jména zná, nebo kolik je vůbec nezná... Já myslím, že moc takových "skalních", kteří by znali kde jaké jméno z mistrovství Evropy, těch moc asi není...
Všem se omlouvám za dlouhý příspěvek.
20. 7. 2009 21:10
0 0
Pane vratil, ac jsem doposud ne vzdy s Vami souhlasil, dnes jednoznacne bravo.
predevsim Vam dekuji ze jste "pichnul"do alabistickeho vyjadrovani soustrastina techto stranach. Pokud je kondolujici schopen napsat nekolik radku v nekterym ze svetovych jazyku a tyto je schopen zaslat pozustalym-prosim, je to pekne gesto.
Pokud napise nekolik blbych slov, nezridka jeste s gramatickyma chybama a tyto zverejni na eWRC a urci je pozustalym na jinem kontinentne, je blbec....
20. 7. 2009 21:34
0 0
Josef Vrátil + Molar, díky vám. Už několikrát jsem přemýšlel jako to zformulovat, ale udělali jste to za mě. Ještě jednou díky.
20. 7. 2009 21:45
0 0
Josef Vrátil:Sice dlouhé ale výstižné.S takovým stanoviskem jenom můžu souhlasit.To by se za chvíli mohly rušit závody i po první havárce.(a třeba i v shaku)To by asi jezdci moc nerozdýchavali,vydat prachy,a ani se nesvézt.Teď mě napadlo(sice blbě),kdyby si pořadatelé našli černou můru s někým kdo by to rosflákl na 1.Rz.Vklady zaplaceny,pořadatel v balíku,náklady skoro nulové.Trochu jsem kouslý tak to neberte uplně vážně,i když
20. 7. 2009 22:17
0 0
J.Vrátil,molar: díky výstižné a přesné většina jezdců by si určitě přála
dokončení na jejich počest a uctění památky jen to nikdo neřekne naplno
smajlík
21. 7. 2009 00:06
0 0
Steg [19.7.2009 10:33:36]
Z úcty k oběti by měla soutěž skončit. Bohužel ředitel rozhodl, že rally bude pokračovat od RZ 9 a to jen s 10 účastníky, kteří jeli před Laviem - ostatní se vrátili do UP. Těch 10 posádek ovšem odmítlo na RZ 9 závodit a projelo ji v nezávodním tempu. Tak ne že by všichni rádi pokračovali.S panem Vrátilem ale ve většině souhlasím.Nejhorší jsou ale cinický poznámky některých přispívatelů.
21. 7. 2009 06:13
0 0
starej pes: Pojem "z úcty k oběti" nemám vůbec rád... Za prvé, všichni závodníci závodí, protože je to baví, je to jejich život, nikdo je k tomu nenutí... Vzpomenete si, když se na Dakaru před pár lety zabil legendární Fabrizio Meoni? Heinz Kinigadner chtěl všechny tovární jezdce ze soutěže z nějaké "piety" odvolat... VŠICHNI to odmítli a VŠICHNI jeli dál... A VŠICHNI také řekli, že Fabrizio by si něco takového nepřál, protože byl závodník tělem i duší, Dakar miloval... Pokud si mohu dovolit svůj vlastní názor, jezdci by se měli sami rozhodnout... Nejedu dál, zabil se mi kamarád... Jedu dál, právě pro toho kamaráda... Obojí je v pořádku...
21. 7. 2009 06:46
0 0
Josef Vrátil: Pepo, tady jsi už napsal a dobře, vše cos mohl, ale nedočkavě čekáme na tvoje vyjádření pod článkem Oty Hlouška. Napíšeš něco? Díky.
21. 7. 2009 08:26
0 0
Musím souhlasit s tím, co napsal Pepa Vrátil. Jeho názory jsou mnohdy dost ostré a osobní, ale tentokrát má podle mě pravdu. Navíc je to napsáno velmi kultivovanou formou.
21. 7. 2009 08:34
0 0
Josef Vrátil:smajlík
21. 7. 2009 08:56
0 0
ACh jo smajlík Tak snad jen popřát Brianovi brzké uzdravení smajlík

Jen dodám, že Brian je jeden z mých oblíbených jezdců a o to víc mě celá záležitost mrzí smajlík
21. 7. 2009 12:35
0 0
Souhlasím s Josefem Vrátilem od A do Z. Motoristický sport je nebezpečný a smrtí zavání na každém kroku. Ačkoliv úmrtí je nesporně tragédie, bývají mnohem horší případy - hlavně ty "těžko očekávatelné".
21. 7. 2009 14:23
0 0
Pane Vrátil.Já s váma samozdřejmě souhlasím,jak jsem v příspěvku napsal.Moje jsou jen tři poslední věty.Zbytek je od Stega.To jsem tam přenesl jen proto,že je tam že jezdci sami odmítli startovat dál.Určitě ne vždy je správný soutěž zastavit.Vždy záleží na okolnostach a rozhodnutí ředitelství a nebo jak správně píšete na jezdcích,jestli pokračovat.Jestli se pamatuju dobře tak když se zabil na Dakaru Thiery Sabine(určitě sem to blbě napsal)duchovní otec Dakaru,tak se taky jelo dál.Sám jsem seděl v závodním autě víc než dvacet let a pokud pořadatel závod nezrušil,tak jsme pokračovali dál.Tak že se vám omlouvám za to že jsem napsal přenesenej a svůj příspěvek dohromady,čímž jsem vás uvedl v omyl.Pod váš příspěvek se klidně podepíši.Tolik na vysvětlenou.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!