Vlastimil Resl - eWRC.cz
30. 7. 2009 01:15 − 2497× − 2

Sláva Ducháček: Na sny není čas

Svůj bezesporu nejlepší letošní výkon předvedl během Impromat Rallysprint Kopná Sláva Ducháček.

Svůj bezesporu nejlepší letošní výkon předvedl během Impromat Rallysprint Kopná Sláva Ducháček. Navigován zaskakujícím spolujezdcem Vladimírem Tichým namísto Petra Dufka se neztratil ani mezi domácími borci a devátým místem v absolutním pořadí si vysloužil nominaci na hvězdu soutěže serveru ewrc. Proto jsem i následující rozhovor nemohl začít jinak, než otázkou na vrcholný podnik sprintové sezóny.

Kopná se Ti velice vydařila a vedle výrazného bodového zisku jsi si vysloužil nominaci na hvězdu soutěže serveru ewrc. Můžeš tento podnik zhodnotit svým pohledem ?

Sláva: „Kopnou mám moc rád a startoval jsem na ní už počtvrté, z toho podruhé s lancerem. Přílišné ambice jsem si v dané konkurenci nedělal a v případě dobré konstelace jsem toužil po umístění v bodované patnáctce. Vzhledem k pobytu Daffyho (Petr Dufek, pozn. autora) na dovolené, jsem stejně jako loni startoval na Kopné s Láďou Tichým. Sprinty totiž původně nebyly v našem závodnickém plánu a Petr si tudíž naplánoval dovolenou právě v termínu Kopné. Deváté místo absolutně a šesté do hodnocení sprintrally výrazně předčilo mé očekávání. Zcela jistě se na něm pozitivně podepsaly provedené změny na diferenciálech a možnost si poprvé pořádně auto vyzkoušet přímo před soutěží. Těch dvacet testovacích kilometrů mi velmi prospělo a nemusel jsem se tři čtvrtiny závodu dostávat do tempa tak, jako v předchozích podnicích. Nominace na ewrc hvězdu soutěže mě rovněž velmi potěšila.“

Tvoji letošní jezdeckou prioritou je ale účast v kompletním šampionátu MMČR. Jak jsi zatím se svým dosavadním vystoupením spokojen ?

Sláva: „O tragické Valašce bylo řečeno hodně. Následující domácí Šumava pro nás znamenala čtyřbodový zisk, s nímž jsme byli spokojeni. V Krumlově jsme na druhé erzetě vycestovali mimo trať a návrat do správného tempa nám chvilku trval. Se závěrem a dalšími třemi body však opět panovala spokojenost. Start v Hustopečích pro nás původně nevypadal reálně – na Vysočině totiž havaroval Radek Majer a v tak krátkém termínu nebylo možné auto opravit. Bylo proto rozhodnuto, že s našim vozem pojede Karel Trněný. Po debatě s Jirkou Mičánkem mi však byla nabídnuta „sedmička“, se kterou absolvoval první tři letošní sprinty mladý Michal Křemen. Naše svezení však bylo vzhledem k problémům s brzdami a s vyskakujícími kvalty kratičké. Při brždění se totiž blokovala přední kola a to v kombinaci s mokrou tratí bylo natolik nebezpečné, že jsme se po druhé vložce raději rozhodli odstoupit, než se trápit a přitom riskovat havárii a poškození cizího auta. Navíc mě vůbec nenadchly hustopečské tratě. Byly dost rozbité, přímo stvořené k defektům a jejich asfalt byl ve spojení s vodou extrémně klouzavý.“

Jaké jsou Tvé plány pro druhou polovinu sezóny ? Uvidíme Tě vedle MMČR ještě na nějakém dalším sprintu ?

Sláva: „Našim nejbližším startem bude Barum Czech Rally Zlín. Rádi bychom spatřili cíl a závodili s lidmi, se kterými závodíme obvykle. Špičku IRC vůbec neřešíme – ta je úplně jinde. Barumku jsem donedávna nikdy jet nechtěl kvůli její délce a náročnosti na techniku i fyzickou kondici. Přece jen trénovat již od úterý a závodit do neděle pro mě není nejlákavější. Zlomilo mě však tvrzení mnoha lidí, že tratě jsou hodně podobné mé velmi oblíbené Kopné. Chybět samozřejmě nehodláme ani v Příbrami a na Bohemii a třeba se představíme i na některém ze zbývajících sprintů.“

Zmínil jsi fyzickou kondici potřebnou pro absolvování Barum Czech Rally Zlín. Znamená Tvůj plánovaný start na Zlínsku nějakou speciální přípravu ?

Sláva: „Přinejmenším bych do Barumky rád zhubl alespoň pět kilogramů. Už na Kopné jsem se v extrémním vedru necítil po fyzické stránce nejlépe. Jím dietně, sportuji a mým cílem je dostat pod váhu mého dvorního fotografa Roberta Balcara :-) (Robert sedí během rozhovoru vedle Slávy a pobaveně se usmívá).“

Jaký je Tvůj tip na pilota pro projekt BF Goodrich a na vítěze Barum Czech Rally Zlín?

Sláva: „Na start za BF Goodrich má podle mě velkou šanci Jarek Orsák vzhledem k jeho letošním výborným výsledkům, mládí a talentu – prostě veškerým předpokladům. Své kvality prokázal schopností vyhrát nejen se svým autem, ale i s tím naším. Za největšího favorita na vítězství pak považuji Honzu Kopeckého a po přečtení článku o plánech Valdy startovat také s fabii očekávám parádní výkon také od něj.“

Vedle Tvých jezdeckých aktivit se zároveň podílíš na přípravě vozů Seznam.cz Rally Team-u jako mechanik. Jak se Ti daří obě role skloubit a můžeš popsat fungování týmových mechaniků ?

Sláva: „Vzhledem k mým startům v MMČR byl šéfmechanikem jmenován Zdeněk Sekerák. On, Honza a já jsme stálými mechaniky na dílně a na jednotlivé závody nás doplňuje podle potřeby až dalších šest lidí, především na dvoudenní podniky. Zákonem schválnosti je, že zatímco ve sprintech startují Jarek či Valda v popředí a stihneme je odbavit před Radkovým příjezdem třeba i v pěti lidech, ve velkém mistráku se pohybujeme s Karlem Trněným vždy kousek od sebe a tak se v servisu potkáváme. A aby to bylo ještě složitější, většinou se držíme v těsné blízkosti i po přeskupení ve druhé etapě. Každopádně vše zvládám dobře a to hodně díky toleranci mé přítelkyně Markéty.“

Ve spolupráci se Seznam.cz Rally Team-em se letos ve sprintech objevuje také Tomáš Enge, jenž se v Třebíči blýskl skvělým čtvrtým místem. Jak jeho výkony hodnotíš ?

Sláva: „Tomáš je špičkový jezdec, což prokázal již před lety s vozy specifikace WRC. Až jsem žasl nad jeho kousky s oktávkou i focusem a to i na sněhu, kde s minimem rallyových zkušeností zatápěl soutěžáckým matadorům. Jeho návrat je proto vynikajícím oživením pro rallye. Na Kopné byl limitován technickými problémy a tak jeho výkon nelze posoudit objektivně, ovšem v Třebíči to byla paráda. Je ironií, že ve své třídě S2 dokázal porazit i speciály WRC.“

Přestože jsi odkojen áčkovými vozy, působíš ve třídě N4. Co si myslíš o zařazení speciálů Super 2000 do jedné kategorie s produkčními vozy ?

Sláva: „V první řadě se obávám, že speciály Super 2000 mohou dopadnout podobně jako před časem rovněž propagovaná kategorie S1600. Pro příští sezónu by pro produkční vozy měl být pravděpodobně schválen větší restriktor a tak se vše ještě výsledkově vyrovná, ovšem S2000 zůstane nadále výrazně finančně nákladnější. Na druhou stranu už i pévéčka jsou díky velkým brzdám, osmnáctipalcovým kolům a bezsynchronním převodovkám hodně náročné na repase. Náš tým už letos dokázal „zpracovat“ tři diferenciály, z toho dva na Šumavě.
Mým snem nadále zůstává svézt se alespoň jednou ve speciálu S1600. Dodnes totiž moc rád vzpomínám na kitovou felicii, s níž jsem si velmi rozuměl, a tohle by bylo svezení s ještě elitnějším áčkem. Velké brzdy, sekvenční převodovka a hodně slušný poměr výkonu a váhy mi prostě přirostly k srdci. Pravděpodobně však zůstane jen u snu, protože momentálně ani nemám čas tyto mé touhy nějak řešit.“

Sleduješ stále dění ve Tvé bývalé třídě A5, v níž jsi před časem dosáhl nejednoho výrazného úspěchu ? A jak se Ti současné rozložení sil v této kategorii zamlouvá ?

Sláva: „Samozřejmě třída A5 nadále zůstává moji srdeční záležitostí a dění v ní pečlivě sleduji. Letos však podle mě její úroveň ve sprintech poněkud upadla vzhledem k absenci loňských hvězd Tomáše Gregy a Jirky Hladíka, jejichž souboje ještě za přispění Lumíra Galii byla radost sledovat. Docela mě mrzí, že nedošlo k jejich konfrontaci s letošním suverénem Mirou Březíkem.“

Komentářů celkem: 2
30. 7. 2009 18:55
0 0
clanek peknej... slava vsak mel radsi zustat ve skupine A5, kde mu to slo a vyhraval. v n4 jede proste plisen.
30. 7. 2009 20:20
0 0
Mě se taky líbil v A5,ale je to tím,že mi N4(nepočítám S2000smajlík) nikdy nijak nepřirostli k srdci(z pohledu diváka).
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!