24. 8. 2009 13:19 − 3042× − 11

Poděkování posádky Libor Votava – Josef Král

První Barum Rally v soutěžácké kariéře Libora Votavy netrvala zase až tak dlouho.

První Barum Rally v soutěžácké kariéře Libora Votavy netrvala zase až tak dlouho. Kilometr před cílem RZ 3 Halenkovice plzeňsko-liberecká posádka s Mitsubishi Lancer EVO VIII havarovala. Vozidlo i přes pilotův „dlouhý a statečný zápas“ opustilo trať a zastavilo se „o les“.

„Vypadalo to jako standardní porucha karoserie se škodami pouze na železe,“ prozradil nám haváriemi poněkud otrkanější Pepa. „Libor zřejmě s ohledem na následující posádky chtěl nechat cestu volnou, a tak po nárazu vůz „zaparkoval“ v příkopě vleže na boku. Rychlé opuštění vozu na tankistický způsob se vydařilo (na Titanicu bychom mohli dělat plavčíky), poražený smrk zabral jen část silnice, a tak jsem poklusem vyrazil před zatáčku „s ókáčkem“, a rakouským kolegům jedoucím za námi ukázal, že můžou bez obav o nás pokračovat.“

Jak se ovšem ukázalo, byla to posádka první, a taky poslední.


Foto: Jarda Krejčí

„Ani jsem neměl čas uvědomit si, co jsem provedl. Poté, co mi pořadatelé a diváci pomohli vůz převalit zpátky na kola, se zřejmě rozhodl, že po havárii v takové rychlosti by měl být poškozen více, a začal hořet. A tak zatímco si Pepa před zatáčkou bez obav mával a dispečinku tvrdil, že RZ může pokračovat, o 200 metrů dál to vypadalo jako na cvičení civilní obrany,“ prozradil nám Libor. „Chtěl bych tímto poděkovat hlavně posádce Honza Vaňáč – Štěpán Palivec, která okamžitě zastavila a svým hasičákem mi pomohla s uhašením požáru. Díky zaslouží i pořadatelé a diváci, kteří nám pomohli systémem KHD (pozn. red. – kolik hlíny doneseš) zamezit ještě větším škodám.“


Foto: Jarda Krejčí

„Náš tým se tímto mými ústy omlouvá všem dalším posádkám, které nemohly kvůli nám RZ v plném tempu dokončit. Omluva za zbytečný výjezd patří i posádce hasičského vozu, která, i když byla na místě velmi rychle, naštěstí už neměla co hasit,“ pokračuje tak trochu „oskarově“ Pepa. „O kvalitní práci pořadatele svědčí i to, že v téměř pustém lese bleskově zajistil pro Libora i protistresového panáka.“ „Havárie není zrovna zkušenost, kterou bych potřeboval sbírat, ale když už k ní dojde, je dobré zároveň poznat, že můžeme počítat s nezištnou pomocí soupeřů-kolegů. Rally je asi fakt choroba, která nás spojuje. Velice si vážím i okamžité reakce týmů J. Šlehofera a J. Sýkory, které v dalším servisu poskytly Honzovi se Štěpánem plný hasící přístroj pro další jízdu,“ oceňuje Libor Votava.

Komentářů celkem: 11
24. 8. 2009 14:33
0 0
Zase dobrý skutek a šlehy opět u toho ! smajlíksmajlík
24. 8. 2009 14:43
0 0
takovy by mely byt vsichni na vzajem si pomahat
24. 8. 2009 15:13
0 0
v tomhle je rally krásnej sport
24. 8. 2009 16:28
0 0
Je nějak příbuzný Libor s Janem Votavou?
24. 8. 2009 16:33
0 0
Mám pocit že bratr .... btw. vozí na autě skoro stejný reklamy
24. 8. 2009 16:40
0 0
Nejsou nijak příbuzní, je to jen shoda jmen!! Reklamy jsou stejné z důvodu jednoho týmu za který jezdí.
24. 8. 2009 16:57
0 0
Nazdar Romanesmajlíksmajlík
24. 8. 2009 17:35
0 0
Hezký příběh i když znám i s lepším koncem. Třeba dojetím do cíle,tak snad to vyjde příště.Držím palce do další soutěže.smajlík
24. 8. 2009 19:36
0 0
jo, pěkně popsaná krizovkasmajlík hlavně že jste v pohodě
24. 8. 2009 21:11
0 0
Tak to má být.Šlehačka je bouchač,škoda jen poruchy,jel opět skvěle smajlík
24. 8. 2009 23:07
0 0
Šlehy je dávač a i když odstoupí tak nesedí někde v rohu, ale maká na druhým autě. V sobotu jsme Honuz viděli v Halenkovicích. Jak jinak než v Puntu smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!