Návrat ztracené Mazdy
Aleš Moravec a červená Mazda 323 – to patří k sobě stejně jako Pat a Mat, Čuk a Gek či Králíci z klobouku. Poslední soutěž, kde jste ho mohli vidět, byla Pongratz Rallye Kralovice, poslední podnik Rallye Cupu 2008. Po něm byli společně s navigátorem Lukášem Bártíkem vyhlášeni vítězi skupiny A2 soudobých vozů do 1600 ccm a druhou nejrychlejší posádkou v absolutním hodnocení Rallye Cupu 2008.
Co se stalo s třicetiletým pilotem červeného vozu, který v sezóně 2008 brázdil rychlostní testy Rallye Cupu? Nic. Ale soutěžní speciál se v zimní přestávce dočkal totální přestavby, která se protáhla až do současné doby. Nyní, měsíc před soutěží IX. IC West Historic Nostalgie Rallye, však „Klema“ hlásí návrat. Čeká se již pouze na převodovku – krátkou, synchronní se špérou. Na přestavbě dvoukolky se mj. podílela i firma MK-Racing dodáním brzdového ústrojí zn. TAR-OX, disků EVO Corse a pneumatik Silverstone.
K detailnějším úpravám japonské Mazdy 323 se dostaneme později, po šesté soutěži Rallye Cupu, na který se dvojice z Vimperku již převelice těší. Soutěžácký půst byl tak dlouhý…
Jaký bude cíl pro „Kramolín“ posádky Moravec – Bártík s novým vozem? "Kam nás úpravy posunou, si netroufám tipnout. Konkurence za rok přibyla nebo posílila a hodně posádek se zkušenostmi zrychlilo," říká k prvnímu závodu po nucené pauze Aleš Moravec. „Také nevíme, jaká bude spolehlivost sériových poloos,“ připouští možnost dětských nemocí nového vozu, pravděpodobně jedinečného široko daleko, jeho řidič. Stejně tak je nejisté, jak se roční pauza podepíše na výkonnosti posádky. Doufejme proto, že Mazda, pilot, spolujezdec a vlastně celý Klematek Rallye Team bude naladěn na správnou notu a diváci si budou moci užít další atraktivní vůz v poli Rallye Cupu.
IX. IC West Historic Nostalgie Rallye, jako šestá soutěž Rallye Cupu 2009, je naplánována na poslední víkend v měsíci září. Loni se na této soutěži "podařilo" posádce Moravec – Bártík vylétnout z tratě hned na prvním měřeném testu. Divoká akce skončila pouze vyzutím dvou pneumatik a duo nakonec pokračovalo s půlhodinovým mankem. Ve zbylých testech zajížděli časy kolem 10. místa absolutního pořadí, nejlepším umístěním v RZ byla šestá pozice z poslední zkoušky. Více o týmu se můžete dozvědět na www.klematekrallye.cz.
/CARNAC RALLY TEAM s tou modrou potvorou co začíná na "S"/.
Taky letos bohužel nejezdíme (už 2x se zadřel motor při zajíždění před soutěží, tak čekáme na "pořádnou" repasi, elektroniku ... no, snad příští rok ten náš tank /1500kg/ vyjede) a tak Vás chci pozdravit jakožto "spřátelenou nejezdící duši" a malou radu:
Když jsme loni v létě po úpravě elektroniky /do té doby to auto nebylo ani "čipnutý"/ chtěli začít konečně "závodit", tak z toho sice byl čas na úrovni Bezoušky /budiž "Coltíkovi" země lehká/, ale poprvé (vlastně podruhé, poprvé 1RZ s Leonem na Kramolíně 07´= úplný začátek) jsem pořádně nevěděl "co jsem dělal" a mněl hned několik drobných "zástav srdce" ... prostě jsem to /na mé poměry!!!/ trochu přeháněl ... i kdyždle spolujezdce Honzy konečně trochu jel
Prostě já se mám rád a snažím se jezdit na 95%, i když jak jsem zjistil to je min. o 1s/km pomalejší (ale zase koukám i po holkách ... tedy pokud nejedu s Markétou...)
Jéje, to jsem se zas rozkecal!
Prostě kluci do toho vlítněte a jeďte, stejně nějaké kecy od "rozumbrady" nepomůžou!
PS: když jsme dali na Leona samosvor, tak jsme při prvním zařazení jedničky a rejdu urvali sériovou poloosu!!! A to jsem schválně "za1" nedával, ale v jednom ostrém odbočení nebylo zbytí a .... takže doufám, že nedopadnete stejně!
Ahoj a ať jste na bedně!
Naštěstí se nám myslím hned na druhé RZ /Rally Vysočina 08/ "podělala" převodovka (máme vše sériové) a tak jsme přežili a já se mohl vrátit ke svému "kloboukovskému" stylu.
Motor: 193PS, 188Nm, rozmezí otáček 5000-8000 (motor EXCEL)
Pěkné, i se "starým" motorem jste byli jedni z nejvíc koukatelných !!
Hlavně ať to funguje, přeju vám to a fandím !
Krasavice, a červená..
Jinak na mazdě je vidět velká preciznost práce, skoro až pedanská