Marek Felt - eWRC.cz
21. 2. 2005 00:00 − 2647× − 16

Tomáš Vojtěch zvítězil v infarktovém závěru.

Komentář Jubilejní 40.ročník Mogul Šumava Rallye Klatovy vyhrála dvojice Tomáš Vojtěch/ Emil Horniaček na voze Peugeot 206 WRC, když druhou posádku OMV Rally Teamu, Štěpán Vojtěch/ Michal Ernst

i>Jubilejní 40.ročník Mogul Šumava Rallye Klatovy vyhrála dvojice Tomáš Vojtěch/ Emil Horniaček na voze Peugeot 206 WRC, když druhou posádku OMV Rally Teamu, Štěpán Vojtěch/ Michal Ernst porazila jen díky rychlejšímu času na první RZ. Oběma posádkám se totiž podařilo zajet na dvaceti RZ o celkové délce 216,02 km naprosto shodný čas 2:35:04,3!


Foto: Marek FELT

Letošní šumavská soutěž byla po loňských problémech přesunutá na termín od 17. do 19. února. Novinkou bylo zařazení do nového poháru, tzv. Rallye-Wintercupu 2005. Pořadatelé před startem očekávali sněhové podmínky a tak zajistili možnost použití pneumatik s hroty. Kromě rychlostní zkoušky, kterou byl tradiční Klatovský okruh, mohli posádky tyto pneumatiky použít.

K závodu bylo původně přihlášeno 104. posádek. Několik týmů však do Klatov nedorazilo a tak technickou přejímkou prošlo 91. posádek, včetně sedmi vozů specifikace WRC.
Největším favoritem byla vítězná plzeňská posádka lednové Jänner Rally, Václav Pech a Petr Uhel s vozem Ford Focus WRC. Po třech letech strávených za volantem Seatu Cordoba WRC se v českém mistrovství objevil s vozem Škoda Octavia WRC, příbramský Emil Triner. Jedná se o vůz specifikace EVO II, plzeňského týmu MAX Racing. Z Rakouska přijeli nasbírat co nejvíce bodů do zimního poháru, R. Baumschlager s Mitsubishi Carisma GT a A. Mörtl s vozem Subaru Impreza WRX STi. Vysoko myslela rovněž bratrská dvojice Vojtěchů, kteří si s vozy Peugeot 206 WRC přijeli spravit chuť po nepříliš vydařené úvodní Jänner Rally. Další vozy specifikace WRC pilotovali maďar Kiss (Hyunday Accent WRC), Trněný a Szabó (oba Škoda Octavia WRC).
Mezi produkčními vozy se očekával souboj Jana Kopeckého, obohaceného mnoha zkušenostmi z nedávné Swedish Rally s H. Gassnerem, M. Jandíkem, V. Arazimem a K. Trojanem (vš. Mitsubishi Lancer EVO VII). V boji o přední příčky mohli rovněž překvapit junioři Red Bull teamu, A.Aigner, či Q.Muller (oba Mitsubishi Lancer EVO VIII). Poprvé se s vozem Subaru Impreza WRX STi představil Vojtěch Štajf.
Mezi dvoukolkami se největší šance dávali účastníkům mistrovství světa, Pavlu Valouškovi a M. Prokopovi s vozy Suzuki Ignis S1600. Pozadu rozhodně nechtěl zůstat ani Josef Peták s Renaultem Clio Kit.

Páteční etapa se odehrávala veskrze v okolí Klatov. Hned na úvodní rychlostní zkoušce překvapil nejrychlejším časem Jan Kopecký. Druhý skončil Arazim a až třetí čas zajel Pech, shodně s Trinerem. Nedařilo se Š. Vojtěchovi, jenž byl krátce mimo trať, aniž by tušil, že právě tato chyba jej stála vítězství v soutěži.
Na druhé RZ, Klatovském okruhu se nejrychlejším časem prezentoval Pech, před Štěpánem a Tomášem Vojtěchem. Dramatické chvíle zažil opět Štěpán Vojtěch, jenž se dostal do kontaktu s Kissem. Maďarský jezdec nakonec po okruhu odstoupil pro technickou závadu. Na třetí RZ zhasl motor „broukovi“ a nabral další cenné vteřinky. Naopak se dařilo Trinerovi, jenž tuto RZ vyhrál a stáhl náskok do té doby vedoucího Pecha. Dařilo se také slovenskému Bérešovi, kterému po čtyřech RZ patřila čtvrtá příčka absolutně a první mezi produkčními vozy. Těsně za ním však byl Jan Kopecký. Dvoukolkám opanoval suverénně Pavel Valoušek, před Petákem. Bohužel na třetím testu vylétl mimo trať Prokop a následnou výměnou dvou pneumatik se propadl hluboko do startovního pole. V závěru první etapy vyhrává Pech pátou a šestou RZ, čímž se druhému Trinerovi vzdaluje o půl minuty. Třetí příčka patřila T. Vojtěchovi, před bratrem Štěpánem a vedoucím jezdcem produkčních vozů, Janem Kopeckým. Vedení tak neudržel Béreš, který po sedmi RZ ztrácel necelé čtyři vteřiny. Až na sedmém místě figuroval Baumschlager, před Mörtlem a Aignerem (třetí mezi produkčními vozy). Na šestém měřeném úseku byl krátce mimo trať T. Vojtěch, kterému se sněhem ucpal chladič a vůz se následně přepnul do přejezdového režimu.
Z předních posádek odstoupili Štěpánek se Subaru Impreza WRX a Szabó, jedoucí se Škodou Octavií WRC. Ve skupině A vedl Pavel Valoušek s více, jak dvouminutovým náskokem na Petáka. Na třetím místě byl překvapivě italský jezdec, D. Gonzo s vozem Opel Corsa GSI 16V.

Druhá, závěrečná etapa byla situována na Vimpersko. Tratě nabízely větší množství sněhů, než-li tomu bylo při páteční etapě a tak především pro diváky slibovala hezké zážitky. Hned první RZ naznačila děj druhé etapy. Na prvním místě skončil Štěpán Vojtěch, před Baumschlagerem a T. Vojtěchem. Pech zajel až patnáctý čas a Triner po hodinách skončil až pětadvacátý. V průběžné klasifikaci se tak na druhou příčku před Trinera posunuli oba bratři Vojtěchové.
Na deváté, resp. desáté RZ přišly špatné chvíle pro dva favority. Nejhůře dopadl Václav Pech, jenž musel odstoupit pro poruchu převodovky. O trochu lépe skončil Pavel Valoušek. Ten po defektu pravé přední pneumatiky ztratil „pouze“ pět minut a propadl se na druhé místo mezi dvoukolkami, za Petáka.
Do čela se tak vyhoupl Š. Vojtěch, který vedl před svým bratrem o 27,7 vteřiny. Třetí pozice patřila Trinerovi a pouze o čtyři sekundy zpět byl Jan Kopecký s produkčním vozem, Mitsubishi Lancer EVO VII. Dobrými časy se ve druhé etapě prezentoval rovněž Jan Štěpánek, jedoucí alespoň do Wintercupu.
Po troše klidu přichází třináctá rychlostní zkouška, Litochovice-Jiřetice. Svoji slabší chvilku nachází Štěpán Vojtěch a v příkopu nechává skoro minutu a půl. Za přispění Tomáše Engeho se dostává zpět na trať, v průběžné klasifikaci se však propadá na čtvrté místo za T. Vojtěcha, Trinera a Kopeckého. Vidina prvního místa žene Trinera kupředu, ovšem na čtrnácté RZ zastavuje příbramského jezdce strom. Posádka tak předčasně odstupuje z druhého místa. Naopak do čela mezi dvoukolkami se opět dostává razantní jízdou Pavel Valoušek. Zrychluje také Prokop, kterému v danou chvíli patří již čtvrtá příčka, osm vteřin za Fryczem (Fiat Stilo). Po odstoupení Trinera se rázem na druhou pozici dostává Kopecký. Dá se však očekávat útok mladšího, z bratrské dvojice Vojtěchů.
V patnácté RZ ještě Jan Kopecký útoku libereckého jezdce odolá, neboť ho dokonce o čtyři vteřiny porazí. Druhou příčku v rychlostní zkoušce zajíždí Aigner, kterému mezi produkčními vozy patří třetí příčka, když na druhého Béreše ztrácí přes minutu.
Od šestnácté RZ však již kraluje Štěpán Vojtěch a mocným finišem ukrajuje vteřinku po vteřince na svého bratra.
Před závěrečnou rychlostní zkouškou ztrácí na staršího bratra osm vteřin! A přesně o tento rozdíl vítězí závěrečný, dvacátý měřený test. Neuvěřitelné. Po odjetých 216,02 km mají oba bratři naprosto shodný čas. O vítězi rozhodlo nakonec umístění na první RZ a to měl lepší Tomáš Vojtěch. Na třetím místě skončil Jan Kopecký, který zároveň vyhrál ve skupině produkčních vozů. Pro čtvrté místo si dojel Baumschlager, před pátým Bérešem a šestým Aignerem. Dvoukolky vyhrál Valoušek, před Petákem a Fryczem.
Dodejme ještě, že v sobotním Wintercupu byl nejrychlejší Štěpán Vojtěch, před Tomášem Vojtěchem a Janem Kopeckým. Na vynikajícím pátém místě skončil Jan Štěpánek s vozem Subaru Impreza WRX, jenž obsadil rovněž druhé místo mezi produkčními vozy za vítězným Kopeckým. Mezi dvoukolkami vyhrál Peták, před Valouškem a Tlusťákem (Citroën Saxo Kit Car).

Komentářů celkem: 16
21. 2. 2005 10:141
0 0
no jako komentář eWRC je to dost slabý :o( spíš bych to nazval shrnutí...
21. 2. 2005 10:262
0 0
Ono to je shrnutí a podrobná analýza bude následovat.
21. 2. 2005 11:473
0 0
...ok,tak to se tesim :o)
DOŠKA
21. 2. 2005 14:064
0 0
JELS PĚKNĚ JEN TAK DÁL GO TOMÁŠI GO
21. 2. 2005 14:585
0 0
Tenhle text obsahuje takové množství chyb, a to jak gramatických, tak i faktických, že jsem se ho bál dočíst. Na hlavní stránku bych ho v tomhle stavu neumisťoval, degraduje jinak veskrze dobrou úroveň článků jiných autorů, kteří sem píší.
Anonym
21. 2. 2005 14:596
0 0
Škoda Emíla... věčná škoda!
21. 2. 2005 15:017
0 0
Existuje někde na netu fotka Emilovy havarované octavie, nebo snad dokonce video? Čet jsem že škoda je tak 3-4 miliony, tak by mi zajímalo, jak to vypadá v reálu smajlík
Fučík
21. 2. 2005 17:598
0 0
fakticka poznamka....Petak nejel jako S 1600...jede jako Kit car t.j.A6....jen na okraj smajlík
21. 2. 2005 18:249
0 0
Ta fotka Emila je myslím na autoimpulsech ale jestli tam je škoda 3 mil. tak sem čínskej bůh srandy. No nic.
21. 2. 2005 19:4710
0 0
to Luky: přečti si na Impulsech Pondělky s Emilem 102- a budeš chytřejší. A fotku máš ve fóru o Šumavě na str.55
autor
21. 2. 2005 21:3111
0 0
to barban: Tak ho priste muzes napsat sam! To je nejlepsi byt nejchytrejsi a nic nenapsat, ze?
Takovy jsou nejlepsi, jen rejpou a kdyz pak maji neco udelat, tak se stavaji jeste mensi, nez-li jsou!!!!
Myslis si, ze nad tim kazdy stravi asi par vtrein sveho casu, a ze mu to neda ani prilis zabrat, ze? A to zrejme proto, aby potom nekdo jako ty to pomlouval! Mohl by ses nad sebou alespon trochu zamyslet!!!
autor
21. 2. 2005 21:3812
0 0
dodatek to barbar: Jinak beru, ze je tam par gramatickych chyb, mel jsem si to lepe precist, ovsem uz si nejdem tolik jisty, kolik je tam faktickych!
Vim o jedne, ze jsem k Pepovi napsal S1600, ale o dalsich nevim!
22. 2. 2005 10:3413
0 0
Já teda nevím,ale z toho co jsem kdy přečetl:PETÁK-Renault Clio S1600 a ne žádnej Kit!!!!!!!!
Autor
22. 2. 2005 10:4114
0 0
Taky jsem ve startovni listine a ve vysledcich videl, ze pepa jel s Renaultem Clio S1600, ovsem zdejsi prispevky nekterych prilis horlivych borcu mne znejistili!
Priste dam radeji na sebe, a ne na nekoho jineho!
p2wrc
22. 2. 2005 16:1815
0 0
Fucking Vojtech brothers!!! They crashed with Ferenc Kiss intentionally!!!
25. 2. 2005 11:2516
0 0
to autor:to nic vždy kritizují nejvíce ti ,co v životě málo (nic) dokázali
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!