13. 9. 2009 19:40 − 2458× − 17

Admiral rally: Jaká byla?

Hlavní novinkou letošní vyškovské rally byl nový hlavní partner a s tím spojený nový název závodu.

Asi nikdy neměli pořadatelé vyškovské rally tolik problémů s přípravami jako v roce letošním. Záhadné machinace s termínem soutěže nejdříve hanácký závod z kalendáře mistrovství ČR odstavily úplně, aby v polovině července, po nenadálém zrušení rally Prachatice, přinesla iniciativa organizátorů šanci zaplnit narychlo vzniklou díru v národním šampionátu. Každý, kdo se kdy přípravou automobilové soutěže zabýval, ví, že je mnohdy problém rally nachystat i za půl roku, natož za měsíc a půl. Nicméně, členové Hanáckého rally klubu byli rozhodnuti motoristické veřejnosti ukázat, že si místo v kalendáři zaslouží, a svůj mimořádně nelehký úkol nakonec i splnili.

Hlavní novinkou letošní vyškovské rally byl nový hlavní partner a s tím spojený nový název závodu. „Nejde o žádnou předem plánovanou novinku. Přesně naopak. Když vyškovská soutěž vypadla z letošního kalendáře, museli jsme to oznámit partnerům, vyškovské radnici, obcím… No a v době, kdy už nikdo nepočítal, že by se situace mohla jakkoli změnit, přišla tato šance. Znamenalo to doslova ze dne na den najít někoho, kdo dorovná schodek v rozpočtu. To se nám naštěstí podařilo,“ vysvětluje Jan Olejníček, zástupce ředitele Admiral rally. Spolupráce se společnostmi European Data Project, Paradise Casino Admiral, American game a Admiral Global Betting se jednoznačně osvědčila a otevřela pořadatelům nové možnosti v Komořanech. Areál E.D.P. je dostatečně prostorný, aby pojal kompletní zázemí rally, a to i přesto, že při vyškovské rally ještě nebyl zcela dobudovaný. Ředitelství, přeskupení i servis byly doslova na pětníku, což mělo pro průběh soutěže jednoznačně pozitivní přínos. Nakonec se nenaplnily ani obavy pořadatelů, že ke startovní a cílové rampě si zdaleka nenajde cestu tolik diváků, jako ve Vyškově. Páteční představení posádek, ač zahaleno dešťovými mraky, přivítalo stovky fanoušků, jež měli možnost na vlastní oči vidět většinu favoritů soutěže a jejich vozy. K dobré náladě všech přispěl i závěrečný ohňostroj, který se stal stylovou tečkou za pátečním programem.

V sobotu čekaly na soutěžící již známé a osvědčené rychlostní zkoušky v okolí Vyškova. Není pochyb o tom, že by se na Vyškovsku daly najít i o poznání zajímavější úseky, vzhledem ke krátkému času na přípravu však pořadatelé neměli prostor pro složitá vyjednávání. O výrazné ztížení jinak vcelku rychlých „erzet“ se postaral déšť před startem a s tím spojené všudypřítomné bláto. V tomto ohledu byla mimořádně náročná především úvodní Vážanská RZ, která si ve startovním poli vyžádala několik pomyslných obětí. Zrádné pasáže nepostrádaly ani zbylé dva úseky v okolí Chvalkovic a Podivic, na nich si ale soutěžní peloton s náročnými partiemi povětšinou poradil. „Pouze u pěti posádek figuruje jako důvod odstoupení havárie, což je až nečekaně malé, ale o to příjemnější číslo. Co je ale ze všeho nejdůležitější, všechny posádky z karambolů vyšly bez zranění a jediné šrámy si z těchto incidentů odnesla soutěžní technika,“ oddychl si Jan Olejníček.

Soutěž byla dobře hodnocena soutěžními posádkami i sborem sportovních komisařů, jehož členům patří zasloužené uznání za profesionálně odvedenou práci a korektní přístup k organizátorům. Z hodnocení bezpečnostního delegáta už mají pořadatelé menší radost, ale jak sami říkají, nijak je nepřekvapuje. „Za zamyšlení určitě stojí, jestli si pořadatelé jakékoliv soutěže zaslouží snížení známky v hodnocení za to, že se snaží vycházet vstříc občanům dotčených dědin. Umožnění průjezdu dvou svateb přes trať rychlostních zkoušek bylo jednak podmínkou obecních úřadů, na straně druhé bylo samozřejmě plně pod kontrolou bezpečnostního dispečinku rally a pořadatelů. Musíme mít pořád na paměti, že zdaleka ne každý občan či obecní úřad na trati je rally nakloněn natolik, že s pochopením snese celodenní odříznutí od okolního světa. Pokud pořadatelé chtějí nadále v organizaci rally pokračovat a zachovat si při tom svoji tvář, musejí umět takovým požadavkům vyhovět,“ dodává Jan Olejníček. Mínus si od bezpečnostního delegáta vysloužila rovněž sportovní hodnota rychlostních zkoušek a na rozdíl od většiny soutěžních posádek projevil nespokojenost i se zařazováním šotolinových úseků. „My soutěž pořádáme především pro soutěžní posádky a pro diváky, od nichž tak radikální kritika tratí nezazněla, takže jsme v podstatě spokojeni,“ usmívá se Jan Olejníček.

Admiral rally 2009 je tedy minulostí a organizátoři se připravují na závěrečné bilancování s hlavními partnery. Jaký bude jeho výsledek, jestli z něj vzejde perspektiva trvalejší spolupráce, na to si budeme muset počkat. „Nejprve je potřeba uzavřít ročník letošní a teprve potom přemýšlet, co bude dál. O hlavních sponzorech už řeč byla, zbývá tedy upřímně poděkovat všem ostatním – od vlastníků komunikací, obcí, úřadů, hasičů, záchranářů, až po všechny naše členy, kteří se na uspořádání rally podíleli. Moc si vážíme tolerance občanů, dopravců a firmy Kordis a věříme, že tomu tak bude i nadále, pokud dostaneme šanci další ročník rally zorganizovat. Při závěrečném bilancování si ale nemohu odpustit pár kritických slov na téma úřady. Ačkoli pracují všechny podle stejných zákonů, v jejich přístupu jsou obrovské rozdíly. Zatímco pro jedny nepředstavuje podaná žádost nic jiného, než počátek standardního řízení, jehož cílem je vydání povolení, pro jiné je zúřadování žádosti v zákonem daném termínu neřešitelným problémem, nad rámec zákona vyžadují dodání nejrůznějších podkladů a místo běžného doručování písemností dokonce zneužívají žadatele a nutí jej písemnosti rozvážet,“ zakončuje kriticky svoje díky Jan Olejníček.

Komentářů celkem: 17
13. 9. 2009 21:231
0 0
Vyškov se mi líbil už v roce 2006 a letos to bylo ještě lepší. Servisní zóna naprosto skvělá a z vlastní zkušenosti musím říct,že pořadatelé byli velmi ochotní. Za šotolinu si mínus zaslouží,ale jen proto, že jí bylo málosmajlík . Když jí bude víc tak se zlobit nebudu. Jsem opravdu moc rád,že se tam nakonec jelo. smajlík
13. 9. 2009 21:232
0 0
Vyškov se mi líbil už v roce 2006 a letos to bylo ještě lepší. Servisní zóna naprosto skvělá a z vlastní zkušenosti musím říct,že pořadatelé byli velmi ochotní. Za šotolinu si mínus zaslouží,ale jen proto, že jí bylo málosmajlík . Když jí bude víc tak se zlobit nebudu. Jsem opravdu moc rád,že se tam nakonec jelo. smajlík
13. 9. 2009 21:443
0 0
bobac:trošku ses překlepl ale nevadí.Spíš se pozastavím nad těmi mínusy od bezp.delegáta.Kritizovat moc šotoliny mi přijde nemístné.Šotoliny jen víc!!A že pořadatel našel pochopení pro občany je jen dobře i když třeba musel upravovat harmonogram je jejich další plus.Pokud nebude souhra fungovat bude to špatně.Na to by taky měli delegáti taky brát ohled a ne jen trvat na regulích!
13. 9. 2009 21:494
0 0
V pripade bezpecnostniho delegata jsem zastancem radikalniho reseni :-D
13. 9. 2009 21:585
0 0
My vzadu jsme to ani nezaregistrovali. Dozvěděl jsem se to až po závodech. Pochybuji,že někdo z jezdců na to nadával. My jsme je omezovali celý den tak nás ta chvilka nezabila. Já jsem se nepřeklepl,to samosmajlík .
14. 9. 2009 19:276
0 0
Kdo trošku sleduje,jak s náma páni kluci z opletalky posledních několik let jednají,tak se hodnocení nemůže divit. Snad se jen pousmát a doufat že pan František bude ještě několik let vymýšlet úsměvné a humorné,jemu vlastní,nesmyslné a scestné hodnocení. Jen čekám,kdy se začnou v mínusovém hodnocení objevovat jména mu nesympatických a podle něj rally škodlivých lidí. Kluci svazáci se už hezkou řádku let snaží Vyškováky poslat do kolen a přinutit je už nikdy nic nepořádat a sakra se jim to vůbec nedaří. Víte jak je to musí srát???? Tak aspoň pan František musel hodnocení okořenit o další úsměvné body.... smajlíksmajlíksmajlík
14. 9. 2009 19:327
0 0
šotolinu nebrar, zlatej asfaltsmajlík
14. 9. 2009 19:458
0 0
Kopec_:schválně se zeptej jezdců,který povrch mají radši.Vsadím koňa se sedlem,že šotku.smajlík
15. 9. 2009 12:599
0 0
Sotolina, fuj, dyk to nici auta smajlík A co ten cutovaci prikop co sem videl na videu, jaktoze nebyl vylitej asfaltem, dyk to je o poloosu smajlík

Preruseni RZ z civilnich duvodu chapu, proc napr. nenaplanovat harmonogram tak, aby ten jeden bus, co do tech vidlakovu jezdi, moh mezi prujezdama normalne jet? Dnes je zvykem z "bezpecnostnich duvodu" hodne veci (i daleko horsi, mimo rally), mezi nima i uzavreni trati 2 hodiny pred prvnim prujezdem a jeji otevreni pul hodiny po poslednim. Driv otvirak vyrazel na trat hned za poslednim soutezakem a my hned za nim, dnes si na to ten otvirak asi musi podavat pisemnou zadost, jinej duvod me nenapada. Otevrit trat mezi prujezdama je dnes skoro kacirska myslenka smajlík
15. 9. 2009 15:3010
0 0
Zrovna ve Vyškově ta šotolina autu ublížit nemohla. Horší to bylo v Luřičkách,ale záleží na jezdci jak rychle tam pojede. Myslím,že nejsem sám,komu se šotolina líbí. Jinak cutovací příkop si dělají jezdci sami. Má se jezdit po asfaltu. Kdo chce mimo cestu,musí počítat s tím,že se může něco stát. já jsem pro to aby se do zatáček natloukly kolíky a hotovo. Jednou je to prává 5 tak proč z ní dělat trojku. My s dvoukolkama pak akorát sežíráme bordel a to i v místech,kde se krásně dalo jet po asfaltu.
15. 9. 2009 16:4311
0 0
Ono by možná stačilo tam dát pár betonových zátarasů.A stačilo by jen na začátek zatáčky,pak už to cutnout stejně nejde.Tolik by to nestálo a byl by klid i s místními či ochránci přirody.
15. 9. 2009 19:5712
0 0
Teď už na to nadával i Petr Brynda. Říkal,že za chvíli budou jezdit celými auty mimo cestu a hlavně to dělají v nesmyslných místech.
15. 9. 2009 20:4513
0 0
To bobac
Že se katuje na RZ mi sice vadí,ale ješte se to tak trošku dá pochopit. Co mi ale hlava nebere,jsou rozježděné krajnice na přejezdech. Nechápu....
15. 9. 2009 20:5114
0 0
bobac:jestli máte možnost to pořadatelům navrhnout,zkuste to.Jeden betonek před zatáčkou odradí celé startovní pole.A pojedou to co ostatní.Čili když to bude L5 nebude to cutem L3, betonek je dost pevný na to aby odradil i velmi silné nátury.Jen můj názor,ale myslím,že by mohl zafungovat.
15. 9. 2009 21:5215
0 0
Když jsem jel kdysi dávno Semperit Rally, tak místní rakouští zemědělci používali v obraně proti rozorání svých pozemků klády. Ne podél, ale napříč, tedy směrem k středu zatáčky. Nikdo si netroufnul katovat...
15. 9. 2009 21:5316
0 0
Mohla by to zkusit asociace,ale to jsou samí čtyřkolkářismajlík . Pro nás vzadu je to opravdu hodně nebezpečné. Zkusím to.
15. 9. 2009 22:0517
0 0
Ještě musím dodat, že pořadatelé odvedli vynikající práci, za těch pár dnů, které měli na uspořádání soutěže, je to vynikající výkon. Samozřejmě, že nějaké "mušky " by se našly, ale jsou naprosto nepodstatné a to znova zopakuji, naprosto nepodstatné vzhledem k celkové hospodářské situaci v našem státě, pseudopodpoře ze strany FASu a nutnosti hledání nového generálního partnera.
Kdo zažil servisní zónu v Telči, tak si v Komořanech musel libovat. Tratě odpovídaly časovému horizontu na přípravu,žádný zásadní problém nenastal.
Výtky pana XY není třeba řešit, ten už je bohužel zcela mimo mísu,typický příklad, kdy je promeškán vhodný čas pro důstojný odchod.
Doufejme v zařazení Vyškova i pro rok 2010. Já bych to velmi uvítal.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!