15. 9. 2009 08:30 − 3201× − 0

Lausitz Cup – druhé kolo, další body

Druhé kolo Lausitz Cupu, které bylo zpraženo s 24. Rajdem Karkonoskim skončilo.

Druhé kolo Lausitz Cupu, které bylo zpraženo s 24. Rajdem Karkonoskim skončilo. Uběhl nějaký čas, a tak je doba pro sumář a hodnocení jezdců. Celkem 24 posádek z Polska, České republiky a Německa bylo klasifikováno ve druhém kole Lausitz Cupu.

Frank Richert, Matthias Prillwitz zvítězili s legendárním rallye vozem Ford Escort Cosworth. Odjeli z města Jelenia Góra s plným počtem bodů za vítězství v absolutní klasifikaci a ve skupině 5. Jako druhé bodovalo německé Audi TT, jen 0,2 sekundy za vítězi. Což je malý časový úsek s ohledem na celkový dosažený čas vítěze, který také ukazuje dramatičnost „soubojů“ na trati. Na 3. místě dovezli svoje Mitsubishi Lancer EVO V Enrico Bühll, navigovaný Danielem Ellmerem, za což obdrželi 15 bodů v absolutní klasifikaci a stejný počet bodů ve skupině.

S ohledem na absenci lídra absolutní klasifikace a to Radka Mifky, byl nejlepším Čechem Václav Donát se spolujezdcem Janem Krečmanem – známém také jako ředitel Thermica Rally. Donát s Krečmanem získali těžce vybojované vítězství ve velmi početné třídě 4 a dosáhli na 4. místo v absolutním pořadí. Hvězdami na první rychlostní zkoušce byli Teodor Stolarek s Agnieszkou Moskalovou se starou Suzuki Swift. Dosáhli druhého času na první RZ, jen 0,5 sekundy za vítězem této rychlostní zkoušky. Průměrná rychlost této posádky byla 90 km/h, takže se dá jistě hovořit o velice dobrém výkonu starého Swiftu. Štěstí nepřálo polským favoritům. Ani Abram, a ani Tomek Trembicki nedojeli do cíle. Nejrychlejší polskou posádkou v Lausitz Cupu v Rajdu Karkonoskim byli pravidelní účastníci poháru – Łukasz Ryznar a Michał Jucewicz s Oplem Kadett. Obsadili 5. místo v absolutním pořadí a druhé místo ve skupině 4, právě za zmiňovaným Václavem Donátem.


Foto: www.rajdowypuchar.pl

Rally byla úspěšná pro vítěze skupiny 3 – Michała Kochanowského-Larena a Marcina Celińského na voze Citroen C2 VTS, podařilo se jim totiž zopakovat jejich úspěch z Rally Thermica Lužické hory, a jsou tudíž ve vedení skupiny 3 v Lausitz Cupu. Olek Jaroszewicz a PaweŁ Tarapacki poničili zadní nárazník na svém Peugeot 206 a stejně jako na české rally, obsadili 2. místo ve skupině 3 a jsou tím druzí v celkovém pořadí se 34 body. Třetí pozice v poháru náleží Przemkovi Obajtekovi a Jakubovi Wróbelovi s Hondou Civic (30 bodů). Na cílové rampě Lausitz Rally v Německu poznáme vítěze Lausitz Cupu ve skupině 3. Po dvou závodech Lausitz Cupu vede ve skupině 4 již výše zmiňovaný Václav Donát a Jan Krečman – 40 bodů, druhý v pořadí je Klaus Teichmann a Hunter Friedmann s Nissanem Almerou Kit Car – 21 bodů a třetí jsou Sławomir a Krzysztof Kurdyśovi s Renaultem Clio – 18 bodů.

O 4. posádce, která nebyla klasifikována v prvním kole Lausitz Cupu, se musíme také zmínit. Łukasz Ryzna a Michal Jucewicz si s vozem Opel Kadett vybojovali 17 bodů. Rodinné duo Andreje a Blažeje Czekana získalo s Hondou Civic 15 bodů a Krzysztof Zelek s Michalem Kasinou na Renaultu Clio 10 bodů. Ve třídě 2, Jiří Křišťan a Martin Vrzal na historickém voze ŠKODA 110L Rallye dosáhli výše než Ronny Teichmann s Nissanem Micra. Ronny získal 17 bodů a má 32 bodů v Lausitz Cupu. Dalšími posádkami v pořadí ve třídě 2 jsou Čech Zdeněk Václavík navigovaný Petrem Brodím s vozem ŠKODA Felicia, Tomasz Michalski s Lechem Kaczmarkem na voze Suzuki Swift a Bogumil Klimiuk s Markem Kaczmarkem na voze Nissan Micra.


Foto: www.rajdowypuchar.pl

Rajd Karkonoski byl velice dlouhý pro rallyové vozy ve třídě 1, třídě pro vozy s motory do 1 000 ccm. Mohli jsme obdivovat drahokamy minulosti – tedy hlavně souboj mezi Trabantem a „Maluchem“. Diametrální rozdíl výkonů motorů (cca 40 proti 75) dělal souboj o hodně zajímavější. Nehledě na to, že bratři Wolski vybojovali druhé místo a „pojeli“ dva Trabanty. A dalším velikým úspěchem tohoto starého rallyového vozu bylo dosažení cíle vůbec, obzvláště když mnoho novějších a technicky vyspělejších vozů odpadlo skoro na každé rychlostní zkoušce. Ve třídě 1 zvítězili Thomas Grimm s Danielem Erhardtem na Trabantu P601 – 20 bodů. Druzí Marcin a Marek Wolski – Fiat 126p – 17 bodů. Třetí Rafael Eckl a Jens Krajewski – Trabant P601 – 15 bodů. 4. Martin Christ a Timo Krajewski – Trabant P601 – 12 bodů. Po druhém kole Lausitz Cupu je minimální, tedy jednobodový rozdíl v pořadí mezi bratry Wolski a Rafaelem Eckelem s Jensem Krajewskim.

Systém bodového hodnocení Lausitz Cupu podle ustanovení: 1. místo – 20 bodů, 2 – 17, 3 – 15, 4- 12, 5 – 11, 6 – 10, 7 – 9, 8 – 8, 9 – 7, 10 – 6, 11 – 5, 12 – 4, 13 – 3, 14 – 2, 15 – 1 bod.


Foto: www.rajdowypuchar.pl

Celkové výsledky Lausitz Cupu – 24. Rajd Karkonoski

1. Frank Richert Matthias Prillwitz Ford Escort Cosworth 20
2. Eric Karlsson Karina Hepperle Audi TT 8 N 17
3. Enrico Bruhl Daniel Ellmer Mitsubishi Lancer Evo V 15
4. Václav Donát Jan Krečman Škoda Octavia 12
5. Łukasz Ryznar Michał Jucewicz Opel Kadett 11
6. M.Kochanowski-Laren Marcin Celiński Citroen C2 VTS 10
7. Andrzej Czekan Błażej Czekan Honda Civic 9
8. Aleksander Jaroszewski Paweł Tarapacki Peugeot 206 8
9. Klaus Teichmann Hunter Friedmann Nissan Almera Kit 7
10.Sławomir Kurdyś Krzysztof Kurdyś Renault Clio 6
11. Krišťan Jiří Martin Vrzal Škoda 110 L Rallye 5
12. Krzysztof Zelek Michał Kasina Renault Clio 4
13. Ronny Teichmann Rene Tonn Nissan Micra 3
14. Mark Muschiol Claudia Harloff Renault Clio Ragnotti 2
15. Przemek Obajtek Kuba Wróbel Honda Civic 1
16. Zdenek Václavík Petr Brixi Škoda Felicia
17. Tomasz Michalski Lech Kaczmarek Suzuki Swift
18. Thomas Bohem Nico Lehmann Opel Astra
19. Thomas Grimm Daniel Erhardt Trabant P 601
20. Bogumił Klimiuk Marek Kaczmarek Nissan Micra
21. Marcin Wolski Marek Wolski Fiat 126p
22. Marek Haczyk Sławomir Haczyk Opel Corsa GSi
23. Rafael Eckl Jens Krajewski Trabant P601
24. Martin Christ Timo Krajewski Trabant P601


Foto: www.rajdowypuchar.pl

Pořadí ve třídách po 24. Karkonoski Rally:

Třída 5:

1. Frank Richert / Matthias Prillwitz – Ford Escort Cosworth 20
2. Eric Karlsson / Karina Hepperle – Audi TT 8 N 17
3. Enrico Bruhl / Daniel Ellmer – Mitsubishi Lancer Evo V 15

Třída 4:

1. Václav Donát / Jan Krečman – Škoda Octavia 20
2. Łukasz Ryznar / Michał Jucewicz – Opel Kadett 17
3. Andrzej Czekan / Błażej Czekan – Honda Civic 15
4. Klaus Teichmann / Hunter Friedmann – Nissan Almera Kit 12
5. Sławomir Kurdyś / Krzysztof Kurdyś – Renault Clio 11
6. Krzysztof Zelek / Michał Kasina – Renault Clio 10
7. Mark Muschiol / Claudia Harloff – Renault Clio Ragnotti 9
8. Thomas Bohem / Nico Lehmann – Opel Astra 8

Třída 3:

1. Michał Kochanowski-Laren / Marcin Celiński – Citroen C2 VTS 20
2. Aleksander Jaroszewski / Paweł Tarapacki – Peugeot 206 17
3. Przemek Obajtek / Kuba Wróbel – Honda Civic 15
4. Marek Haczyk / Sławomir Haczyk – Opel Corsa GSi 12

Třída 2:

1. Krišťan Jiří / Martin Vrzal – Škoda 110 L Rallye 20
2. Ronny Teichmann / Rene Tonn – Nissan Micra 17
3. Zdenek Václavík / Petr Brixi – Škoda Felicia 15
4. Tomasz Michalski / Lech Kaczmarek – Suzuki Swift 12
5. Bogumił Klimiuk / Marek Kaczmarek – Nissan Micra 11

Třída 1:

1. Thomas Grimm / Daniel Erhardt – Trabant P 601 20
2. Marcin Wolski / Marek Wolski – Fiat 126p 17
3. Rafael Eckl / Jens Krajewski – Trabant P601 15
4. Martin Christ/Timo Krajewski – Trabant P601 12

Zbývá poslední kolo Lausitz Cupu v tomto roce – německá jubilejní desátá Lausitz Rallye, která se pojede v okolí Boxbergu. Tato rally je hodně známá pro české a polské fanoušky a je atraktivní, což dokazuje vysoký počet diváků okolo trati. Více informací o této rally naleznete již brzy na serverech www.lausitzcup.pl a www.lausitzcup.eu.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!