Šumavu chceme opět v únoru na ledu a sněhu

Dva vozy na startu, dva vozy v cíli. Plzeňská stáj Klub Fox Racing si letošní Mogul Šumava Rallye pochvaluje.

Dva vozy na startu, dva vozy v cíli. Plzeňská stáj Klub Fox Racing si letošní Mogul Šumava Rallye pochvaluje. A to přesto, že především šéf týmu Milan Liška sahal až do závěrečné sekce po lepším umístění. A nebýt souboje s chřipkou, mohl Marcel Tuček dovést Škodu Fabia RS 1,9 tdi do cíle také na lepším místě.

Plzeňská stáj, která ohlásila koncem sezony 2004 premiéru dieselové fabie právě do Klatov, slovo splnila. I když mechanici měli v posledních týdnech práce až nad hlavu. Fabia sjela se startovní rampy s Marcelem Tučkem za volantem. Ovšem domažlický jezdec zažil dva dny trápení. Ani ne tak s novým soutěžních vozem, ale sám se sebou.

„Trápila jej už od předchozího víkendu pořádná chřipka. Byl to od něho heroický výkon, že fabii vůbec dovezl do cíle. Nechtěl navíc přerušit pravidelnou účast v klatovské rallye. Startoval tady totiž po třiadvacáté v řadě za sebou,“ uvedl Milan Liška. Tuček dokončil rallye jako třiačtyřicátý absolutně.

Liškovi klatovská soutěž na sněhu a ledu seděla. Od první rychlostní zkoušky se mu za volantem vozu Mitsubishi Lancer EVO VII dařilo. Postupně se stále více prokousával kupředu a před závěrečnou sekcí byl dvanáctý v absolutním pořadí a zdálo se, že si jede pro nejlepší výsledek v kariéře na „Šumavě“. Jenže kvůli technickému problému s autem od 18. rychlostní zkoušky pořadí neudržel a klesl na sedmnácté místo.

„Krátce po startu erzety na Škůdře ztratil motor výkon. Myslel jsem, že se porouchalo turbo. Ale problém byl v prasklém sběrači výfuku čili v součástce za pár eur,“ řekl Milan Liška. „Jinak nám jízda na gumách s hroty vyhovovala. Auto se dalo vést podobně jako na šotolině. A to jsem měl vždycky rád. Už od dob, kdy jsem jezdil soutěže typu cross country s patrolem. Jen první den se nám volby gum nepovedla. Nasadili jsme širší, druhý den jsme přešli na vyloženě úzké obutí a bylo to lepší.“

Klatovským pořadatelům se dva předchozí ročníky soutěže příliš nevydařili. Sklízeli kritiku téměř od každého. Letos ale pro ně má Liška jen slova chvály. Líbili se mu mimo jiné nově vytvoření rychlostní zkoušky i to, že podnik běžel bez zádrhelů.

„Některé úseky nebo celá erzeta byly zcela nové. Jinde pořadatelé spojili staré tratě, ale pokaždé ku prospěchu věci. Zkušený Hermann Gassner označil soutěž jako krásnou, ale i obtížnou,“ prohlásil Liška. „Dobrá byla i organizace podniku, odpovídala požadavkům na podnik evropského šampionátu.“

Mogul Šumava Rallye se letos posunula v kalendáři blíže k začátku roku. Liška a celý jeho tým míní, že pořadatelé tak udělali dobře. „Sněhová rallye je správný krok. Přejeme si, aby termín zůstal i pro další rok. Ukázalo se, že to týmům nedělá žádné zásadní starosti. A finančně byl letošek levnější, nemuseli jsme mít k dispozici tolika gum jako v předchozích letech. Teď už mají vlastně všichni podvozky na sníh, a tak nevidím problém, aby se nejelo za rok zase na sněhu na začátku roku,“ doplnil Milan Liška.

Komentářů celkem: 2
24. 2. 2005 09:00
0 0
Ano, souhlasím, Šumava byla tentokrát opravdu moc dobrá. A to jak po stránce organizace, tak i co se týče sportovních výkonů. Milan Liška byl pro mne jedním z nejpříjemnějších překvapení. Jel opravdu pěkně.
24. 2. 2005 10:25
0 0
Šumava byla letos super!!!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!