Vlastimil Resl - eWRC.cz
29. 9. 2009 20:48 − 3029× − 14

Václav Kopáček otevřeně o Kramolínu

Loňský vítěz třídy H2 Václav Kopáček si jako západočeský patriot nemohl nechat ujít start na populárním „Kramolíně“.

Loňský vítěz třídy H2 Václav Kopáček patří k nejvýraznějším postavám Rallye Cupu a jako západočeský patriot si nemohl nechat ujít start na populárním „Kramolíně“. Soutěž pro něj sice skončila vinou technické závady předčasně již v závěru sobotní etapy, přesto však má o čem povídat. A činí tak s otevřeností sobě vlastní.

O uplynulém víkendu se Váša Rally Team zúčastnil svého domácího podniku – IC West Historic Nostalgie Rally. Co pro Tebe tento podnik znamená?

„Tento podnik je pro mě, jak už jsem se před časem zmínil ve svém profilu, ryze domácí soutěží a vždy se na ní s mým navigátorem Vendou Duškem alias „Čurdou“ nesmírně těšíme. Máme zde hodně příznivců, držících nám palce po celou sezónu. Tady se jim můžeme předvést na domácí půdě a oni za námi nemusejí cestovat mnohdy i stovky kilometrů daleko.“

Jak hodnotíš organizaci a tratě letošního ročníku? Mohl bys je porovnat s předchozími podniky Rallye Cupu?

„Organizace letošního ročníku byla na nejvyšší úrovni a nejlepší vizitkou jsou minimální časové prodlevy, pochvalná slova mnoha spokojených posádek a koneckonců i početné divácké kulisy, lemující celou trať letošní IC WEST HISTORIC NOSTALGIE RALLYE.

Celý výbor v čele s Danem Krobem, Milanem Tomáškem, Standou Šelmátem, Mildou Šiplou a dalšími, odvedl podle mě vynikající práci při přípravě, ale i v průběhu samotného závodu. Pro většinu autosportu zasvěcených lidí není toto ovšem ničím novým, o čemž svědčí počet přihlášených posádek na každý ročník soutěže, pořádané RKHA.

Tratě letošního závodu dokonale prověřily přípravu aut i řidičské umění všech zúčastněných. O tom, že to byla velice náročná soutěž, svědčí množství odstoupivších posádek – včetně nás – ať už na technickou závadu, nebo z důvodu havárie. Naštěstí se většina nehod podle dostupných informací obešla bez vážnějších zranění. Škody na autech sice nejsou zanedbatelné, ale všichni své plechové miláčky určitě brzy opraví, abychom se opět mohli setkat na dalším podniku v Kralovicích.“

Před časem se diskutovalo o možnosti situovat centrum soutěže na blovické náměstí. Víš proč z toho nakonec sešlo a jaký je Tvůj názor na celou situaci?

„Informace o umístění centra IX. IC WEST NOSTALGIE HISTORIC RALLYE k nám do Blovic potěšila nejen mě, ale i velké množství příznivců automobilového sportu v tomto městečku, ležícím dvacet kilometrů jižně od Plzně. Sám vím, že například Milda Šipla měl přislíbenu jak materiální, tak i finanční podporu od několika firem přímo v Blovicích a okolí. O to větší bylo zklamání, když jsem se dočetl v jednom výtisku „Blovických novin“, že rada města tuto akci neschvaluje a zamítá v plném rozsahu. Nepřísluší mi komentovat, proč se rada města rozhodla tuto akci nepodpořit, ale myslím si, že toto rozhodnutí mělo více negativních dopadů. Pominu účast a prezentaci vyloženě domácích třech posádek VÁŠA RALLY TEAMU, posádky z MČR ve sprintrally Honza Sýkora – Martina Škardová, a koneckonců také posádek „Gejša Rally Teamu“. Město Blovice se totiž mohlo po několikaletém půstu opět prezentovat jako středisko motoristického sportu a navázat na mnohaletou tradici v pořádání takovýchto akcí. Rozhodně nelze opomenou ani finanční ztrátu místních restaurací, hotelů, ubytoven, nákupních center, čerpací stanice a dalších. Vždyť účast 136 posádek už není zanedbatelný počet návštěvníků. Doplňme je o dva až tři mechaniky, doprovod a každý si snadno dokáže spočítat alespoň přibližný počet lidí, které je zapotřebí někde ubytovat, občerstvit atd…“

Za Váša Rally Team se v soutěži představily tři posádky. Zkus jejich výkon zhodnotit.

„Každý, kdo sledoval on-line výsledky závodu, jistě postřehl, že do nedělní etapy už nenastoupil zelený golfík posádky Václav Kopáček – Václav Dušek. Na startu poslední sobotní RZ (Švihovská) nám něco křuplo v převodovce a bylo po závodě. Erzetu jsme sice ještě pomalu dojeli, ale na výměnu převodovky už bylo málo času.

To další dvě posádky nám dělaly radost. Tomáš (Jerry) Feja s Honzou Lašťovkou v červeném golfíku, si po vynikajícím výkonu dojeli pro druhé místo ve třídě H2 a patnáctibodovým ziskem se zařadili mezi kandidáty na celkové prvenství ve třídě v letošním seriálu Rallye Cupu.

Třetí týmová posádka ve složení Tomáš Matík – Pepa Jagerčík se Škodou Favorit si vybrala notnou dávku smůly v sobotu, kdy ztratili na rychlostní zkoušce víčko od chladiče a tím, že jim vylítala voda, stáli asi čtyři minuty na vložce. Projevili však touhu závodit, vodu sehnali, dolili a dál se prali s ostatními ve třídě o co nejlepší výsledek. V žádném případě nezklamali a nutno dodat, že obě posádky se zařadily mezi jezdce, kteří diváka i sebe baví nejen rychlou jízdou, ale i atraktivními průjezdy zatáček.“

Čtvrtá týmová posádka – tvůj syn a Petr Picka – se na startu neobjevila. Z jakého důvodu a uvidíme ji ještě letos na trati?

„Syn Venda s Petrem Pickou odjíždějí ve středu na předposlední závod letošního ročníku MČR v rallysprintech do Jeseníků, a tak jsme se po dohodě s majitelem JŠ Racing, který tuto posádku velice podporuje, rozhodli, že letošní Kramolín Wenda nepojede. Nepopírám, že šlo rovněž o finance a eventuální poškození auta, na jehož opravu by nezbylo moc času.

Touto cestou bych rád poděkoval Wendovi a klukům z našeho servisního týmu (Hery, Pegas) za perfektní servis. Nalítali se za námi dost kilometrů a ještě stačili pomoci i jiným, potřebujícím tuto pomoc. Takže kluci, ještě jednou: DÍKY.“

Po skončení soutěže jsi byl iniciátorem protestu na vítěze třídy H2 Petra Koubu. Chceš se k celé události vyjádřit?

„Nevím, jestli je výraz „iniciátor“ tím pravým, nicméně pravdou je, že jsem byl první, kdo udělal veřejně to, o čem spousta lidí jen remcá, ale skutek utek. Po domluvě s dalšími jezdci v naší třídě H2, jsme se na protest složili a po závodě jej opravdu podali. Šlo o podezření, že Petr Kouba má ve své zastavě motor o vyšším obsahu, než bylo uvedeno v přihlášce. Toto podezření umocňovala informace, že ten silnější motor tam opravdu je. Po složení kauce byla zastava Petra Kouby zavezena do dílny na demontáž hlavy a po změření válce a zdvihu se tento protest ukázal jako neoprávněný. Čili Petr Kouba jede čistý motor a jestliže jej budeme chtít předhonit, musíme buď přidat, nebo si pořídit zastavu.

Ačkoli byl tento protest nakonec neoprávněný, rád bych vzkázal všem, kteří mají pochybnosti o soupeřově technice: přestaňte si někde, třeba v servisu, nebo u piva, stěžovat, jak tamten, nebo tenhle jede podvod, ale jestli jste o tom podvodu přesvědčeni, tak udělejte totéž jako my. Složte se na protest a uvidí se. Nás to sice nějaké peníze stálo, ale máme všichni jasno. Jinak si budou ti, co opravdu podvádějí, dál z nás ostatních dělat srandu a proč taky ne, když on se stejně nikdo oficiálně neozve.

Ale oni už se ozvali a nebudu zastírat, že se ozvali naposledy. Jsou ještě další pochybnosti…“

Jaké plány má Váša Rally Team do závěru letošní sezóny, případně do té následující?

„Náš VÁŠA RALLY TEAM má letos v plánu odjet ještě poslední závod v Rallye Cupu v Kralovicích, kde se bude rozhodovat o vítězi třídy H2.

Chtěl bych touto cestou pozvat co nejvíce diváků, protože ačkoli se zdá, že Vás nevidíme, tak velice dobře vnímáme Vaši podporu a jsme za ni moc rádi.

A příští sezóna? To dneska ještě nedokážu říct. Uvidíme. Nemůžu mluvit za kluky, ale myslím si, že jako spousta jiných se budeme potýkat s financemi a uvidíme, jestli ten souboj nakonec vyhrajeme.“

Komentářů celkem: 14
29. 9. 2009 20:581
0 0
Těch Blovic je škoda.

Jinak mladý Feja má asi školu mladého Venci, jak to nerve bokem, tak není spokojensmajlík Hezký pohled na jeho jízdu smajlík
29. 9. 2009 21:572
0 0
...Toto podezření umocňovala informace, že ten silnější motor tam opravdu je. Po složení kauce byla zastava Petra Kouby zavezena do dílny na demontáž hlavy a po změření válce a zdvihu se tento protest ukázal jako neoprávněný... této větě úplně nerozumím.???smajlík
29. 9. 2009 21:583
0 0
Já si myslím, že je dobře, že jste ten protest podali. Prostě jste měli podezření a tak jste udělali to, co jste považovali za správné. Správné se nakonec ukázal přesný opak a vy teď máte jistotu. Já doufám, že má-li někdo podezření i jinde, nebude o tom je kecat, ale rozhodne se k činům jako pánové z H2. Před rychlostí pana Kouby smekám.
29. 9. 2009 21:594
0 0
Tak patrně někdo měl "zaručenou" informaci, že tam je něco jiného. Dobře, že se to vyjasnilo.
29. 9. 2009 22:015
0 0
Taky nechapu tu vetu, kterou pise crumpl..
29. 9. 2009 22:036
0 0
Shacki: Jo tak takle bych to chapal..
29. 9. 2009 22:327
0 0
Troufnu si říct, že v Kramolíně to začalo a určitě se bude rozebírat i v Kralovicích. Těch pochybností mezi jezdci o poctivosti některých aut je dost.
29. 9. 2009 22:348
0 0
šotek: ...NEozvali naposledy.
30. 9. 2009 08:559
0 0
crumpl:Donesla se k nám (jezdcům ve třídě H2) zaručená informace, že Petr jede motor o obsahu 1500 cm3. Nechci tady komentovat od koho, ale faktem je skutečnost, že ta patnácka motor sice je v Petrovo autě, ale tréninkovém. A tady došlo k nedorozumění, které se nakonec vysvětlilo při podání protestu po závodech. A co se týká kauce, ta je stanovena v pravidlech pro letošní ročník Rallye Cupu, kde je přesně dán postup při podání protestu. Jinak nevím, co bych ještě mohl vysvětlit.
30. 9. 2009 09:3210
0 0
divím se , že jste sundavali jim hlavu , dnes se to dá změřit jinak moderní metodou jako na velkých závodech bez sundání hlavy nebo spodem ,sundat vanu . .
30. 9. 2009 19:1511
0 0
Ono je to fajn,až na to co si o tom myslí pan Kouba.Ale to je ,vyplývajíc z tohoto příspěvku nepodstatné.Chlapci,kdykoli máte pochyby,práskejte,možná,že se trefíte.
30. 9. 2009 19:2612
0 0
petrikpetrik: tohle není práskání. Je to protest dle pravidel a je dobře,že se prokázalo jak to s tím motorem je. Teď je klid a nikdo nemusí na nikoho koukat skrz prsty. Dívat se na Váša team jako na práskače je omyl. Spíš bych to viděl jako chování opravdových chlapů,kteří neposlouchají jedna paní povídala a nešuškají to za rohem dál. Dali do toho peníze a vyjasnili to. Tečka.
30. 9. 2009 19:3013
0 0
Podání protestu je legální a chlapský způsob, jak vyčistit vzduch. Vezmu svoje prachy a zjistím, jetli ten, který mi ujel je tak dobrej, nebo si "pomohl" nedovoleně. Když mám správnej čuch, tak lumpa vylejou a moje peníze mi vrátěj. Když se moje podezření nepotvrdí, jsou prachy v prachu, ale všichni vědí, že jsem to podal já a za tuto nedůvěru v soupeře i zaplatil. Co je nefér, jsou kecy po stranách. Zasmrádá to vzduch a háže špínu. Kopáček a spol přišli na to, že musej přidat na trati a pan Kouba má razítko na to, že jeho motor je čistej jak slovo boží. Pro mě OK.
30. 9. 2009 19:3614
0 0
Taky nemám rád řeči za zády.Věc se vyjasnila,někteři musí skousnout lepšího borce a makat na tom jak se mu přiblížit nebo ho pojet.A co já si pamatuji tak Zastavy byly opravdu PILY i s tim menším obsahem!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!