6. 10. 2009 17:27 − 3864× − 16

Liqui Moly Weekend of Champions

Poslední možnost natankovat své miláčky mají jezdci všech automobilových disciplín tento víkend ve Vysokém Mýtě.

A je tu opět definitivní konec sezóny 2009. Poslední možnost natankovat své miláčky mají jezdci všech automobilových disciplín tento víkend na autodromu ve Vysokém Mýtě. International Hill Climb Association, jako promotér mezinárodního seriálu závodů do vrchu KW Berg-Trophy, uzavírá tradičně sezónu při automobilové show nazvané 2°Liqui Moly Weekend of Champions. Pro jezdce, kteří se věnují celý rok převážně závodům do vrchu, je to velké zpestření na závěr sezóny a ve velkém počtu tuto možnost využívají. I tentokrát bude na startu stovka jezdců z České republiky, Polska, Slovenska a Rakouska, která si to rozdá v hodnocení svých tříd a poté v Superfinále o celkového vítěze závodu.

Mezi největší favority závodu se budou řadit zejména jezdci Liqui Moly Komvet Teamu. Největším esem ve startovní listině je slovák Igor Drotár, který bude startovat se svou skvěle připravenou Škodou Octavií WRC. Dalším členem týmu je absolutní vítěz letošního KW Berg-Trophy a Mistr střední Evropy Marek Rybníček, který bude startovat s výborně fungujícím Mitsubishi Colt Evo 550. Hvězdnou trojici tohoto týmu doplňuje David Komárek, který bude na této akci speciálně startovat s další Škodou Octavií WRC. Další favorité závodu se rekrutují ze skupiny formulových vozů a sportovních prototypů. V loňském závodě si výborně vedl Josef Peták s francouzským speciálem Jema 360 GT. Tentokrát ve Vysokém Mýtě bude s tímto vozem startovat další výborný pilot a to brňák Marek Fried. Vladimír Vitver znovu osedlá prototyp Radical SR3, s jeho Lotusem WR9 vystartuje v barvách SVC Motorsport Náchod premiérově Jan Čermák. Konkurenci bude určitě chtít pozlobit Martin Novotný s dalším prototypem Ligier JS49, formulový jezdci Aleš Mlejnek (Opel Lotus), Miloš Zmeškal (Reynard F3000) či Radek Krakovič (NF Fiks). Velké překvapení mohou přinést do výsledků oba přihlášení vozy Caterham CSR 260 Zbyňka Passera a Martina Čábely. Velmi těžkou obhajobu loňského vítězství bude mít Mistr Evropy v závodech do vrchu 2007 slovák Peter Jureňa s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX.

Zamíchat pořadím mezi nejlepšími bude určitě chtít Roman Bubla a jeho dublér Martin Zeman na silném voze Mitsubishi Lancer Evo VI, Jiří Špalek a Drahoslav Šubert (oba Mitsubishi Lancer Evo IX), Peter Vahančík (Mitsubishi Lancer Evo VIII), rakušan Siegfried Buchegger (KTM X-Bow), Antonín Daniel (BMW M3 VPT) či loňský třetí jezdec absolutního pořadí Radim Mach (Suzuki Swift GTi). Na startu bude mnoho dalších jezdců, kterým může okruhové závodění sednout lépe jak kopcové, takže se můžeme dočkat mnohých překvapení.

Jezdcům začíná víkend již v pátek administrativními a technickými přejímkami, které začínají souběžně s otevřením areálu autodromu od 17,00 hodin. Příjezd pro jezdce je určen bránou od letiště ve směru od Brna. Oba víkendové dny jsou závodní. Začátek je vždy od 8,00 hodin, v sobotu dopoledne se začíná tréninkovými jízdami, nedělní odpoledne vrcholí vyřazovacími boje o absolutní TOP 10. Pokladny pro návštěvníky jsou otevřeny vždy od 8,00 hodin a to obě, jak od města, tak od letiště. Závěrečné vyhlášení celého víkendu proběhne v neděli kolem 17,00 hodin. On-line výsledky z průběhu závodu mohou zájemci sledovat na webových stránkách www.berg-trophy.cz. Na těchto stránkách jsou i další informace k závodu či seriálu KW Berg-Trophy.

Komentářů celkem: 16
6. 10. 2009 19:371
0 0
IGOR DROTÁR JE FRAJER !!!!! smajlíksmajlíksmajlík
6. 10. 2009 20:272
0 0
Marek Rybníček je Frajersmajlík
6. 10. 2009 20:503
0 0
Pánové,tam je frajerů víc,hlavně v nižších třídách.To jsou největší střelci.
6. 10. 2009 21:494
0 0
hlavne za ty hlašky http://www.youtube.com/watch?v=K6TTdbQu35M tim sem si ho oblíbil

( je to z ewrc fora - vlakono o RBR - autor kozy00 - dik za tenhle odkaz)
6. 10. 2009 22:245
0 0
nevím nepříjde mě nějakej Rybníček jako frajer
7. 10. 2009 10:476
0 0
Normálně je to FPČ,ale tentokrát juknu na výsledky,sem zvědavej na ty Caterhamy a ten Radical,docela se divím,že to někdo pořídil až ted...Ty auta,sem poprvé viděl na angl.TV asi před 8lety a už tenkrát sem věděl,že to bude pecka!!
Malá váha,velkej výkon,min.náklady...
Mám pocit že ti co jedou,sou i přímo dovozci?Min o Zbyndovi Passerovi,vím,že je to velkej guru Caterhamu..viděl sem ho někde na videu stopro.
odkaz na stránky:
http://www.ibs.sipit.cz/index.php?p=radical
Tak konečně tyhle hračky u nás!
7. 10. 2009 11:437
0 0
Více o tom Radicalu je v jednom pořadu od primy-autosalon:
http://prima.stream.cz/category/162/328484/?autoplay=1
...je to reportáž až na konci,posledních 5min...Masakr placka,lze to mít hlavně i na spz,docela bych se bavil s tímhle jezdit v normál provozu...smajlík
Poprvý sem to viděl letos na ZAV v Berouněsmajlík
kirra
7. 10. 2009 13:098
0 0
willy2.O - caty u nás už jezdí pěknou dobu..jen to že jsou teď víc "mediálně vidět" je zásluhou právě Zbyňka a taky pana Bartoše, který je dovozcem. A mimo to taky spousty dalších, kteří jezdí Academy anebo Light weight...konečně už v čechách!
Jsou to skvělá auta a myslím že hodně lidí by bylo překvapeno, jak zamete na suchém asfaltu ketík doslova s čímkoliv pod 10 megasmajlíksmajlík
7. 10. 2009 14:049
0 0
JJ to se ví,že sou hodně rychlé,osobně mi třeba CSR260 přijde už fakt jen na závody-to je šílenost..mít 260ps v nějakých 500kgsmajlík)
...Musím říct,že ještě s mým kamarádem mě napadl stejný projekt-závodění s Caterhama" pár let zpět už...Inspiroval mě tehdy pořad,už ani nevím jakej,jen vím,že byl anglickejsmajlík)Ta myšlenka se nabízela a pro mluví prostě navíc hrozně malá režie toho auta...a zároven neuvěřitelný svezení.
Bohužel není zatím ani na Caterham,jen na občasný závodění při ZAV..Takže,sme tu myšlenku nedokončily nějak a popravdě...Sem rád,že otcem tohodle závodění bude Zbyněk Passer tedy zřejmě...Našel sem ted to dvd s ním..Je na něm vidět maximální nadšení a myslím,že téhle malé automobilce udělal velkou reklamu a je to taková odměna za jeho úsilí...
Měl sem Clio Sport třeba a dovedu si představit,jak skvělý musí bejt zajezdit si v lehkým,zároven tak vyváženým autě navíc proklatě rychlím jako je Cat"právě...Někde sem četl,že i brzdy apod.vydrží dlouho,je to logiký,vychází to z konstrukce na tom autě se fakt nemá co opotřebovávat,věřím tomu,že i ty gumy sou na celou sezonu...dyt nic nevezou a brzdy nic nebrzdísmajlík)...
Musí to bejt neuvěřitelnej pocit řídit ho...opravdu ryzí potěšení a vždycky sem říkal,radši ubírat váhu,než přidávat koněsmajlík
Musím říct osobně preferuju rally,okruhy mě netáhnou...ale mít Caterham,klidně bych ho prubnul hned,pamatuju si z té angl.tv...ty táhlý smyky,nechá se to neuvěřitelně řídit plynemsmajlík
7. 10. 2009 14:1710
0 0
To auto je klenot...až jich tady bude jezdit mnohem víc a budou tím pádem občas i na prodej...a za čas za rozumnou prize snad,rád bych ho nasál,je to pecka a to sem se v něm ještě nesvezl...prostě vím,jak mě dostalo třeba to klíště,od kterýho taky nečekáš moc a pak se v něm dá ject neuvěřitelná pecka a je zábavný moc...Tohle musí bejt ještě o dva levely radosti dál,na vrcholu",věřím tomu...opravdu kus pěknýho potěšení,jestli sem se v Cliu šklebil radostí od ucha k uchu jak malej,co potom v tomhlesmajlíksmajlík
...a stačil by mi ten model se 120pssmajlík
Třeba to KTM X-Bow mě nebere a nevěřím tomu,že ten motor s turbem je dobrá volba v tom(určitě dík tomu,je to auto hůř ovladatelný)...a Radical je na mě až moc...to už je placka šílenásmajlík
kirra
8. 10. 2009 09:5411
0 0
willy2.0 : Svatá pravda!!!smajlík Máš mail? Takhle rozumně jsem tady už dlouho nikoho neslyšel mluvit! Je vidět že moc dobře víš, o čem to jesmajlík
8. 10. 2009 17:3812
0 0
mail na mě rennsport@seznam.cz
Rád pokecám,mám i plno fotek mazlíků co sem měl,ale Cat"zatím ještě žádnej,ale časem to jistě přijdesmajlík
Jinak sem se dneska prohraboval staršímy čísly jednoho časopisu o veteránech...Docela mě láká to,kdyby se našel nějakej pacient a stavěl repliky Š 130RS...to auto je jedna z mála škodovek,která se mě hrozně líbí a sem na ní pyšnej"...váha,něco přes 750kg..výkony okolo 115ps a víc ps a fantastická karoseriesmajlíksmajlík
8. 10. 2009 17:3913
0 0
Jinak mě mě pěkně ser..že sem zapoměl na tu akci v Letnanech co ted byla...mohl sem si Caty"prohlídnou pěkně zblízka zassmajlíksmajlík
9. 10. 2009 10:1414
0 0
Vaše komentáře mě moc těší, od roku 2006 se snažim šířit Chapmanovu myšlenku, že lehká, jednoduchá a přitom levná auta jsou budoucností Motorsportu, protože jsou dostupnější a levnější na provoz. Navíc radost z řízení Catu je nakažlivá. Jsem moc rád, že se Caterham Academy a lightweight challenge tak dobře chytly. Včera v Mostě jsme měli na posledních dvou závodech sezony třicet aut! Mj. i Ariely, KTM X-Bow, Kaipana, Radical, Lotus 2-Eleven.. Prostě paráda. Sledujte web http://www.caterhamacademy.cz a http://www.lightweight.cz a příště se přijdte podívat, rádi vás s Catem svezeme! Ještě jedno umoc diky za slova podpory, hodne to pro nas kolem Caterham Academy a premka Bartose znamena.
9. 10. 2009 15:3015
0 0
Já sem nevěděl Zbynku asi ještě dva roky zpět,že je tady takovej fanda Caterhamů...poprvý sem tě viděl na jednom dvd,kde musím říct,si nazval plno věcí správnejma výrazama a uměl to pěkně popsat...Popravdě vůbec snad poprvý,sem slyšel někoho tak pěkně mluvit..Původně mělo letět dvd z toho časopisu do koše,protože tuning mě nezajímá moc,ale jelikož sem na obrázku viděl Caterham a občas tam strčej i něco rozumnýho(aby si to nakonec pustily všichnismajlíkpustil sem to a docela kulturní zážiteksmajlík
Potom se mi povedlo,myslím loni,že sem jel spolu s Martinem Čábelou na Kladno,zachranovat jeho slick-kolo"na Civicu-páč za hodku měl startovatsmajlík...a během cesty sem se dozvěděl od něj,že ste přátelé a moc hezky tenkrát řekl jednu větu:Tomu Zbynovi by měli za tu reklamu kterou tady pro Caterham dělá a žije tím platit v tý AngliismajlíkTohle mě moc pobavilo a věřím tomu...je správný,že tady někdo takovej je,vlastně,že už je tady mnohem víc takovejch nadšenců.
U nás jezdí ještě plno nedoceněných aut,ale co tak sleduju posledních pár let je to čím dál lepší a lidi maj docela,už dobrý povědomí,chvíly to ještě potrvá než tady bude základna jako v Anglii,kde končej snad všechny různý limit.edice aut...ale je to na dobrý cestě,i kvůli lidem jako si ty a tvý přátelé.
Já zastávám názor,že když je někdo šikovnej a jde si za snem musí se chválit,tak chválímsmajlík
Rád bych se mrknul na nějaký tvoje onboardy,nebo vůbec videa kde jezdíte v akci s Caterhamem...
Pokad něco máš,pošli mi SZ na mail..
Jsem z PHA západ,kdykoliv se rád přijedu kamkoliv na tu legendu podívat a pokad by mě někdo svezl,byla by to čest
a asi bych měl vánocesmajlíksmajlík
9. 10. 2009 15:3716
0 0
Jinak ten Lotus 2-Eleven to je hned druhý auto za Catem,který mě zajímá a klidně ten nepřeplnovanej...myslím,že má okolo 190ps,motor z T-Sporta Corolly..A vůbec všechny Lotusy sou fajn moc...třeba Elise musí bejt pecka a klidně ten 120ps jen..s tou váhou si to bude jen hrát.
Jak si řekl,není nad lehký auto...Nemusíš vymýšlet složitě větší brzdy,nežere to tolik,hravý...zábavný...vše je mín jakoby námáhaný a přitom auto agilní moc.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!