Liqui Moly Weekend of Champions
A je tu opět definitivní konec sezóny 2009. Poslední možnost natankovat své miláčky mají jezdci všech automobilových disciplín tento víkend na autodromu ve Vysokém Mýtě. International Hill Climb Association, jako promotér mezinárodního seriálu závodů do vrchu KW Berg-Trophy, uzavírá tradičně sezónu při automobilové show nazvané 2°Liqui Moly Weekend of Champions. Pro jezdce, kteří se věnují celý rok převážně závodům do vrchu, je to velké zpestření na závěr sezóny a ve velkém počtu tuto možnost využívají. I tentokrát bude na startu stovka jezdců z České republiky, Polska, Slovenska a Rakouska, která si to rozdá v hodnocení svých tříd a poté v Superfinále o celkového vítěze závodu.
Mezi největší favority závodu se budou řadit zejména jezdci Liqui Moly Komvet Teamu. Největším esem ve startovní listině je slovák Igor Drotár, který bude startovat se svou skvěle připravenou Škodou Octavií WRC. Dalším členem týmu je absolutní vítěz letošního KW Berg-Trophy a Mistr střední Evropy Marek Rybníček, který bude startovat s výborně fungujícím Mitsubishi Colt Evo 550. Hvězdnou trojici tohoto týmu doplňuje David Komárek, který bude na této akci speciálně startovat s další Škodou Octavií WRC. Další favorité závodu se rekrutují ze skupiny formulových vozů a sportovních prototypů. V loňském závodě si výborně vedl Josef Peták s francouzským speciálem Jema 360 GT. Tentokrát ve Vysokém Mýtě bude s tímto vozem startovat další výborný pilot a to brňák Marek Fried. Vladimír Vitver znovu osedlá prototyp Radical SR3, s jeho Lotusem WR9 vystartuje v barvách SVC Motorsport Náchod premiérově Jan Čermák. Konkurenci bude určitě chtít pozlobit Martin Novotný s dalším prototypem Ligier JS49, formulový jezdci Aleš Mlejnek (Opel Lotus), Miloš Zmeškal (Reynard F3000) či Radek Krakovič (NF Fiks). Velké překvapení mohou přinést do výsledků oba přihlášení vozy Caterham CSR 260 Zbyňka Passera a Martina Čábely. Velmi těžkou obhajobu loňského vítězství bude mít Mistr Evropy v závodech do vrchu 2007 slovák Peter Jureňa s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX.
Zamíchat pořadím mezi nejlepšími bude určitě chtít Roman Bubla a jeho dublér Martin Zeman na silném voze Mitsubishi Lancer Evo VI, Jiří Špalek a Drahoslav Šubert (oba Mitsubishi Lancer Evo IX), Peter Vahančík (Mitsubishi Lancer Evo VIII), rakušan Siegfried Buchegger (KTM X-Bow), Antonín Daniel (BMW M3 VPT) či loňský třetí jezdec absolutního pořadí Radim Mach (Suzuki Swift GTi). Na startu bude mnoho dalších jezdců, kterým může okruhové závodění sednout lépe jak kopcové, takže se můžeme dočkat mnohých překvapení.
Jezdcům začíná víkend již v pátek administrativními a technickými přejímkami, které začínají souběžně s otevřením areálu autodromu od 17,00 hodin. Příjezd pro jezdce je určen bránou od letiště ve směru od Brna. Oba víkendové dny jsou závodní. Začátek je vždy od 8,00 hodin, v sobotu dopoledne se začíná tréninkovými jízdami, nedělní odpoledne vrcholí vyřazovacími boje o absolutní TOP 10. Pokladny pro návštěvníky jsou otevřeny vždy od 8,00 hodin a to obě, jak od města, tak od letiště. Závěrečné vyhlášení celého víkendu proběhne v neděli kolem 17,00 hodin. On-line výsledky z průběhu závodu mohou zájemci sledovat na webových stránkách www.berg-trophy.cz. Na těchto stránkách jsou i další informace k závodu či seriálu KW Berg-Trophy.
( je to z ewrc fora - vlakono o RBR - autor kozy00 - dik za tenhle odkaz)
Malá váha,velkej výkon,min.náklady...
Mám pocit že ti co jedou,sou i přímo dovozci?Min o Zbyndovi Passerovi,vím,že je to velkej guru Caterhamu..viděl sem ho někde na videu stopro.
odkaz na stránky:
http://www.ibs.sipit.cz/index.php?p=radical
Tak konečně tyhle hračky u nás!
http://prima.stream.cz/category/162/328484/?autoplay=1
...je to reportáž až na konci,posledních 5min...Masakr placka,lze to mít hlavně i na spz,docela bych se bavil s tímhle jezdit v normál provozu...
Poprvý sem to viděl letos na ZAV v Berouně
Jsou to skvělá auta a myslím že hodně lidí by bylo překvapeno, jak zamete na suchém asfaltu ketík doslova s čímkoliv pod 10 mega
...Musím říct,že ještě s mým kamarádem mě napadl stejný projekt-závodění s Caterhama" pár let zpět už...Inspiroval mě tehdy pořad,už ani nevím jakej,jen vím,že byl anglickej)Ta myšlenka se nabízela a pro mluví prostě navíc hrozně malá režie toho auta...a zároven neuvěřitelný svezení.
Bohužel není zatím ani na Caterham,jen na občasný závodění při ZAV..Takže,sme tu myšlenku nedokončily nějak a popravdě...Sem rád,že otcem tohodle závodění bude Zbyněk Passer tedy zřejmě...Našel sem ted to dvd s ním..Je na něm vidět maximální nadšení a myslím,že téhle malé automobilce udělal velkou reklamu a je to taková odměna za jeho úsilí...
Měl sem Clio Sport třeba a dovedu si představit,jak skvělý musí bejt zajezdit si v lehkým,zároven tak vyváženým autě navíc proklatě rychlím jako je Cat"právě...Někde sem četl,že i brzdy apod.vydrží dlouho,je to logiký,vychází to z konstrukce na tom autě se fakt nemá co opotřebovávat,věřím tomu,že i ty gumy sou na celou sezonu...dyt nic nevezou a brzdy nic nebrzdí)...
Musí to bejt neuvěřitelnej pocit řídit ho...opravdu ryzí potěšení a vždycky sem říkal,radši ubírat váhu,než přidávat koně
Musím říct osobně preferuju rally,okruhy mě netáhnou...ale mít Caterham,klidně bych ho prubnul hned,pamatuju si z té angl.tv...ty táhlý smyky,nechá se to neuvěřitelně řídit plynem
...a stačil by mi ten model se 120ps
Třeba to KTM X-Bow mě nebere a nevěřím tomu,že ten motor s turbem je dobrá volba v tom(určitě dík tomu,je to auto hůř ovladatelný)...a Radical je na mě až moc...to už je placka šílená
Rád pokecám,mám i plno fotek mazlíků co sem měl,ale Cat"zatím ještě žádnej,ale časem to jistě přijde
Jinak sem se dneska prohraboval staršímy čísly jednoho časopisu o veteránech...Docela mě láká to,kdyby se našel nějakej pacient a stavěl repliky Š 130RS...to auto je jedna z mála škodovek,která se mě hrozně líbí a sem na ní pyšnej"...váha,něco přes 750kg..výkony okolo 115ps a víc ps a fantastická karoserie
Potom se mi povedlo,myslím loni,že sem jel spolu s Martinem Čábelou na Kladno,zachranovat jeho slick-kolo"na Civicu-páč za hodku měl startovat...a během cesty sem se dozvěděl od něj,že ste přátelé a moc hezky tenkrát řekl jednu větu:Tomu Zbynovi by měli za tu reklamu kterou tady pro Caterham dělá a žije tím platit v tý AngliiTohle mě moc pobavilo a věřím tomu...je správný,že tady někdo takovej je,vlastně,že už je tady mnohem víc takovejch nadšenců.
U nás jezdí ještě plno nedoceněných aut,ale co tak sleduju posledních pár let je to čím dál lepší a lidi maj docela,už dobrý povědomí,chvíly to ještě potrvá než tady bude základna jako v Anglii,kde končej snad všechny různý limit.edice aut...ale je to na dobrý cestě,i kvůli lidem jako si ty a tvý přátelé.
Já zastávám názor,že když je někdo šikovnej a jde si za snem musí se chválit,tak chválím
Rád bych se mrknul na nějaký tvoje onboardy,nebo vůbec videa kde jezdíte v akci s Caterhamem...
Pokad něco máš,pošli mi SZ na mail..
Jsem z PHA západ,kdykoliv se rád přijedu kamkoliv na tu legendu podívat a pokad by mě někdo svezl,byla by to čest
a asi bych měl vánoce
Jak si řekl,není nad lehký auto...Nemusíš vymýšlet složitě větší brzdy,nežere to tolik,hravý...zábavný...vše je mín jakoby námáhaný a přitom auto agilní moc.