Desetinka z Jeseníků (nepleťte si s desítkou)
Desetina sekundy. V hantýrce fotografů nejdelší čas udržitelný pevnou rukou bez stativu. U běžců na krátké tratě nepřekonatelný interval k novému rekordu. V životě zanedbatelný čas. Právě tato desetinka vstoupila do historie rally při AZ Pneu Rally Jeseníky 2009.
Do nádherného Šternberku nedaleko Olomouce, který je pověstný především mezi vrchaři, se sjeli v prvním říjnovém víkendu účastníci MČR ve sprintrally. Konal se tu předposlední závod seriálu, který mohl rozhodnout o některých titulech. S velkými ambicemi vyjela i realizační skupina Montcar Autosportu, protože dvojice Brynda – Palivec se chystala k útoku na titul v „áčkách“. Auto připraveno, několik sad nových pneu také. Jednoznačně se však předpokládalo, že budou připraveni také soupeři. K oběma největším se řadili Honza Dohnal a Luba Minařík. Bohužel, tomu druhému štěstí nepřálo. Jeho Fabii se nepodařilo připravit a uvést do takového stavu, aby tento mladý sympaťák mohl startovat.
Na start se tedy ráno postavili dva soupeři nejvážnější. Dvě auta s tak populárním znakem (mezi muži) na kapotě. Do R3 usedli Brynda s Palivcem a do S1600 Dohnal s Latifem. Od časného rána se rozpoutal na trati rally nelítostný boj. Díky lepšímu vstupu do soutěže získal Petr se Štepíkem mírný náskok, který zuby nehty udržovali. Honza s Billym tvrdě dotírali a stahovali. Až do předposlední erzety. Tu vyhrál Petr s náskokem, který vlil hodně do pohárů neděje ve stáji Montcar Autosportu. V posledním dějství se ale ukázal Honza Dohnal jako bojovník s velkým „B“. Do cíle se vřítil s náskokem právě té jedné desetiny sekundy a získal titul Mistra republiky ve skupině A. Dlužno doznat, že titul naprosto zasloužený. Proto patřil celý tým z Hluboše mezi první upřímné gratulanty. I na rampě Petr sportovně přiznal, že Honza byl prostě rychlejší. Oba pak svorně litovali, že nejel i Luba Minařík. Nemohu se zbavit dojmu, že mezi těmito špičkovými mladými jezdci panuje mimo erzety kamarádský a kolegiální vztah, který by jim mohl závidět nejeden profík.
To však nebylo jediné zakouzlení desetinky. Aby si tento víkend pořádně užila, dokázala od sebe oddělit i vítěznou posádku Štěpánek – Omelka a druhou Trněný – Pritzl. Prostě ve Šternberku to na destinku sekundy klaplo.
Smutným osudem týmu Montcar Autosportu pak bylo i odstoupení Jirky Sutra, který tentokrát místo večeře malinko uvařil Fabii. Naštěstí bez vážnějších následků. Lítost pak nad svým rozhodnutím nezúčastnit se této sotěže projevila i jindy nepostradatelná ženská posádka Vykydalová – Vyštejnová. Jejich telefonát, kterým nám své dojmy sdělily, byl jen dokreslením nepříliš veselé atmosféry tohoto víkendu v Jeseníkách pro tým Montcar Autosportu.
Musim autora zpucovat, sice pouziva pestry slovni obraty, ale obcas by to chtelo pospojovat ty jednoduchy vety do jednoho souveti, strasne spatne se to potom cte
Musim autora zpucovat. Pouziva pestry slovni obraty. To je chvalyhodny. Ale obcas by to chtelo pospojovat ty jednoduchy vety do jednoho souveti. Strasne spatne se to potom cte
Gogogo Brynďáku