2. 3. 2005 00:00 − 2828× − 25

Nová Škoda Fabia WRC 05 poprvé v Mexiku

Tým Škoda Motorsport nastoupí příští týden na start Mexické rallye s vozy Škoda Fabia WRC 05, které v pondělí podstoupily homologační inspekci FIA.

Tým Škoda Motorsport nastoupí příští týden na start Mexické rallye s vozy Škoda Fabia WRC 05, které v pondělí podstoupily homologační inspekci FIA.

Vzhled nové homologace s oficiálním označením Fabia WRC 05 se od předchozí verze liší novými tvary některých dílů karoserie, upravenými na základě testů v aerodynamickém tunelu Audi v Ingolstadtu. Zároveň se Fabia WRC 05 objeví v novém designu; základem zůstává tradiční zeleno-bílo-červená barevná kombinace se stylizovaným znakem V na boku, zvyšuje se však viditelnost značky Škoda a loga „100 let automobilové historie“ připomínají, že letos uplyne 100 let od výroby prvního automobilu Laurin & Klement.

Mnohé další změny zůstávají ukryty v útrobách nové Fabie WRC 05. Jedná se především o soubor drobných vylepšení. Nově jsou použity další díly z ultralehkých materiálů. Výsledkem je lepší rozložení hmotnosti a snížení těžiště vozu. Přepracované turbodmychadlo a další úpravy na sběrném potrubí výfukového systému zlepší výkonnostní parametry Fabie WRC 05.

Nynější homologace navazuje na první část, kterou tým Škoda Motorsport po dohodě s FIA nasadil loni v říjnu na Italské rallye. Tehdy byly provedeny tyto úpravy: (a) přemístění výfukového systému z levé na pravou stranu vozu, aby se zamezilo křížení s kardanovou hřídelí, (b) přepracování zadní části vozu zlepšilo přístup k poloosám a (c) k sacímu potrubí bylo přidáno vstřikování vody.

První testy nové Fabie WRC 05 proběhly před Švédskou rallye na zasněženém asfaltu v České republice za účasti Janneho Touhina. Na španělské šotolině otestovali nový vůz v minulém týdnu Jani Paasonen a Armin Schwarz.

Komentářů celkem: 25
4. 3. 2005 12:15
0 0
Ten motor chce opravdu zlepsit.Videl jsem kompletne ze svedska specialku a vsechny jezdce.odpich po zatacce na nizky stupen zarazeni.fabia byla ze vsech wrc suverenne nejhorsi a nejlepsi z nich byl asi kolem 30 mista..
Lax
4. 3. 2005 12:43
0 0
To dtk:Ty změny motoru,se měly týkat právě zlepšení chodu od spodu.Problém škodovek už asi od stotřicítek a jak asi všichni doufáme fábií by to mohlo skončit.
vlceci
4. 3. 2005 13:53
0 0
a výkon motoru bude pořád stejně slabej, nebo přidali koně??
Lax
4. 3. 2005 14:23
0 0
Mě ale výkon nepřipadá jako největší problém.Výkonově by i stačila ale tím,že se tak špatně zbírá ze zatáček ztrácí.
Cibie
6. 3. 2005 09:28
0 0
Samozřejmě, že takto postavené zástěrky (vzdálenost od kola a umístění na rovné ploše podvozku, jejich rozměr a úhel ke směru proudění vzduchu pod podvozkem) jsou především aerodynamickým prvkem. Pokud byla Fabia takto předběžně schválena tachnickými komisaři FIA, bude zajímavé jak se na to budou tvářit techničtí komisaři jednotlivých soutěží.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!