21. 1. 2004 00:00 − 2466× − 0

Roman z Monte Carla – 1

Dnes jsme se seznámili s rychlostními testy, které jsou na programu páteční etapy. Jedná se o čtyři úseky. První dva úseky se jedou v pátek dvakrát a měří 23 a 20 kilometrů.

Roman Kresta zahájí sezónu 2004 účastí na náročné a populární Rally Monte Carlo. Soutěž startuje v pátek 23.ledna 2004 a Roman bude stát na startu poprvé s vozem Hyundai Accent WRC. Soutěž v okolí města Monte Carlo je pověstná především neustále se měnícím povrchem trati a o úspěchu či neúspěchu často rozhoduje volba správných pneumatik. Povrch rychlostních zkoušek se mění od mokrého asfaltu přes sníh až po souvislé vrstvy ledu. A jelikož délka rychlostních zkoušek přesahuje dvacet kilometrů, není právě jednoduché zvolit správný typ pneumatik. Je třeba neustále kalkulovat s tím, že v některém úseku může pilot ztratit drahocenné sekundy, aby jinde získal desítky sekund. Samozřejmě úspěšný je ten, jemuž správná volba přinese v cíli nejlepší čas. V loňském roce Roman Kresta rovněž startoval s novým vozem. Tenkrát to byl Peugeot 206 WRC a Roman debutoval výborně. Během Rally Monte Carlo 2003 se pohyboval na dosah mistrovskému bodu a teprve až volba nevhodných pneumatik pro závěrečnou sérii rychlostních zkoušek znamenala ztrátu nadějí na světový bod. Konečné 10.místo bylo samozřejmě úspěchem na této náročné soutěži.


Foto: Martin Bobek

Romane, jaké podmínky dnes panují v okolí Monte Carla?
„Dnes jsme se seznámili s rychlostními testy, které jsou na programu páteční etapy. Jedná se o čtyři úseky. První dva úseky se jedou v pátek dvakrát a měří 23 a 20 kilometrů. Páteční odpolední úseky se jedou pouze jednou, ale jsou poněkud delší. RZ5 měří 27 kilometrů a RZ6 32 kilometrů. První dva úseky jsou zhruba z osmdesáti procent pokryty sněhem a ledem a vzhledem k nízkým teplotám nepředpokládáme změnu povrchu. Na rychlostní zkoušky jedna až čtyři plánujeme prozatím použití pneumatik pro sníh. Naprosto odlišná je situace na pátečních odpoledních erzetách, kdy zatím počítáme s nasazením slicků.

Rychlostní test Selonnet – Breziers (RZ1 a RZ3) byl loni rovněž zařazen do soutěže. Loni se jel jako druhý a čtvrtý test v pořadí a já jsem zde dosáhl 9. a 6.času. Podařilo se mi na tomto úseku porazit například oba tovární Fordy, McRae nebo Panizziho.“

Budeš startovat s vozem Hyundai Accent WRC. Jak hodnotíš vůz po testech?
„Zatím jsem s vozem najel příliš málo kilometrů, abych mohl přesně specifikovat rozdíly mezi Peugeotem a Hyundaiem. Rozdíly mezi vozy samozřejmě jsou a bude potřeba si zvyknout na naprosto odlišné chování Accentu WRC, který má jinak naladěný motor, je výbušnější a agresivnější, má jinak nastavenou převodovku a spolupracuje v o něco menším rozsahu otáček než Peugeot. Jelikož jsem s tímto vozem ještě nikdy nestartoval, čekalo náš před odjezdem do centra soutěže mnoho práce s nastavením vozu. Myslím si, že náročné testování se vyplatilo a já jsem s nastavením podvozku velmi spokojen. Start s vozem Hyundai Accent WRC není určitě krokem zpět a byl bych velmi rád, kdyby tyto mé pocity z vozu podpořil nějaký pěkný výsledek z náročné Rally Monte Carlo.“

Další zpravodajství, exkluzivní postřehy Romana Kresty a zajímavé novinky o přípravě na Rally Monte Carlo 2004 Vám ve spolupráci s eWRC.CZ přinesou i oficiální stránky www.romankresta.com

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!