Semerád s Ceplechou přivážejí stříbro z Lausitz Rally

Martin Semerád si z německé Lausitz Rally odváží poháry za cenné druhé místo a sahal i po vítězství.

Poslední díl německého Mistrovství republiky v rally se o uplynulém víkendu uskutečnilo v oblasti nazývané jako Lausitz, nedaleko města Weiswasser. Oblast silně poznamenaná těžbou hnědého uhlí v obrovských povrchových dolech nabízí dostatek tratí a prostoru k uskutečnění náročné šotolinové soutěže, která je jezdecky i divácky velmi oblíbená. Stejně jako v předchozích letech zavítalo do Německa velké množství českých a polských fanoušků, možná i z toho důvodu, že Lausitz Rally je zařazena do Česko – Polsko – Německého Lausitz cupu, kam mimo jiné patří i česká Rally Lužické hory.


Foto: Martin Trdla / rallyzone.cz

Pro tým Sherlog Racing a hlavně pro posádku Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha byla Lausitz Rally vítanou možností jak se prezentovat v zahraničí a současně jak testovat před nadcházející soutěží Mistrovství světa, britskou Rally of Wales, které se Martin Semerád již za týden zúčastní v rámci projektu Pirelli Stars Driver. Jeden z nejnadějnějších mladých soutěžních jezdců současné české rallyové scény Martin Semerád již v loňském roce na Lausitz Rally odstartoval a byla to v jeho osmnácti letech první zkušenost se šotolinovými rychlostními zkouškami. O rok později se tedy "sherlog junior" na místo činu vrátil opět po boku zkušeného spolujezdce Bohuslava Ceplechy, aby si ověřil kam se za 12 měsíců účinkování v soutěžích Mistrovství světa a současně za jeden rok v silném produkčním Mitsubishi posunul. "Šotolinové rychlostní zkoušky mi obecně hodně sedí a jízdu smykem si užívám. S naším týmovým Mitsubishi je to velká zábava. Trať německé Lausitz Rally se v některých pasážích hodně podobala Britské Rally a spolu s nepříznivým počasím a množstvím bláta jsme měli nasimulovaný dobrý test před poslední soutěží Mistrovství světa," říká juniorský závodník Martin Semerád.


Foto: Martin Trdla / rallyzone.cz

Modrobílé Mitsubishi Lancer EVO IX Sherlog Racing Teamu s Martinem Semerádem vstoupilo v pátek odpoledne do soutěže velmi zostra a v cíli první etapy, jejíž závěr se odjel již za tmy, se posádka Semerád – Ceplecha usadila na celkovém druhém místě za novým mistrem Německa Gassnerem juniorem na stejném voze. "V pátek se nám jelo velmi dobře, bez zbytečného rizika, a proto jsme byli trochu překvapeni naším hodně dobrým umístěním. Byl to začátek soutěže a hodně toho ještě bylo před námi. Nedělali jsme tedy z toho velké závěry a v sobotu v klidu odstartovali do druhé etapy. Hned první rychlostní zkouška nám hodně sedla a i přesto, že jsem probrzdil jedno z mnoha odbočení v lese, jsme test vyhráli a dostali se o devět sekund před Gassnera," popisoval úvod soutěže Martin Semerád.


Foto: Martin Trdla / rallyzone.cz

I další průběh soutěže byl ve znamení vteřinových rozdílů na rychlostních zkouškách mezi mladíky Semerádem juniorem a Gassnerem juniorem. Až do rychlostní zkoušky číslo 8, kde Martin Semerád udělal v divácké aréně chybu, která jej stála asi 10 vteřin. "Po průjezdu skokem a brodem jsem byl dlouhý na brzdách a nepočítal jsem s takovým množstvím bláta. Auto už nezatočilo a my jsme se zapíchli do bariéry z písku. Podařilo se ale hned vycouvat a naše auto nebylo naštěstí nijak poškozeno. Do poslední rychlostní zkoušky jsme šli už radši klidněji a Hermann Gassner nám ještě 8 vteřin přidal. I z druhého místa máme ale obrovskou radost, protože jsme celou soutěž dokázali držet kontakt se špičkou, auto fungovalo skvěle, udělali jsme jen minimum chyb a celkově to byl velmi dobrý test před Britskou Rally," uzavírá Martin Semerád.


Foto: Martin Trdla / rallyzone.cz

Ve startovním poli německé Lausitz Rally se ale objevilo i druhé Mitsubishi Sherlog Racing Teamu se jménem Semerád na okně. Martinův otec Josef Semerád si přijel do Německa zazávodit na šotolině a užít si tak závěr sezóny na svém oblíbeném povrchu. "Neměli jsme příliš velké ambice před startem a nejdůležitější pro náš tým byla účast Martina. My jsme jej doplňovali a samozřejmě jsem stále sledoval jak mladý jede. Měl jsem radost, že Martin udělal za ten rok tak velký výkonnostní růst. Potvrdilo se, že ta cesta kterou jdeme je správná a i přes problémy, které kluky v Mistrovství světa provázejí, jsou na nich ty získané zkušenosti obrovsky vidět. Martin povyrostl i psychicky, kdy do poslední rychlostní zkoušky už nešel bezhlavě s vidinou vítězství, ale radši na jistotu závod dokončil a pojistil si druhé místo. Úkol v Německu potrénovat na Britskou Rally, neublížit autu splnil na 100% a jako třešnička na dortu je to druhé místo. S Romanem, pro něhož to byla první šotolinová soutěž, jsme si rally užili a zkusili si i několik hodně dlouhých skoků. Při jednom z nich jsme bohužel také trochu poškodili naše auto, což mělo následně vliv na jeho výkon. Stlačila se nám hadice k intercooleru, ale nechtěli jsme už zbytečně jít víc do materiálu, a tak jsme závod už jen dokončili na jistotu. Za povšimnutí také stojí, že až do šesté rychlostní zkoušky byli na prvních šesti místech jen zástupci třech soutěžáckých rodin a to Semerádů, Gassnerů a Waleneweinů," říkal v cíli celkově osmý Josef Semerád, kterého na Lausitz Rally navigoval spolujezdec Roman Niemetz.


Foto: Martin Trdla / rallyzone.cz

Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou ani příliš nestačili skvělé druhé místo na Lausitz Rally oslavit a v tuto chvíli se již připravují ve velšském Cardifu, centru nadcházející soutěže Mistrovství světa na Rally of Wales, která bude současně jejich posledním vystoupením v týmu Pirelli Star Driver, kde společně s dalšími pěti vybranými talentovanými posádkami z celého světa soutěží a poznávají tratě světové rally s Mitsubishi Lancer EVO X.


Foto: Martin Trdla / rallyzone.cz

Komentářů celkem: 15
19. 10. 2009 13:111
0 0
super obrovská gratulacesmajlíksmajlík
19. 10. 2009 13:132
0 0
Super výsledek Máco!!smajlík Ať se vám jede minimálně stejně dobře i ve Walesusmajlík jen aby to to vaši mitsubishi vydrželo. jet tam s vaší evoIX tak by to bylo vítězství mezi pirelli juniorysmajlíksmajlík
19. 10. 2009 13:183
0 0
A tuší se už trošku co tedy Máca a příští rok? Chtělo by to nevypadnout z toho kolotoče zvaného MS.
19. 10. 2009 13:214
0 0
No asi to byla lepší podívaná než letošní Bohemka...velká gratulace Martinovi smajlík
19. 10. 2009 13:505
0 0
musim povedat ze maca krasne vyspele prejazdy.. akurat ta chybicka na SS8 po skoku musela mrziet v celkovom hodnoteni
Ja..
19. 10. 2009 13:586
0 0
Šikulky.
19. 10. 2009 14:117
0 0
Máco supééér!! Hodně štěstí ve Walesusmajlík
19. 10. 2009 14:498
0 0
"a poznávají tratě světové rally" Vůbec by nebylo špatné, kdyby na nich i závodili.smajlík Letos je ale jenom poznávají.
19. 10. 2009 14:509
0 0
Jo jinak Máco dobrej výkon.
smajlíksmajlíksmajlíksmajlík
19. 10. 2009 15:3510
0 0
Jen je škoda,že v Británii pojede s tou poruchovou plechovkou.smajlík
19. 10. 2009 15:3911
0 0
Seraph: Ani neé. Ani Němci nemaj peněz nazbyt.
http://www.sportas.de/ergebnis/ergebnisse/il09end.pdf
Ifo
19. 10. 2009 17:1812
0 0
Gratulace! smajlík Bohužel se ve Walesu moc nesvezou, protože podle zkušeností z minula prdne servo, vyteče olej z motoru a přehřejou se brzdy ... .smajlík
19. 10. 2009 18:2013
0 0
Máco, ten skok byl fakt brutální! Bezkonkurenčně nejdál...
19. 10. 2009 21:0914
0 0
Musí se ale ještě hodně učit. V porovnání s Ášínem u nás v mistráku....no nevim nevim... Myslim, že by od něj dostal světelnej rok... pokud chce ject MS, musí sakra přidat, neházejme vinu jen na auto. Nic ve zlym, ale podržet horizont umí kde kdosmajlík Jinak držim palcesmajlík
19. 10. 2009 21:3515
0 0
tak to teda čučím, umí škoda že jeho jezdecké umění nabouráva evo ikssmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!