Ondřej Plšek - eWRC.cz
26. 10. 2009 20:46 − 3237× − 44

Změna restriktoru u vozů skupiny N

Od příštího roku smějí v MS vozy skupiny N používat restriktor zvětšený na 33 milimetrů.

Od příštího roku smějí vozy skupiny N v mistrovství světa používat restriktor o velikosti 33 milimetrů, dosud do bylo o milimetr méně. Vůz s takto upraveným motorem vyzkoušel před Britskou rally Nasser Al-Attyiah a tým Prodrive posléze potvrdil, že takto upravená Impreza má přibližně o 18 PS větší výkon. Cílem zvětšení restriktoru je hlavně snaha o vyrovnání skupiny N s vozy S2000.

Ozývají se ale také hlasy, které požadují vyřazení vozů S2000 z PWRC. "I navzdory většímu restriktoru budou vozy S2000 rychlejší, maximálně za mokra nebudou enka až tak hodně v nevýhodě," řekl k tomu Patrick Flodin. "A také S2000 strojí výrazně více než vozy skupiny N. Kvůli udržení konkurenceschopnosti tak musíme sehnat více peněz," dodal k tomu Armindo Araujo. "Proto by bylo fér, kdyby FIA již nepovolila vozy S2000 v PWRC," řekl letošní mistr PWRC.

rallye-magazin.de

Komentářů celkem: 44
28. 10. 2009 09:46
0 0
já bych zavedl A7+ tam bych dal S2000. R3 se může sloučit s A7 a tak dálé. N1,N2,N3 bych nechal a N4 bych pojmenoval PV. Ale řešní je mnoho.smajlík
28. 10. 2009 09:59
0 0
jurisek: R3 uz je A7
28. 10. 2009 19:07
0 0
to je zase situace, já osobně bych eNka nechal jak sou (N1 - N4) s tím že v N4 by zůstaly jen skutečný produkční auta a v Ačkách bych zavedl novou kategorii pro ty S2000 a jak to nazvat je teď nepodstatný problém (A5, A6, A7, (? A7+ ? A7.5 ?), A8), hlavně už ne novou skupinu, A a N úplně stačí (když nepočítám S a D), hořší to bude s novými WRC, jestli zůstanou v A8? nebo bude taky nová kategorie pro ně? a ty restriktory pro eNka by byla asi poslední úprava, kterou bych na ně povolil, nebo to budou brzo taky Ačka
Nik
29. 10. 2009 13:26
0 0
Zařazení S2K pod N4 vyrobilo problém, který podle mě nemá slušné řešení.
Buďto se cítí poškození majitelé velkých N, protože podvozek a brzdy těchto aut v porovnání s S2000 naprosto zaostávají. Proto si taky myslím, že navýšení výkonu N4 nic zásadně nemění, protože na stávajícím podvozku a brzdách už o moc rychleji asi jet nepůjde (to by ale měli fundovaně okomentovat naši přední jezdci, ne lajci zde).
Stejně tak, ale nyní po plánovaných změnách budou brblat majitelé S2000, jejichž auta sice mají super podvozek, ale výkonově a na krouťáku už teď hodně zaostávají. To samozřejmě může odradit potencionální zájemce o pronájem těchto drahých aut.
Zapeklitá situace... smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!