ŠKODA: MEXICKÁ RALLYE – PRVNÍ ETAPA

Na dvanácté pozici zakončil Armin Schwarz první etapu třetího podniku letošního světového šampionátu v rallye. Při svém prvním startu na středoamerické soutěži na kluzkých a rychlých úsecích zatím hle

Na dvanácté pozici zakončil Armin Schwarz první etapu třetího podniku letošního světového šampionátu v rallye. V Mexiku tým Škoda Motorsport poprvé nastoupil s nově homologovanou Fabií WRC 05 a Armina nepostihly během prvního dne žádné technické problémy. S mexickými tratěmi však nemá žádnou zkušenost a při svém prvním startu na středoamerické soutěži na kluzkých a rychlých úsecích zatím hledá optimální rychlost.

Vystoupení Janiho Paasonena se prozatím změnilo v noční můru. Na čtvrtečním shakedownu ho potkaly podobné problémy jako další čtyři přední tovární jezdce. Při posledním průjezdu testovací trati najel na kámen a u motoru Fabie WRC 05 prorazil olejovou vanu. Nová pravidla rozdělila šampionát do dvojic soutěží, ve kterých musí být ve voze namontován stejný motor. Protože Mexická rallye je teprve první z nich a agregát musí vydržet ještě následující Rallye Nový Zéland, neměl tým jinou volbu, než odpoledne motor vyměnit. Jani zajel na první rychlostní zkoušce soutěže šestý nejrychlejší čas. Hned v následující měl ale nedaleko jejího cíle nehodu, při které poškodil přední a levou zadní část Fabie WRC 05. Ze soutěže odstoupil a podle nových pravidel může do druhé etapy nastoupit s časovou penalizací za každou zmeškanou rychlostní zkoušku.

Čtvrteční zahajovací ceremoniál v centru historického města Guanajuato měl jedinečnou atmosféru. Okolo 25ti tisíc diváků zaplnilo úzké uličky a střechy přilehlých domů, aby vidělo při tradiční mexické fiestě defilé všech předních jezdců mistrovství světa.

Druhá etapa zahrnuje šest měřených úseků severně a východně od Leonu. Žádná z letošních rychlostních zkoušek není vzdálena od centra soutěže více než 50 kilometrů, což činí z Mexické rallye jednu z nejkompaktnějších soutěží šampionátu. Jezdci v sobotu absolvují 218,54 kilometrů, z nichž 146,48 bude měřených.

Armin Schwarz: “Dnešní tratě jsem moc neznal a tak jsem začal poněkud opatrněji. Povrch rychlostních zkoušek byl pokryt vrstvou velmi jemného prachu a byl velmi kluzký. Bez průzkumných posádek je velmi těžké odhadnout přilnavost na jednotlivých úsecích. S autem jsem neměl žádný technický problém. Musím pouze získat větší sebedůvěru.“

Jani Paasonen: “Šestý čas na první rychlostní zkoušce byl opravdu skvělým startem do soutěže. Druhá erzeta byla ale velmi kluzká a auto se na ní chovalo nervózně. Asi na třetím kilometru jsem poškodil levou zadní část Fabie WRC 05, ale největší problém přišel osm kilometrů před jejím cílem. Byla tam dvojice svázaných zatáček, z nichž první byla rychlá pravá. Do té jsem najel příliš rychle a do následné levé jsem byl ve špatné stopě. Vyjel jsem z trati a nemohl se dostat zpět. Byla to moje školácká chyba, s autem nebyl sebemenší problém.“

Martin Mühlmeier (vedoucí týmu Škoda Motorsport): “Dnešek pro nás začal dobře a Janiho šestý čas na první rychlostní zkoušce vypadal nadějně. Štěstěna nás ale opustila a to je pro nás zklamáním. Armin byl dnes trochu příliš opatrný a zítra musí získat více sebedůvěry a zrychlit. Jsem ale potěšen tím, že při prvním startu s novou Fabií WRC 05 se nám zatím vyhýbají jakékoli technické problémy.“

Komentářů celkem: 16
12. 3. 2005 09:14
0 0
Kdyby byl Armin chlap tak řekne: "Sorry hoši, nestačím na to. Nechte si svůj milion dolarů a angažujte jakéhokoliv průměrného jezdce, stejně bude rychlejší než já. A zadarmo."
Cibie
12. 3. 2005 09:25
0 0
Ale vypadá to, že gentlemani vymřeli, přesněji slušné mravy a chování, dodržování zásad fair play, sportovní duch, to je vše historie, platí poze money, money......
lufer
12. 3. 2005 10:07
0 0
Jen bych Aminovi připoměl,že on v Mexiku minulý rok alespoň trénoval,ale ten jím opovrhovaný Kresta ani to ne.No a rok s rokem se sešel a kde jezdí oba dva je vidět na první pohled.
12. 3. 2005 10:34
0 0
A ted si predstavte ze to auto jede celkem bez problemu a stejne na konci sezony skonci jen kvuli tomu ze tymova jednicka si neveri.Tak sakra co tam dela?Kdyby misto nej nechali jet treba Tuohina tak by to bylo stokrat lepsi.Pochybuju ze dneska zajede Cernej cas do prvni desitky.A to auto na to ma...
Cibie
12. 3. 2005 11:14
0 0
To auto ŠKODA FABIA WRC 05 je již dnes na 99,99999% vyhrávací auto, ale protože jde o technický sport potřebuje schopného a prozíravého (asi i neúplatného a čestného) šéfa týmu, vynikající jezdce (když už nemůže mít špičkové) a sportovní štěstí.........
12. 3. 2005 12:39
0 0
Myslím, že jim to brzy dojde , že např. Kopecký by byl vhodnější pro řízení tohoto auta.
cudla7
12. 3. 2005 13:17
0 0
Nevim jestli zrovna Kopejda, ale nad odmitnutim Romana aby si trhali vlasy. Ukazuje na co ma a urcite by je nestel skoro nic. Jinak si vsimnete, ze Armin by byl bezpochyby vynikajici jezdec rallycrossu, ale urcite ne rally. Vzdyt slusne ma jen Shakedowny, ktery se jedou x-krat...
12. 3. 2005 14:24
0 0
Jsem si jistý, že by byl Kopejda rychlejší, než ARMIN !!!
12. 3. 2005 14:58
0 0
kurva co tam ten svarc dela za ostudu Fabii WRC 05??Jeste dnes ho dojede Loeb,kterej ztracel pres 4min.
UresWRC
12. 3. 2005 15:39
0 0
Je to prostě pěknej vůl.
UresWRC
12. 3. 2005 15:43
0 0
Jenom jsem zvědavej jak ten svůj výkon zase okomentuje.
Kares sk
12. 3. 2005 17:15
0 0
Armin,prosíme Ta ukonči to trapenie !!!
Cibie
12. 3. 2005 17:27
0 0
To Kares sk, je to pravda, trápení a ostuda. Může to být i životunebezpečné pro autora, jízda při takovém psychickém tlaku násobí již dost velké riziko závodní jízdy, rozdíl na RZ 7 mezi Arminem a Sebastiánem je 36,9 sekundy.....
Calibro
12. 3. 2005 17:44
0 0
Jaký je číslo konta na odchod Armína?Klidně dám melouna,hlavně ať táhne!
Jozin z Bazin
13. 3. 2005 07:14
0 0
Nemam Armina rad asi jako drtiva vetsina at uz vice ci mene zasvedcenych, ale jedna drobnost, kterou mam ze zdroje hodne blizkeho SM. Armin pro skodovku zije a bez nej by projekt Fabia WRC vubec neexistoval!!! Proc porad zavodi je jina vec, ale z marketingovehoveho hlediska udelal pro Skodu strasne moc. Myslim, ze dukazem je i jmeno jeho maleho syna "Fabio". Znovu podotykam. Jako jezdce ho nemam rad, protoze to malo, co za volantem dokazal je uz hodne davno. Ale ma vliv, diky kteremu muzeme fandit Skode v rally.
Lax
14. 3. 2005 07:37
0 0
To:Jozin
To mu taky nikdo nebere,ale je jen otázka času,kdy Armin svýmy výkony projekt Fábia WRC potopí.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!