1. 11. 2009 12:50 − 2745× − 17

Waldviertel Rallye – komentář

Finále rakouského šampionátu jako již každoročně obstarala soutěž v okolí městečka Horn.

Finále rakouského šampionátu jako již každoročně obstarala soutěž v okolí městečka Horn. Dřívější „Semperitka“ se již delší dobu jezdí pod názvem Waldviertel Rallye a nejinak tomu bylo i letos. Ty tam jsou doby, kdy se na jejím startu objevovalo početné pole soutěžních dvojic z různých koutů Evropy. Letos se diváci museli až na pár výjimek spokojit s domácími hvězdami. Největším tahákem soutěže byl bezesporu debut Franze Wittmanna jun. za volantem speciálu kategorie Super 2000. Jeho Peugeot 207 tak doplnil počet vozů této skupiny do celkových čtyř.

S Volkswagenem Polo se jako obvykle na startu objevil Andreas Waldherr, který měl být letos hlavním soupeřem pozdějšího mistra Rakouska Raimunda Baumschlagera. Ten sice měl titul v kapse ještě před startem závěrečného podniku, ovšem na prestižní soutěži i tak startoval. A to jak jinak než se Škodou Fabia Super 2000. S druhým speciálem pocházejícím z mladoboleslavských dílen odstartoval stejně jako v předešlé rakouské rally Toto Wolff. Za volantem Subaru Impreza Sti N12 na zemní plyn se jal obhajoby loňského vítězství Manfred Stohl. Z Čech na start soutěže nedaleko našich hranic vyrazilo několik pilotů v čele s talentovaným mladíkem Janem Černým (Subaru Impreza Sti N12B).

V úvodní zkoušce všechny soupeře vyškolil Waldherr, který druhému nejrychlejšímu Baumschlagerovi ujel o celých 7,5 sekundy. Pilot Škodovky ovšem situaci s přehledem kontroloval a na druhém testu soupeři nadělil tolik, že mu to stačilo o 1,5 sekundy k postupu do čela. A když zajel Mundl nejlépe i na RZ 3, měl v půlce první etapy k dobru již 6,2 vteřiny. Jeho stájový kolega Wolff začínal na desáté příčce, ovšem již ve třetím testu se mu podařilo zajet pěkný druhý nejrychlejší čas. Bohužel to pro něho byla labutí píseň, neboť na dalším testu po defektu svou jízdu zakončil.

Druhou trojici testů, která uzavřela dění v první etapě, provázela jízda v horších viditelnostních podmínkách. Nic to ale nezměnilo na dominanci pilota Fabie, který si připsal na všech úsecích nejrychlejší časy a do cíle etapy dorazil s náskokem skoro půl minuty. Na druhé příčce ovšem do pátečního cíle nedorazil Waldherr, neboť jej v RZ 5 postihl problém s neposlušnými světly. Ty se mu ve zkoušce zhasnuly, což mu ve tmě jízdu nikterak nezpříjemnilo. Pilot VW tam nechal na Baumschlagera dvacet sekund a v průběžném pořadí jej přeskočil Wittmann. Pěkná šestá příčka patřila po úvodním dnu našemu Janu Černému.

Začátek sobotní části obstaral první průjezd nejdelším testem celé rally Leonhard o délce 35 kilometrů. V jeho průběhu se do stahování ztráty z pátku pořádně obul Wittmann a vedoucímu jezdci zde nadělil hned celých 16 sekund! V průběžném pořadí to znamenalo snížení odstupu na minimálních 11,4 sekundy. Co již vypadalo jako skoro rozhodnutá soutěž, se rázem změnilo na zajímavé drama. Pilot Fabie na dalších úsecích ukázal, že jej žádný výrazný problém nepostihl a nadále je schopen svou pozici úspěšně hájit. Napřed mladému soupeři ujel o 1,4 a následně o 1,2 vteřiny. Černý zajel na prvních dvou testech šestý nejlepší čas a po pádu původně čtvrtého Maria Saibela (Mitsubishi Lancer EVO IX) na sedmou pozici tak poskočil o jednu příčku vpřed.

Druhá sekce sobotní etapy začala znovu na úseku Leonhard a znovu zde kraloval rakouský mladík za volantem Peugeotu. Tentokrát nadělil Baumschlagerovi 6,2 sekundy a svůj odstup téměř zkrátil na polovic. V předposledním testu oba vyrovnané soupeře dělila pouhá desetinka. Závěr rally se však odehrával na superspeciálce vytýčené na okruhu Nordring. Tam se během dvou kilometrů mohlo těžko očekávat, že mladý Wittmann dokáže zbytek svého odstupu umazat. Nic dramatického se nestalo a z vítězství se nakonec radoval Baumschlager, který zde naposledy vyhrál v roce 2005. Wittmann přiznal, že mu zatím k plnému ovládnutí nového speciálu hodně schází. Na první start ovšem předvedený výkon nebyl nikterak špatný. Na třetím místě soutěž zakončil Waldherr, který se nakonec musí smířit až se třetí pozicí v konečném hodnocení šampionátu. Pro pozici vicemistra si totiž dojel Stohl, který ve Waldviertelu dojel jako čtvrtý. Skvělou pátou pozici v rakouském finále zaznamenal nejlepší z našich Černý.

Pořadí v cíli:
1. Raimund Baumschlager/Thomas Zeltner (A) Škoda Fabia S2000 1:49.22,2
2. Franz Wittmann Jr/Bernhard Ettel (A) Peugeot 207 S2000 +10,7
3. Andreas Waldherr/Richard Jeitler (A) Volkswagen Polo 5 S2000-R +1.43,4
4. Manfred Stohl/Ilka Minor (A) Subaru Impreza WRX STI N12 CNG +2.11,0
5. Jan Černý/Pavel Kohout (CZ) Subaru Impreza WRX STI N12 +3.30,5
6. Attila Rongits/Laszlo Hannus (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +4.28,2
7. Mario Saibel/Daniela Weissengruber (A) Mitsubishi Lancer Evo IX +4.58,0
8. Balazs Öcsi/Istvan Szajky (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +5.27,4
9. Reinhard Pasteiner/Gerald Winter (A) Mitsubishi Lancer Evo IX +5.47,3
10. Alexander Tazreiter/Elke Aigner (A) Mitsubishi Lancer Evo IX +6.49,3

Konečný stav šampionátu: 1. Baumschlager 117, 2. Stohl 78, 3. Waldherr 68, 4. Tazreiter 57, 5. Danzinger 52, 6. Winter 51

Komentářů celkem: 17
1. 11. 2009 14:45
0 0
kdo pilotoval tu Škodu Fabia R2 ????
1. 11. 2009 14:47
0 0
Kouřil
1. 11. 2009 14:48
0 0
vany 11 - Dušan Kouřil
1. 11. 2009 16:34
0 0
A fotka té F R2 by nebyla?
1. 11. 2009 17:31
0 0
Stohl jel asfaltovej podvozeek ci co?
1. 11. 2009 17:32
0 0
Jinak povedená soutěž. Akorát je škoda, že není víc českých posádek co se tam ukážou. Tohle se mě zamlouvá, že Milan Liška jede. Jede se to svoje, ale jede.
1. 11. 2009 17:40
0 0
Wittman jel s S2k, takže přítí sezonu v IRC už asi pojede na výsledek smajlík
1. 11. 2009 17:46
0 0
Mě by zajímalo jak jela ta R2? Viděl to někdo jet jak to jede jako C2?
1. 11. 2009 20:31
0 0
ta fabia byla předjezdec takže nemela žadny vysledek . inak mi se vuubec nelibi
1. 11. 2009 20:43
0 0
mě takysmajlík mám starou fabii a přitelkyně nový model nová je prostorná, pěkný vnitřek ale jak jsem ji řídil tak bych neměnil. Z venku mě nová připadá jako nějaká krabice typu suzuki ignis. Závodní fabia A5 vypadá líp než R2. S2000 to je jiná rozšiřené blatníky tomu autu sluší. S kitový škodovek u mě vede Feldasmajlík
1. 11. 2009 21:54
0 0
Tak bych si dovedl představit tuto rally v IRC, co? Když Bulharsko je v MS
2. 11. 2009 00:03
0 0
Závody v Rakousku stály za to- perfektní organizace, žádné zpoždění startu RZ jak je u nás často zvykem..perfektní značení k diváckým místům, kde se bohužel vybíralo vstupné...ale přímo u diváckých míst byla velká parkoviště na loukách..které byly vzdáleny do 100m od div. místa...které nebylo vyznačeno mlíkem ale cca půlmetrovými oranžovými sítěmi..pořadatelů téměř nebylo třeba diváci stáli disciplinovaně tam kde měli..a bylo tam dost místa pro všechny..byly to vždy velmi přehledná místa..tedy co jsme byly my..smajlík povedený závody..bílá Fabie R2 vypadala naprosto sériově..ale měla krásný zvuk a subjetivně vypadalo, že i pěkně jede..za pár dní snad sestříhám krátké video..smajlík
NOR
2. 11. 2009 10:01
0 0
Co se tyka vzhledu, na vsech R2 uvidite vicemene jen to co je v serii. To ze jine znacky maji atraktivnejsi civilni auta (a tim padem i R2) je holt realita.
2. 11. 2009 19:39
0 0
Skvele,Honza je borec smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!