Vlastimil Resl - eWRC.cz
7. 11. 2009 12:34 − 2600× − 9

Jirka Sutr po třech letech opět bronzový

Rokycanský závodník Jiří Sutr strávil letošní sezónu sprintrally premiérově za volantem špičkové áčkové Fabie.

Rokycanský závodník Jiří Sutr strávil letošní sezónu sprintrally premiérově za volantem špičkové áčkové Fabie a především díky spolehlivosti své i techniky se může po třech letech opět radovat z bronzu ve třídě A5. Stejně jako loni sváděl urputné souboje především se svým kamarádem Martinem Lošťákem, který nakonec skončil ještě o příčku lépe. A jelikož je čas bilancování, požádal jsem Jirku o zhodnocení závěrečných dvou podniků.

Do Jeseníků vyrazil Jirka stále ještě se spolujezdcem Michalem Mrlinou, se kterým absolvoval všechny předchozí letošní podniky. „Po vyškovském úspěchu jsme do Jeseníků vyrazili odhodláni zopakovat pódiové umístění. Od samého začátku se nás však držela smůla. Už cestou jsme na dálnici udělali gumu a museli jsme jí měnit. Šlo samozřejmě o levou, takže mi kamióny lízaly záda, což nebyl zrovna příjemný pocit. Následně nás dost zdržely Michalovi problémy s telefonem a do Olomouce jsme dorazili až pozdě večer doplněni ještě o člena XTG FANS Vendu. Další komplikace nastala v podobě stávkujícího tréninkového golfu a museli jsme shánět náhradní vůz. Volba padla na ten patřící Uctívači Honzovi. Na tom by ještě nebylo nic tak zvláštního, ovšem Honza je znám svoji zásadou auto nepůjčovat a navíc si toho dne vyzvedl úplně novou oktávku. Ačkoliv jsme tomu příliš šancí nedávali, Uctívač mile překvapil a poskytl nám vůz k dispozici. Moc si toho vážím, protože mělo najeto pouhých tři sta kilometrů a dát ho hned z ruky muselo být velmi těžké. Za chrabrost, s níž vytrpěl seznamovací jízdy, mu uděluji před nastoupenou jednotkou a rozvinutou zástavou pochvalu za chrabrost. V sobotu jsme odstartovali do úvodní vložky a od začátku se nám dařilo jet celkem svižně, díky čemuž jsme se usadili na druhé pozici za vynikajícím Vendou Kopáčkem. Bohužel na druhé rychlostce se začal přehřívat motor a byli jsme nuceni odstoupit. Cesta domů byla hodně smutná, protože výpadek nás stal průběžnou stříbrnou příčku v hodnocení třídy A5,“ popisuje svoji letošní zřejmě nejzpackanější soutěž Západočeský soutěžák.

Závěrečný podnik s centrem ve Vsetíně už byl pozitivnější alespoň v tom, že se podařilo spatřit cílovou rampu a především uhájit sprinterský bronz. Podtržena tím byla vynikající sezóna XTG Rally Teamu, pro nějž vybojovali Petr Brynda a Štěpán Palivec vítězství ve třídě A7 a stříbro v áčkách a Eva Vykydalová s Ivonou Vyštejnovou kralovaly Dámskému poháru. Na sedadlo Jirkova spolujezdce usedla po roční pauze Petra Veselá, navigující letos v Rallye Cupu Jiřího Hladíka. „Letošní Vsetín byl kopií toho z roku 2006. Kluci ve čtvrtek osadili fabii opraveným motorem a vyrazili jsme. Jenže jsme ještě nestačili dorazit ani do Prahy a už volal Petr Brynda, že se motor opět hřeje. Narychlo jsme tedy zajistili naší bývalou kultovní felicii od Marcela Řezníčka. Seznamovačky proběhly v pohodě a v sobotu jsme startovali ve staronové sestavě, stejně jako před třemi lety – já, Petra a felda. U trati pak za XTG FANS fandili Uctívač, Venda a Robert. Hlavním cílem bylo spatřit cíl, což nám zajišťovalo udržení třetího místa. Tomu jsme podřídili i jízdu. Jet vědomě pomalu je horší, než se snažit a nemít časy, nicméně jme to museli vydržet – stejně jako v roce 2006. Na úvodní vložce jsme udělali gumu a na přejezdu píchli druhou. Do servisu jsme dojížděli na prázdné levé zadní – stejně jako tři roky zpátky. Také druhou rundu jsme pokračovali ve stejném duchu a projeli další tři vložky. V přeskupení jsem už byl hodně otrávený – byli jsme poslední a Martin Lošťák, ač jel také opatrně, nám dával na každé erzetě oblož. Zdravě jsem se naštval a porazil ho alespoň na posledních dvou testech. Přestože to již výsledek nezměnilo, můj pocit byl přece jen trošku lepší. S bronzem v šampionátu jsem hodně spokojený, byť jsem po Vyškově pomýšlel na stříbro. Za Vsetín chci poděkovat Petře a také Marcelu Řezníčkovi za zapůjčení auta,“ netají se spokojeností Jirka.

Závěrem pak nezbývá než poděkovat těm, majícím na úspěšné sezóně nemalý podíl. „Za celou sezónu děkuji všem sponzorům a týmu MONTCAR Autosport, jemuž zůstanu věrný i v příští sezóně a doufám, že se mnou vydrží i oni, což není vždy jednoduché – to přiznávám. Speciální poděkování patří XTG FANS TEAMU ve složení Venda, Uctívač a Robert za celoroční podporu a upřímnost, která někdy bolela:-), Evě Vykydalové a Ivoně Vyštejnové za skvělé cesty domů, Honzovi Pilátovi že fotí i nás vzadu a serveru ewrc za skvělou propagaci rallye. Nejspeciálnější poděkování patří Zdeňkovi Pekárkovi – šéfovi XTG RALLYE TEAMU!“

Komentářů celkem: 9
7. 11. 2009 17:031
0 0
tak gratulace jak to vypadá s příští sezonou? bude to nový auto nebo pořád fábie doufám v těch minulých barvách abych moch ukázat model :D
7. 11. 2009 18:482
0 0
Vím že jsi chtěl být druhýsmajlík A5 je o závoďácich kdo má slabší techniku tak to musí dohnat rukamá je to závadění na které se dobře kouká. Fandím Ačkum nikdo si na nic nehraje a opravdu se závodí. Přeji v příštím roce lepší umístěnísmajlík
Nevíte někdo kde se poděl Tomek s kitem?
7. 11. 2009 19:043
0 0
Nechci tady jako někdo mluvit o velkolepých plánech,takže co bude dál zveřejním až to bude jisté. Zatím jsou asi tři varianty. Tomek jede clio R3
8. 11. 2009 14:504
0 0
a co došli ty fotky toho modelu?
8. 11. 2009 16:285
0 0
Jasná věc. Díky moc. Ale asi to budeš muset předělat smajlík
9. 11. 2009 11:376
0 0
heeey jakto ? smajlík
9. 11. 2009 11:387
0 0
to ne to mi nemůžeš udělat. dyštak až budeš teda mít ten new desing tak mi ho pošli na mejl ať s tim pak nemám nějak moc práce smajlík
9. 11. 2009 20:328
0 0
Třeba budeš muset předělat i typ autasmajlík
9. 11. 2009 21:579
0 0
třeba jo zatim uvidíme dyštak budu u trati jenom s plakátem XTG smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!