Ondřej Plšek - eWRC.cz
11. 11. 2009 15:56 − 2452× − 18

Peugeot nechystá návrat do MS

Koncern PSA má v MS nadále zastupovat jen Citroen, sesterská značka Peugeot se do mistrovství světa nechystá.

Současné vozy WRC se v mistrovství světa blíží ke svému konci, již jen jeden rok budou tyto drahé speciály jezdit po rychlostních zkouškách mistrovství světa a pak budou nahrazeny novou kategorií se stejným názvem. Přitom právě éra vozů WRC je poznamenána hlavně vozy Peugeot a Citroen, které dominovaly celé této dekádě. Jenže po sezóně 2005 Peugeot své angažmá v MS ukončil a uvolnil tak pole sesterské značce.


Poslední start továrního týmu Peugeot v MS – Austrálie 2005

A zatím to tak i zůstane, protože Peugeot návrat do MS neplánuje. "Nemůžeme v MS nastupovat proti Citroenu," řekl mluvčí Peugeotu serveru autocar.co.uk. Lze tedy doufat, že značka se lvem ve znaku zůstane alespoň v seriálu IRC.

Komentářů celkem: 18
11. 11. 2009 16:291
0 0
No neřekl bych, že Peugeot a Citroen vládly celé éře WRC. Vzpomeňme na Tommi Makinena jak s Ačkovým Micákem zatápěl všem okolo smajlík
11. 11. 2009 16:422
0 0
Martaas: Druhou větou odporuješ té první. Áčkovej Micák neni WRC.
DND
11. 11. 2009 16:473
0 0
2Speeder> Martaas je zjevně zastáncem Cimrmanovy filozofie externismu - zastává názor, který zároveň vyvracísmajlík (asi bych měl už jít domů...)
11. 11. 2009 17:184
0 0
Martaas: Zatápěl, ale to je tak vše. Peugeot měl tituly v letech 2000, 2001, 2002 a pak nastoupila vláda Citroenů
11. 11. 2009 18:065
0 0
neni WRC ako world rally championship a nie world rally car
11. 11. 2009 18:476
0 0
Jj....Makinen vládl začátku éry vozů WRC
11. 11. 2009 18:487
0 0
Reg.John: V letech 98-99 porazil Makinen z ackem vsechny Corolly, Imprezy, Focusy, Escorty a ke konci sezony i 206.
11. 11. 2009 19:398
0 0
TAKAC Lubos: Ve jméně vozu je to samozřejmě World Rally car... A šampionát je World Rally Championshipsmajlík
11. 11. 2009 19:449
0 0
TAKAC: V článku je psáno o éře vozů WRC. A nemohlo jí vládnout áčkové mitsubishi, když to nebylo WRC. Leda to říct, že vládl startovnímu poli, které obsahovalo vozy WRC, nebo tak nějak. smajlík
11. 11. 2009 20:0110
0 0
Ere vozu Wrc nemusi prece vladnou Wrc ne? Ja myslim, ze slovni spojeni era Wrc znamena doba, kdy jezdily WRC..smajlík
11. 11. 2009 20:1211
0 0
vladnout*
11. 11. 2009 22:0712
0 0
jiwox: Já to myslel tak, že jim zatápěl, ale značce tím titul nepřinesl (mám tím na mysli sezónu 99 a dál, v 98 byly wrcy ještě v plenkách) smajlík
11. 11. 2009 23:5213
0 0
Vy jste píp, tady hrajete hru se slovíčky a jenom rýpete do Borca, který má vlastně pravdu...
12. 11. 2009 01:5814
0 0
Mezi áčkem Mäkinena té doby a některými ranými WRC byl minimální rozdíl, tak že se hádáte o prdu. Mě by zase zajímalo, kdy vyhrál ty tovární tituly Ford, když PSA dominovala celé této dekádě. No snad je to poslední celá dekáda, které PSA "dominuje", jinak pochybuji, že MS přežije další roky. Protože být Fordem, hodím na slavné MS řízené FIA jen pro PSA velkého bobana. Prachy se dají utrácet i v jiných závodech, třeba produkční N4 jsou fajn auta. A BMW/Mini se tam také moc nehrne, 1012/13 říkali? Jo dekáda PSA, nejhorší co do počtu značek v historii MS, že? Forde raději uteč! Wilson ať podniká sám, jestli na to má. Ať je sranda.
12. 11. 2009 09:3715
0 0
Podle mě jsou Továrny Citroen a Ford dotované od FIA stejně jako stáje MotoGP od Dorny, jinak by tam už dávno nebyly...
12. 11. 2009 11:3616
0 0
Brabuss: Já bych si tím tak jistý nebyl... Dorna je zcela něco jiného, subjekt v úplně jiné pozici, než FIA. Dorně "tečou" obrovské částky od pořadatelú jednotlivých závodů, Dorna je majitelem veškerých televizních práv a za jakýkoliv přenos kasíruje peníze, Dorna bere od všech sponzorů, co na tratích vidíte... A z toho podle smluv platí týmům každý rok nějakou částku. Proto si také sama týmy vybírá. A ta částka není nikterak malá... Dorna jako promotér je velmi silná společnost, která si může dovolit "dohazovat" sponzory, nebo platit týmům, které se dostanou do nějakých potíží... Myslím, že šéf Dorny, pan Carmelo Ezpeleta, je jedním z nejschopnějších manažerů v motoristickém sportu vůbec... A má dlouho roky velkého přítele, Bernie Ecclestona... Kdo se mohl jen trochu podívat do zákolisí MotoGP, ten musí žasnout nad dokonalou, precizní a profesionální organizací, nad systémem propracovaným a promyšleným do posledního puntíku...
FIA zdaleka nedisponuje takovými prostředky, to ani omylem... Myslím, že Fordu i Citroenu daný stav náramně vyhovuje... Protože nejhůř bude ten nebo ten druhý... Kdyby jelo deset značek a potenciálně hrozilo desáté místo, určitě by se na věc dívali jinak... V nekonečných úvahách o "myšlení" automobilek se zapomíná na jedno, a to je prestiž značky... Už před mnoha lety jsem slyšel od kompetentního člověka třeba to, že Mercedes by klidně mohl postavit vůz WRC, že ví jak jsou soutěže populární, ale že Mercedes si nemůže dovolit riziko, že ho porazí třeba Citroën, nebo Škoda... Vemte si Bentley... Připravil akci Le Mans, na třetí pokus Le Mans vyhráli a rychle pryč! Podle mě odchody velkých automobilek z Formule 1 je jen a jen tohle... Kryjí to sladkými řečmi o krizi... Ale největší výrobce automobilů Toyota se léta nedokázal prosadit... Vyhrává nějaký Brown, Red Bull... To je přece ostuda, ne? Tak vycouvali... BMW se nedokázalo prosadit... To stejné... Honda se nedokázala prosadit... Podívejte se na stejnou komedii s Kawasaki v MotoGP... Vycouvali, že je postihla ekonomická krize, že nemají peníze, ale celý rok cpou desítky milionů eur, nebo dolarů, nebo čeho chcete do vývoje nového Superbiku pro WSBK a nakoupili sakra dobré a drahé jezdce a příští rok nasazují ve WSBK dokonca dve tovární týmy! Tak kde je ta krize?
12. 11. 2009 11:5117
0 0
Pan Josef Vrátil: Ve spoustě argumentů s Vámi nemůžu nesouhlasit. Do zákulisí FIA nevidím a myslím, že jste vystihl přesně konkrétní problémy každé věci. Nedokázal jsem si vysvětlit, proč vlastně Citroen a Ford i nadále závodí v MS, teď si tu situaci dokážu představit a uvědomuju si ty spojitosti na které jste poukázal.
12. 11. 2009 13:5218
0 0
Josef Vrátil: smajlík smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!