Peugeot nechystá návrat do MS
Koncern PSA má v MS nadále zastupovat jen Citroen, sesterská značka Peugeot se do mistrovství světa nechystá.
Současné vozy WRC se v mistrovství světa blíží ke svému konci, již jen jeden rok budou tyto drahé speciály jezdit po rychlostních zkouškách mistrovství světa a pak budou nahrazeny novou kategorií se stejným názvem. Přitom právě éra vozů WRC je poznamenána hlavně vozy Peugeot a Citroen, které dominovaly celé této dekádě. Jenže po sezóně 2005 Peugeot své angažmá v MS ukončil a uvolnil tak pole sesterské značce.
Poslední start továrního týmu Peugeot v MS – Austrálie 2005
A zatím to tak i zůstane, protože Peugeot návrat do MS neplánuje. "Nemůžeme v MS nastupovat proti Citroenu," řekl mluvčí Peugeotu serveru autocar.co.uk. Lze tedy doufat, že značka se lvem ve znaku zůstane alespoň v seriálu IRC.
FIA zdaleka nedisponuje takovými prostředky, to ani omylem... Myslím, že Fordu i Citroenu daný stav náramně vyhovuje... Protože nejhůř bude ten nebo ten druhý... Kdyby jelo deset značek a potenciálně hrozilo desáté místo, určitě by se na věc dívali jinak... V nekonečných úvahách o "myšlení" automobilek se zapomíná na jedno, a to je prestiž značky... Už před mnoha lety jsem slyšel od kompetentního člověka třeba to, že Mercedes by klidně mohl postavit vůz WRC, že ví jak jsou soutěže populární, ale že Mercedes si nemůže dovolit riziko, že ho porazí třeba Citroën, nebo Škoda... Vemte si Bentley... Připravil akci Le Mans, na třetí pokus Le Mans vyhráli a rychle pryč! Podle mě odchody velkých automobilek z Formule 1 je jen a jen tohle... Kryjí to sladkými řečmi o krizi... Ale největší výrobce automobilů Toyota se léta nedokázal prosadit... Vyhrává nějaký Brown, Red Bull... To je přece ostuda, ne? Tak vycouvali... BMW se nedokázalo prosadit... To stejné... Honda se nedokázala prosadit... Podívejte se na stejnou komedii s Kawasaki v MotoGP... Vycouvali, že je postihla ekonomická krize, že nemají peníze, ale celý rok cpou desítky milionů eur, nebo dolarů, nebo čeho chcete do vývoje nového Superbiku pro WSBK a nakoupili sakra dobré a drahé jezdce a příští rok nasazují ve WSBK dokonca dve tovární týmy! Tak kde je ta krize?