16. 11. 2009 16:23 − 2570× − 10

Conrad Euregio Rally – komentář

Týden před půlkou listopadu skončil letošní ročník holandského šampionátu, který znovu ozdobilo početné stádo WRC.

Týden před půlkou listopadu skončil letošní ročník holandského šampionátu. Ten se jako dnes již jeden z mála honosí vysokým počtem startujících speciálů nejvyšší kategorie WRC. Ovšem nechybělo málo a šampiónem se stal pilot produkčního vozu. Překvapení se nakonec nekonalo a letošním mistrem se stal jeden z pilotů WRC. Nejvýše se v průběžném pořadí před velkým finále vyskytovala jména Bernhard ten Brinke a Gert Huzink. Zatímco první jmenovaný letos usedá do Fordu Focus WRC 06, Huzink od předešlé soutěže pilotuje Subaru Impreza WRC S12.

Na startu Conrad Euregio Rally nechyběla početná rodinná sestava Kuipersových. Otec René stejně jako syn Dennis startoval s posledním modelem od Subaru, Imprezou WRC S14. Za volantem obstarožního modelu Toyota Corolla WRC je doplnil ještě Harry Kuipers. Na šesté vítězství v okolí městečka Hengelo měl políčeno Erik Wevers pilotující Ford Focus WRC 06. John Temmink přenechal svou Imprezu Huzinkovi bojujícímu o titul a sám usedl do Škody Fabia WRC. Jasper van den Heuvel pak jako obvykle vyrukoval s produkčním Mitsubishi Lancer EVO X.

Na úvodní zkoušce směřoval za jasným triumfem Wevers a nikterak jej nezpomalil ani defekt, který udělal na konci zkoušky. D. Kuipers tak mohl na vítězný vstup do soutěže zapomenout a na druhém testu jej dokonce ten Brinke připravil o získanou druhou příčku. Na RZ 3 se dokázal pilot Subaru na svého soupeře alespoň dotáhnout a po zajetí stejného času v testu následujícím tak zůstal mezi oběma borci rozdíl beze změny. Ze soutěže po výletu mimo trať vypadl Kuipersův otec René. Na první příčce s náskokem takřka půl minuty setrvával Wevers.

Na předposlední zkoušce úvodní etapy ovšem udělal pilot Focusu druhý defekt, který jej tentokrát stál daleko více času. Výsledkem byl pád na třetí pozici. Do vedení se vyšplhala dvojice ten Brinke a D. Kuipers znovu zajíždějící identický čas. Závěr dne vyšel lépe jezdci Subaru, jenž se díky tomu stal etapovým vítězem. Na druhé zkoušce následujícího dne se před něho sice vrátil Wevers, ale jeho vedení tentokrát mělo jepičí život. V průběhu devátého testu svůj Focus zaparkoval do příkopu, odkud se ven dostával předlouhých devět minut.

Do vedení se tedy vrátil mladý Kuipers, jehož nejbližším soupeřem zůstával ten Brinke zaostávající o 16 vteřin. Ten se na dalších dvou testech pokusil ještě zabojovat o vítězství, ale to se příliš nesetkalo s úspěchem. Nakonec se tedy ten Brinke smířil s druhou příčkou, která pro něho i tak měla cenu zlata. Dvaatřicetiletý závodník se totiž stal letošním holandským mistrem. Na začátku sezóny, kdy usednul do kokpitu Fordu Focus WRC, za sebou měl pouze tři rally a účast v okruhovém šampionátu. Na jejím konci se již může pochlubit primátem nejlepšího soutěžáka své země pro tento rok.

Druhou pozici v šampionátu nakonec vybojovala zřejmě nejvýraznější osobnost mistrovství van den Heuvel, který s produkčním Lancerem zatracované desáté evoluce se silnějšími speciály WRC bojoval takřka jako rovný s rovným. Sezóna jednoho z nejatraktivněji obsazených evropských šampionátů je u svého konce a nezbývá než doufat, že Holanďanům vydrží atraktivní sestava speciálů WRC i napřesrok.

Pořadí v cíli
1. Dennis Kuipers/Kees Hagman (NL) Subaru Impreza WRC S14 1:12.17
2. Bernhard ten Brinke/Hans van Goor (NL) Ford Focus WRC 06 +33
3. Gert Huzink/Aaldert Aaltink (NL) Subaru Impreza WRC S12 +1.06
4. Jasper van den Heuvel/Martine Kolman (NL) Mitsubishi Lancer Evo X +1.42 (1. N4)
5. Piet van Hoof/Niels Leermakers (NL) Mitsubishi Lancer Evo IV +3.41
6. John Temmink/Henk-Jan Elbert (NL) Škoda Fabia WRC +3.51
7. Kevin Abbring/Pierre Krieger (NL) Renault Clio RS +4.54 (1. A7)
8. Henk Vossen/Johan Findhammer (NL) Mitsubishi Lancer Evo IX +5.36 (2. N4)
9. Ferdi Biesheuvel/Marcel Landzaad (NL) Subaru Impreza WRX STI N12B +5.51 (3. N4)
10. Harry Kuipers/Gert Kamphuis (NL) Toyota Corolla WRC +6.26

Konečný stav šampionátu: 1. ten Brinke 484, 2. van den Heuvel 480, 3. van Hoof 474, 4. Huzink 464, 5. Temmink 446, 6. Vossen 418

Komentářů celkem: 10
16. 11. 2009 16:381
0 0
Doporučuji se podívat na galerii. To je neuvěřitelné, co tam jezdí za kósky.
16. 11. 2009 16:492
0 0
Spíš je divné,co dělá Klíště"mezi WRCama,byt Abbring jezdit nepochybně umí velmi dobře!...Ono nasazení některých s těma WRCama asi nebude úplně top",takže věřím,že s 10tkou tam pak zajel celou sezonu to co zajel,každopádně ta jeho 10tka je asi zatím nejvychytanější,sem zvědavej na ty ze Žebráku,rád bych,aby i 10tka jezdila jako třeba N14 Subo,sportu to jen prospěje..
Každopádně auta tam maj krásný!
16. 11. 2009 17:033
0 0
jak ja jim zavidim smajlík
16. 11. 2009 18:195
0 0
díky za odkaz
ty Z350"maj neskutečnej zvučáksmajlík !!!!pěkné video!
Kéž by u nás začli někdy jezdit, tyhle GTčka!!!
16. 11. 2009 20:146
0 0
tak se neudělejte z pár WRCů, S2k je stejně rychlejší. Vidím že John Temmink už měl Fábu nachystanou kvalitně, narozdíl od jiných startů, tohoto vozu...
17. 11. 2009 10:557
0 0
kopec - S2K je rychlejší tak z kopce smajlík je to o rukách, ale wrc je nejrychlejší věc na okrescesmajlík
17. 11. 2009 22:198
0 0
nevim co všeci furt máte s tím WRC nadšením, ano je na to pěkný pohled, ale pokud v tom sedí někdo kdo s tím umí...jinak je to stejná nuda jak produkční Lancery kolem 20ks v pořadí...
17. 11. 2009 23:169
0 0
nevim co všeci furt máte s tím S2000 nadšením, ano je na to pěkný pohled, ale pokud v tom sedí někdo kdo s tím umí...jinak je to stejná nuda jak produkční Lancery kolem 20ks v pořadí...smajlík
17. 11. 2009 23:2410
0 0
Kuře, ty ses eště nevylíhlo, co?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!